grönskägg
Hej,nu har jag dragit upp olika lövfällande exotiska träd som stått på min balkong ett andra år....inte så stora alltså.Jag undrar om nån vet var man kan få ca 0,-5gradigt under vintern.Har ingen möjlighet hemma tyvärr.
Det är ett mandelträd ca 1m(uppdraget från en mandel som låg i krukan i växthuset i Bergianska,en Japansk lönn(självsådd vid en husgavel i Landskrona),En vacker rönn med vita bär(frö från Bergianska,Sorbus forestii),slutligen en Japansk rönn.En bekant säger att jag kan linda in dom..men jag litar inte riktigt på det smile.gif Lasse i Kista
KURT
Jag tycker ju att endel av de här borde kunna klara kallare temperaturer än -5. Kan man bara isolera tillräckligt så kan man nog ha dem ute. Man kan ju ha t ex äpplen ute vintertid, bara de är isolerade. Annars får du kanske leta efter någon som har jordkällare.
Alexander-VG-zon3
mandelträdet klarar ner till -12cdom andra tror jag kan klara lägre
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon