susa
Det är något som inte är som det ska med mitt stora citronträd, den blommar och har fått massor av frukter(som jag gallrar) men frukterna blir inte gula. NÄr de nåt storleken av en golfboll blir de "torra" och lite bruna i skalet, de fortsätter att växa ett tag och sedan faller de av. Vad kan detta vara? Jag ger den hasselfors bevattningsgödsel efter tips här på forumet.

Susa
Alexander-VG-zon3
försök får bättre luftfukt och byt näring till nåt annat som citrusnäring .
låt den inte torka ut så mycket i krukan
Lady Hamilton
Citrusar är ofta "själv gallrande" så det behöver du inte hjälpa till med. Vet du vilken sort av citrus du har? wink.gif Citrus lemon= Citron, brukar få mera avlånga frukter "citroner" och de tar ca 1 år innan de är mogna. Citrus näring som du kan överdosera under tillväxtperioden är bra. Och försök att komma i håg att duscha trädets blad med en blomspruta ofta. På vintern kan du blanda in liote gödsel i vattnet i blomsprutan så minimerar du blad av fallet smile.gif
susa
Jag tror att det är en vanlig "citron", den har lite avlånga frukter. TRädet är ca 2 meter och det står på terassen nu i sommar, jag har vattnat nnär det varit torrrt och annars är det regn som gäller. Sista tiden har det varit fuktigt. Jag har hört talas om några små skadedjur som man inte kan se som sitter och suger saft i frukterna, kan det stämma?

/Susa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon