Full version: ID hjälp
Elisabeth P
Den här har jag sått som en rubeccia green wizzard.
Kan det stämma tro?

Lisa
Zazu
nja, ser mer ut som nicandra physalodes, ballongblomma, än rudbeckia, typiskt för nicandran är de där svarta prickarna på bladen wub.gif

mvh zazu
Elisabeth P
ohmy.gif nicandra physalodes, ballongblomma ohmy.gif .
Hur har den hamnat hos mig då? Och hur ser de blommorna ut tro? Är det ogräs eller en "riktig" växt?
Måste genast ut och googla wink.gif

Lisa
Elisabeth P
nu har jag tagit mig en snabbtitt på goggle. Visst var den lik, så det kanske är en sådan. Vacker var den ju ochså men jag hade ju tänkt mig en green wizzard.
Hur den hamnat hpos mig är bara en gåta i så fall.
Nåväl, jag får väl göra ett nytt försök nästa år.

Lisa
Eva 33c
Jag tror också på ballongblomman. Green Wizzard är det i allafall inte, jag har såna som jag sådde förra året och de har annorlunda blad.
Ballongblomman är en settårig sommarblomma, är den inte större än på bilden hinner du kanske inte få några blommor. Mina är nästan 1,5 m höga och ser ut som små träd nu. De producerar mängder med frön som kan självså sig lite här och var. Men hos mig hinner självsådderna inte gå i blom, jag måste förkultivera dem på våren. smile.gif
Elisabeth P
Jaha, då får jag antagligen inte njuta av någon blommning för bilden är nytagen för dagen sad.gif

Är det någon som har en bild på liten Green wizzard så jag vet hur det ska se ut?

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon