Full version: IDOL 2006
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Berith
Och jag har inte lärt mej några namn huh.gif mer än Erik och han åkte ju ut igår.

Anders? Vem är Anders? unsure.gif Det blir mest "han är bra, och hon! och hon såklart. och han kanske..." wink.gif

Men var 17 kom den där kinesen ifrån? Leon eller vad han hette, honom hade vi ju inte sett till tidigare. Neej, han var väl inte så bra så han skulle kunna peta bort nån av dom som åkte ut?

Jaa! nu kom jag på biggrin.gif Anders, är det han bondsonen som man fick se lite av i ett tidigare program? Visst han är bra, men inte bättre än nån av dom andra. Än...
Whiskuchi
Oooh, jo, jag kom ju på en - den långhårige killen som i uttagningarna dessutom visade sig vara en hejare på att growla - HONOM håller jag på! biggrin.gif
Gillan
Nån som såg IDOL i kväll? Vilka tyckte ni i så fall skulle gå vidare?
Själv tycker jag Linda är självklar. Sen vet jag inte wink.gif

Tröttnade på politiken wub.gif rolleyes.gif laugh.gif
malin72
har haft problem med com hem sad.gif sen kl 14 idag ingen tv ingen dator ingen telefon mad.gif så jag missade allt
Gillan
CITAT (malin72 @ 18-09-2006, 22:18)
har haft problem med com hem sad.gif sen kl 14 idag ingen tv ingen dator ingen telefon mad.gif  så jag missade allt

Du kan ju gå in på TV4.se och kolla smile.gif

Sorry! du sa ingen dator, men du skriver ju här blink.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Evgeni @ 18-09-2006, 22:20)
CITAT (malin72 @ 18-09-2006, 22:18)
har haft problem med com hem sad.gif sen kl 14 idag ingen tv ingen dator ingen telefon mad.gif  så jag missade allt

Du kan ju gå in på TV4.se och kolla smile.gif

Sorry! du sa ingen dator, men du skriver ju här blink.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif ja jag satt i köket kl 22 och då kom allt igång igen tongue.gif såg nu att kl 22.35 visar dom röstningen på 4an men tack ändå biggrin.gif biggrin.gif
malin72
jo men det var bra att linda gick vidare tycker jag smile.gif
Betty
Jag tror att Linda kommer att vinna eller bli tvåa totalt, hon är ju en fullkomlig naturbegåvning ju! smile.gif
malin72
CITAT (Betty @ 18-09-2006, 23:02)
Jag tror att Linda kommer att vinna eller bli tvåa totalt, hon är ju en fullkomlig naturbegåvning ju! smile.gif

ja hon har liksom hela paketet utstrålningen mm och ögonen skulle jag ge en slant för laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
men sad.gif såg nu på tv 4 sida att Anders hoppat av pga personliga....och att Erik är med igen sad.gif sad.gif men.... hm synd tycker jag
Betty
CITAT (malin72 @ 19-09-2006, 00:16)
men sad.gif såg nu på tv 4 sida att Anders hoppat av pga personliga....och att Erik är med igen sad.gif sad.gif men.... hm synd tycker jag

Håller med. sad.gif

Tycker inte den där Erik hade så värst bra röst... gillade inte hans attityd heller...
Maria i Helsingborg
Naaaaj, ente Andårs ......va tråkit.
Gillan
Håller med om att det är synd vad gäller Anders. Men jag är jätteglad att Linda så lätt tog sig vidare. Vilken utstrålning och karisma hon har tjejen smile.gif smile.gif

Ska bli intressant och se vad de fem killarna åstadkommer ikväll smile.gif
AnitaO
Orkade inte sitta uppe och se omröstningen.
Glad att Linda gick vidare. Hon var verkligen en speciell person wub.gif
Men håll med om att det är mycket svårare i år.
Det är verkligen så att ingen är direkt dålig.
Rossi
Ja, det var ju synd att Anders har hoppat av. Han hade sug i blicken men jag tror inte att han insåg sitt eget värde. Det kändes som om han medvetet klantade till sig sist för att åka ur men så blev han ändå utvald och då väljer han att hoppa av.

Kul i alla fall att Erik kommer tillbaka!!!

Egentligen tycker jag att Emma sjöng mycket bättre än Jessica men Emma hade nog sättet emot sig och det var därför hon inte gick vidare. Linda sjunger otroligt bra! Hon har ett speciellt utseende .... det kan jag hålla med om (men är det bara jag som inte tycker om det ..... ? ohmy.gif )
Gillan
Tycker om och tycker om.....jag tycker att hon är helcharmig tjejen, men ögonen är liiiite för mycket, eller liiiite för stirrande..... Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men.....rolleyes.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 19-09-2006, 07:51)
men ögonen är liiiite för mycket, eller liiiite för stirrande..... Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men.....rolleyes.gif laugh.gif

Jag reagerade också på det faktiskt laugh.gif
Det behöver hon tona ner en aning tycker jag också.
Rossi
Ja, jag tror att hon kunde vara jättesöt om de sminkade om henne lite. Det kommer kanske senare. Ska bli kul att se. Jag tycker att det är så spännande att se vilka kläder de har också. Men vad var det för kläder som stylisten ville att Jessica skulle ha på sig?! Strongt gjort av Jessica att välja sina egna kläder som hon passade så bra i! Det var lite Cher över henne.
Rossi
Det var någon på jobbet som hade hört att Ville hade fått ett skivkontrakt. Är det någon mer som har läst det?

Vad glad jag blir för hans skull om det stämmer! smile.gif
Gillan
Nej det har jag inte hört nåt om. Men jag håller med om att det vore jättekul. Det är han förtjänt av, med sån kämparanda.
Betty
Här kan man läsa om Villes revansch. smile.gif
AnitaO
Jag har förmodligen missat nåt om denne Ville.
Var det nåt särskilt som hänt honom eftersom det var så mycket tårar när han åkte ut.
Det var ju många som åkte ut menar jag ... dom flesta egentligen rolleyes.gif
Rossi
CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 12:58)
Jag har förmodligen missat nåt om denne Ville.
Var det nåt särskilt som hänt honom eftersom det var så mycket tårar när han åkte ut.
Det var ju många som åkte ut menar jag ... dom flesta egentligen rolleyes.gif

Han var lite speciell. Lite lillgammal, gullig, charmig, blyg. Han hade en enorm röst men man fick väl säga att han hade utseendet emot sig och tyvärr spelade det nog in.
Betty
Markus och Danny gick vidare ikväll. Varför Markus fick 46% av rösterna förvånade mig inte ett dugg, han var ju klart bäst. biggrin.gif Men hur Danny kunde få 20% och därmed finalplats, med den falsksången... blink.gif det övergår mitt förstånd...
Micke32
Roligt att Ville får skivkontrakt, han var speciell.

Angående dagens utagning så borde inte Danny tagit sig vidare, däremot var Markus vinst självklar.
Gillan
Håller med om att Markus var självklar, men av de andra fyra som skulle gått vidare blev det väl lite hugget som stucket tror jag. David trodde jag först, men publiken blev nog påverkade av "juryn ". Annars tycker jag att Danny hade en väldigt trevlig utstrålning. Men det ska ju inte räcka för en finalplats. Men sånt här är svårt. Det handlar ju hela tiden om ett tyckande och vi tycker ju alla olika smile.gif Därför blir det ju extra kul när det kommer såna där som Linda och Markus rolleyes.gif laugh.gif

edit: ordet "ju " har tydligen hakat upp sig wink.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 20-09-2006, 07:13)
Håller med om att Markus var självklar, men av de andra fyra som skulle gått vidare blev det väl lite hugget som stucket tror jag. David trodde jag först, men publiken blev nog påverkade av "juryn ". Annars tycker jag att Danny hade en väldigt trevlig utstrålning. Men det ska ju inte räcka för en finalplats. Men sånt här är svårt. Det handlar ju hela tiden om ett tyckande och vi tycker ju alla olika smile.gif  Därför blir det ju extra kul när det kommer såna där som Linda och Markus rolleyes.gif  :lol:

Du tog orden ur munnen på mig nu smile.gif
Markus var självklar.
Danny kan nog bättre, och kanske det var bra att han gick vidare och får en möjlighet att bevisa det också.
Men det är ju konst, och visst ska konst också vara vacker att titta på wink.gif rolleyes.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 20-09-2006, 07:17)
CITAT (Evgeni @ 20-09-2006, 07:13)
Håller med om att Markus var självklar, men av de andra fyra som skulle gått vidare blev det väl lite hugget som stucket tror jag. David trodde jag först, men publiken blev nog påverkade av "juryn ". Annars tycker jag att Danny hade en väldigt trevlig utstrålning. Men det ska ju inte räcka för en finalplats. Men sånt här är svårt. Det handlar ju hela tiden om ett tyckande och vi tycker ju alla olika smile.gif  Därför blir det ju extra kul när det kommer såna där som Linda och Markus rolleyes.gif  laugh.gif

Du tog orden ur munnen på mig nu smile.gif
Markus var självklar.
Danny kan nog bättre, och kanske det var bra att han gick vidare och får en möjlighet att bevisa det också.
Men det är ju konst, och visst ska konst också vara vacker att titta på wink.gif rolleyes.gif laugh.gif

Abselotley! laugh.gif laugh.gif
askar
Markus var som sagt självklar... men att Danny gick vidare
det beror nog mest på alla småtjejer som han smajlat in sig hos
de bryr mer om utseendet.

Jag hade velat se David... (fantastisk röst)
eller John Alexander som andra finalist.

Ang. Ville... Nej jag tycker inte att han platsade i Idol 2006...
att ha bantat bort ett x-antal kilon ska inte vara meriterande.
Den killen passar bättre i Allsång på Skansen.
Rossi
På fredag ska ju juryn välja ut två kandidater av de som inte har blivit framröstade av tittarna. De ska få en andrachans. Det ska bli kul att se vilka det blir. Jag tror att en av dem blir Emma.

Angående Ville: Vem har sagt att han skulle gå vidare för att han hade bantat? Han sjöng ju jättebra! Det var väl bara det att hans röst passade inte riktigt ihop med hans utseende. Blunda och lyssna på hans sång! Inte är det Allsång på Skansen inte!

Ps. Vilken sång är förresten signifikativ för Allsång på Skansen? Där sjunger ju alla möjliga artister i olika genrer o.s.v.
Farbror Blå
Jag tittar inte på programmet, är urless på skitprogram.
Har haft teven på vissa gånger tidigt i serien, och knappt stått ut med hur illa en del sjunger, vilket föranledde en teori:

Finns det folk som får betalt för att komma på uppsjungningar ( finns ju ett svenskt ord för audition) för att sjunga falskt i TV?
Så illa som dom flesta sjunger verkar det helt osannolikt att någon av dom skulle tro på sin egen förmåga. Kan ingen stoppa dom innan dom sjunger upp?
blink.gif blink.gif blink.gif

De flesta av oss sjunger i duschen skulle ju inte komma på idén att uppträda offentligt för det, eller?
Dessutom skulle väl våra respektive stoppa oss innan vi gör bort oss i TV?
Berith
Jag har inte kollat dom senaste programmen, väntar tills det blir lite mer spännande. wink.gif (Fast eg. är det för att det krockar med andra program.)

Kul att Erik tydligen kommit tillbaka, blev förvånad över att han åkte ut förut. Undrar förresten varför det blev just han som fick en chans till?

Linda är självskriven i finalen, sa jag redan första gången hon var med. Påminner lite om Sara Löfgren.
Rossi
CITAT (Berith @ 20-09-2006, 11:09)
Kul att Erik tydligen kommit tillbaka, blev förvånad över att han åkte ut förut. Undrar förresten varför det blev just han som fick en chans till?

Juryn tyckte att han var bäst av dem som inte gick vidare.
Berith
CITAT (Rossi @ 20-09-2006, 11:35)
CITAT (Berith @ 20-09-2006, 11:09)

Juryn tyckte att han var bäst av dem som inte gick vidare.

Aha...
askar
Tyckte tjejerna hade ojämn kvalitet ikväll wink.gif
Höll inte riktigt för trycket.. men Sara tyckte jag ändå var som bäst. smile.gif
Betty
Tyckte Cissi och Sara var bäst ikväll, hoppas de två går vidare. smile.gif
yenny
Cissi är min absoluta favorit i kväll!
Rossi
Cissi var bäst men tittarna röstade inte på henne. Det förstår jag inte. Måste ha haft med hennes utseende och attityd att göra. Hoppas att juryn plockar in henne igen på fredag.
Gillan
Jag tyckte också att Cissi och Sara var bäst. Håller tummarna för att Cissi får en ny chans på fredag.
Tmästarinnan
Ja tycker hela ide'n angående Idol e helt......löjligt.....en massa mänsklig förnedring på tv... o sen hittar de någon som de kallar "vinnare" men ändå sen blir de dem som blev på andra eller tredje plats som blir mer berömda o säljer bättre! för att inte tala om finska Idols....gud....man skäms ju att bo i Finland ibland!!
Gillan
Javisst kan IDOL tyckas löjligt. Det finns hur många löjliga program som helst att titta på om man så vill. Själv har jag en väninna som frågade mig hur i jösse namn jag kan titta på nåt dyligt . Själv tittar hon på "Model instinct " ( eller vad det nu heter ). Jag bara skrattade och frågade vad skillnaden var laugh.gif

Så vet du vad? Ibland kan man väl få unna sig att få vara lite löjlig då?
tongue.gif rolleyes.gif
malin72
ja nu ikväll så gick dom 2 vidare som jag ville smile.gif jonas och johan tongue.gif
ska bli roligt att se imorgon vilka juryn plockar in smile.gif
Betty
Jag tyckte det var ett "tunnt startfält" i kväll.
Den ende jag tycker skulle möjligen vara värd en finalplats är Johan - men det var knappt jag tyckte att han platsade, tyckte att han saknade styrka i sången i kväll... huh.gif
askar
Johan trodde jag på, han var den enda som "platsar"
Han hårdrockaren flinade ju mest åt tävlingen...så tillgjord
i mina ögon... Nej usch.. jag orkar inte med att se såna människor.

Johan och Markus tror jag, kommer att gå längst av alla killar.
Emma_
Åhå! Fanns det en Idol-tråd här? tongue.gif

Jag är supernöjd ikväll eftersom Snäckan gick vidare! Vi har gått i samma skola i 4 år, och han är en väldigt snäll och omtänksam människa som sjunger riktigt bra, så det här förtjänar han! wub.gif

Malin, fortsätt att heja på Jonas! smile.gif
yenny
Jag tyckte ocså jonas var bra, en skön kille biggrin.gif
malin72
CITAT (Emma_ @ 21-09-2006, 23:14)
Åhå! Fanns det en Idol-tråd här?  :P

Jag är supernöjd ikväll eftersom Snäckan gick vidare! Vi har gått i samma skola i 4 år, och han är en väldigt snäll och omtänksam människa som sjunger riktigt bra, så det här förtjänar han!  :wub:

Malin, fortsätt att heja på Jonas! smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif om du backar lite i tråden ser du att det skrevs tidigt om "han med det långa håret" mitt svar som kom efter det var riktat till honom... smile.gif så du kan hälsa honom att han har min röst laugh.gif laugh.gif laugh.gif
grannens med förresten
Rossi
Men jag tyckte att Erik också skulle gått vidare .... sad.gif Hoppas att han får en andra chans ikväll!
Gillan
Johan tyckte jag var självklar, sen var det lite hugget som stucket. Och håller jag inte riktigt med om att Snäckan var tillgjord. Däremot så tror jag att han var mer nervös än han ville tillstå wink.gif . Jag tyckte att han var helt ok.

Jag tror faktiskt att Erik får en ny chans ikväll smile.gif
Rossi
CITAT (Evgeni @ 22-09-2006, 07:34)
Jag tror faktiskt att Erik får en ny chans ikväll smile.gif

Ja, och Cissi och Emma!

Tydligen ska alla 12 som inte har blivit utvalda den här veckan finnas på plats men bara 6 stycken ska få chans att sjunga. De 12 vet alltså inte i förväg om de överhuvudtaget ska få stå på scenen och sjunga ikväll.

Av de 6 som juryn under kvällens program successivt kallar fram för att sjunga ska vi tittare rösta fram 2 stycken. Spännande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon