|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
*Felix matte*
29-08-2006, 20:05
Såg jag ikväll Nu kan jag skratta även åt elaka kommentarer Fortfarande undrar jag om alla verkligen tror att de kan bli popidoler eller om de tar det som en plojgrej  ...tror det senare om många Sanna såg ju helknäpp ut med den lösflätan... irriterande att se henne... tyckte jag. Förra årens programledare var betydligt roligare.
Ja, vi fick oss några härliga skratt. Vilka typer vissa av dem är! Det är i alla fall inget fel på deras självförtroende. Vad "gullig" eller hur man nu ska uttrycka det den där killen var som hade gått ner i vikt och som nu gick vidare!
*Felix matte*
29-08-2006, 22:04
CITAT (Rossi @ 29-08-2006, 22:54) Ja, vi fick oss några härliga skratt. Vilka typer vissa av dem är! Det är i alla fall inget fel på deras självförtroende. Vad "gullig" eller hur man nu ska uttrycka det den där killen var som hade gått ner i vikt och som nu gick vidare! Visst var han... jag trodde faktiskt inte att de skulle låta han gå vidare, fastän jag tyckte han har röst... men han kommer knappast förbi nästa gallring... tror jag. Kul är det iaf att se programmet.
malin72
29-08-2006, 22:09
*Felix matte*
29-08-2006, 22:21
CITAT (malin72 @ 29-08-2006, 23:09) Tror nog att dom vet med sig att dom inte kan sjunga, men tar chansen att kanske få synas på TV
CITAT (Felix matte @ 29-08-2006, 21:05) Fortfarande undrar jag om alla verkligen tror att de kan bli popidoler eller om de tar det som en plojgrej  ...tror det senare om många  Ja, man kan ju bli kändis av flera orsaker. Länk.
CITAT (Felix matte @ 29-08-2006, 23:21) CITAT (malin72 @ 29-08-2006, 23:09)  :lol: :lol: :lol: ja det är lika roligt varje gång.... är jag ensam att skämmas på andras vägnar????sitter och kikar genom fingrarna och kan inte tro att det är sant  :o tror dom verkligen att dom sjunger bra  :unsure: :P Tror nog att dom vet med sig att dom inte kan sjunga, men tar chansen att kanske få synas på TV  Tror jag med! Och svar till Malin: Nej du är inte ensam om att skämmas för deras skull!!!!
IDOL är ett sånt där bra program som man inte måste sitta klistrad framför TV:n för att följa. Och det gillar jag Jag tror som många andra, att det är ett ögonblick i ramp- ljuset som en del av dem har behov av. För jag har svårt att tro på att de har sååååå dålig självkännedom Min man sneglade lite grann på mig igår kväll och frågade lite försynt.......men, haaaar dom inga föräldrar eller kompisar, som kan tala om för dem hur de låter? Och jag skrattade mer åt hans förtvivlan än åt de stackarna som "sjöng".
Tycker att det är ett underhållande program Vid det här laget torde väl alla vara beredd på dom elaka kommentarerna. Tål man inte det så bör man nog inte åka till audition. Nån slags självinsikt borde man väl ha om man är riktigt, riktigt dålig sångare
Äsch, jag som hade tänkt titta, ändå så glömde jag bort det!!  Har tittat på IDOL dom andra säsongerna, dock följde jag inte den sista så noga.
CITAT (Stussi @ 30-08-2006, 12:57) Äsch, jag som hade tänkt titta, ändå så glömde jag bort det!! :angry: Har tittat på IDOL dom andra säsongerna, dock följde jag inte den sista så noga. Helt OT, men vad gör du här? Ska inte du ha barn?
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 13:39) Helt OT, men vad gör du här? Ska inte du ha barn?  :lol: :lol: Jo, egentligen men bebisen har det mysigare inne i magen tror jag! Blir galen av att bara gå och vänta!  Fast då är det tur att Odla finns! Ni får be för mig att det ska sätta igång inatt!
CITAT (Stussi @ 30-08-2006, 13:46) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 13:39) Jo, egentligen men bebisen har det mysigare inne i magen tror jag! Blir galen av att bara gå och vänta!  Fast då är det tur att Odla finns! Ni får be för mig att det ska sätta igång inatt!  Ok, håller alla fingrar som går, så länge jag inte trycker på tangenterna här eller håller en skurtrasa i handen
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 13:59) CITAT (Stussi @ 30-08-2006, 13:46) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 13:39) Jo, egentligen men bebisen har det mysigare inne i magen tror jag! Blir galen av att bara gå och vänta!  Fast då är det tur att Odla finns! Ni får be för mig att det ska sätta igång inatt!  Ok, håller alla fingrar som går, så länge jag inte trycker på tangenterna här eller håller en skurtrasa i handen  Det låter bra!
*Felix matte*
30-08-2006, 21:13
Fast det var jju nåååågra som hade potential. Men tjejen som frågade juryn om de kunde gjort det bättre, hon var ju bara outstanding, snacka om att tro på sig själv  . Fast samtidigt så inger det respekt när nån tror på sig själv på det viset
Piccante
30-08-2006, 21:32
CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:13) Kvällens sändning.... herreminje  :lol: :lol: :lol: Jag blir blev både arg och förtvivlad när jag såg dagens program. Förtvivlad för att jag inte förstår hur juryn står ut med all falsksång. Det var rent pinsamt att behöva se en del. Sedan undrar jag hur i hela !"#¤%&!! en del är funtade??? Har folk ingen självinsikt alls. Det var hur många som helst som svarar på frågan varför de vill bli idoler "att det vore kul att vara känd" eller "jag gillar nog inte vanliga arbeten". Man kan väl inte ge bort ett skivkontrakt till en 17åring som inte orkar jobba som helt saknar sångtalang. En del verkar tro att man kan bli idol av bekvämlighetsskäl. Den falsksjungande påstridiga tjejen i neofärgade kläder stod jag knappt ut att lyssna på redan innan hon sjöng
*Felix matte*
30-08-2006, 21:34
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:30) Fast det var jju nåååågra som hade potential. Men tjejen som frågade juryn om de kunde gjort det bättre, hon var ju bara outstanding, snacka om att tro på sig själv  . Fast samtidigt så inger det respekt när nån tror på sig själv på det viset  Visst fanns det duktiga också... och tänk att jag prickade rätt på vilka som skulle gå vidare Ska bli kul att se sållningen ner mot tio. Hon ja... Jesses vilket självförtroende... Sjöng som en kratta
*Felix matte*
30-08-2006, 21:38
CITAT (Leocarpus @ 30-08-2006, 22:32) CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:13) Jag blir blev både arg och förtvivlad när jag såg dagens program. Förtvivlad för att jag inte förstår hur juryn står ut med all falsksång. Det var rent pinsamt att behöva se en del. Sedan undrar jag hur i hela !"#¤%&!! en del är funtade??? Har folk ingen självinsikt alls. Det var hur många som helst som svarar på frågan varför de vill bli idoler "att det vore kul att vara känd" eller "jag gillar nog inte vanliga arbeten". Man kan väl inte ge bort ett skivkontrakt till en 17åring som inte orkar jobba som helt saknar sångtalang. En del verkar tro att man kan bli idol av bekvämlighetsskäl. Den falsksjungande påstridiga tjejen i neofärgade kläder stod jag knappt ut att lyssna på redan innan hon sjöng  Visst skulle man kunna bli både förtvivlad och ledsen... Men... nu har ju programmet gått ett tag så alla torde vara medvetna om hur sållningen går till. Faktiskt så tror jag att de "knäppaste/sämsta i sångväg" är medvetna om sin oförmåga men ändå ställer upp i hopp om att kanske få hoppa in i något "knäpprogram" eller reklaminslag.
CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:34) Sjöng som en kratta  Kratta! Kan krattor sjunga  , Den jag hörde kunde då inte det
*Felix matte*
30-08-2006, 21:39
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:38) CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:34) Sjöng som en kratta  Kratta! Kan krattor sjunga  , Den jag hörde kunde då inte det  Stål... har du aldrig haft en sådan
CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:39) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:38) CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:34) Sjöng som en kratta  Kratta! Kan krattor sjunga  , Den jag hörde kunde då inte det  Stål... har du aldrig haft en sådan  Du är skön du Agnetha!
*Felix matte*
30-08-2006, 21:45
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:43) CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:39) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:38) CITAT (Felix matte @ 30-08-2006, 22:34) Sjöng som en kratta  Kratta! Kan krattor sjunga  , Den jag hörde kunde då inte det  Stål... har du aldrig haft en sådan  Du är skön du Agnetha! Utan H
CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:30) Fast det var jju nåååågra som hade potential. Men tjejen som frågade juryn om de kunde gjort det bättre, hon var ju bara outstanding, snacka om att tro på sig själv  . Fast samtidigt så inger det respekt när nån tror på sig själv på det viset  Fast just den här tjejen tappade jag all respekt för. Hon var ju bara patetisk ...
CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 07:49) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:30) Fast det var jju nåååågra som hade potential. Men tjejen som frågade juryn om de kunde gjort det bättre, hon var ju bara outstanding, snacka om att tro på sig själv :rolleyes: :lol: :lol: . Fast samtidigt så inger det respekt när nån tror på sig själv på det viset  Fast just den här tjejen tappade jag all respekt för. Hon var ju bara patetisk ... Jag håller med om att hon var patetisk. Men trots det kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska fascinerande, att som hon gjorde, fortsätta att vara så in i nordens envis. Förlåt, jag skrattar bara jag tänker på henne
Ja jösses, hon var speciell. Och han skåningen som man inte förstod ett ord av vad han sa.  Men visst är det kul att "gissa" vilka som går långt. Såg inte första delen, mer än en mörk tjej som påminde lite om Sara Löfgren. Hon går säkert långt. Och igår var det ju den där killen med pannband (eller vad det var). Och hon som dom hämtade på musikalövningen.
CurlySue
31-08-2006, 07:21
hej, var på datakurs igår..och en av deltagarna känner en person som jobbar med programmet...och enl. henne så var några av de pinsamma ombedda att medverka...för att ge god underhållning.....men majoriteten är vanliga puckon....som e totalt tondöva.... jaja...de ställer ju upp frivilligt...och det är ju allmänt känt hur elaka juryn kan vara....
herkules
31-08-2006, 08:08
CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 07:49) CITAT (Evgeni @ 30-08-2006, 22:30) Fast det var jju nåååågra som hade potential. Men tjejen som frågade juryn om de kunde gjort det bättre, hon var ju bara outstanding, snacka om att tro på sig själv :rolleyes: :lol: :lol: . Fast samtidigt så inger det respekt när nån tror på sig själv på det viset  Fast just den här tjejen tappade jag all respekt för. Hon var ju bara patetisk ... jag tycker inte att hon var patetisk, jag tycker det var tämligen uppenbart att tjejen har någon form av handikapp. bra tv? nä - inte som jag ser det i alla fall.
CITAT (Berith @ 31-08-2006, 08:14) Ja jösses, hon var speciell. Och han skåningen som man inte förstod ett ord av vad han sa.  Var han verkligen skåning ...? Jag fattade nämligen inte heller vad han sa.
CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 09:31) CITAT (Berith @ 31-08-2006, 08:14) Ja jösses, hon var speciell. Och han skåningen som man inte förstod ett ord av vad han sa. :D Var han verkligen skåning ...? Jag fattade nämligen inte heller vad han sa. Nej, för mig som också är skåning var det helt obegripligt
CITAT (pimpim @ 31-08-2006, 09:34) CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 09:31) CITAT (Berith @ 31-08-2006, 08:14) Ja jösses, hon var speciell. Och han skåningen som man inte förstod ett ord av vad han sa.  Var han verkligen skåning ...? Jag fattade nämligen inte heller vad han sa. Nej, för mig som också är skåning var det helt obegripligt  Ah, du vet hur det är. Så fort folk tycker att något låter märkligt så tror de att det är skånska ..... Jag vet många från Blekinge och Halland som ständigt får höra att de pratar skånska. Jisses ....
Attans, jag missade programmet igår. Har varit inne och kikat lite på "sångövningarna" på hem sidan. Fastnade för en kille som hette Jonas Henberg - sjöng "Somebody like you". (oj....vilken röst) Var han med i programmet?
Farbror Blå
31-08-2006, 14:28
CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 09:37) CITAT (pimpim @ 31-08-2006, 09:34) CITAT (Rossi @ 31-08-2006, 09:31) CITAT (Berith @ 31-08-2006, 08:14) Ja jösses, hon var speciell. Och han skåningen som man inte förstod ett ord av vad han sa.  Var han verkligen skåning ...? Jag fattade nämligen inte heller vad han sa. Nej, för mig som också är skåning var det helt obegripligt  Ah, du vet hur det är. Så fort folk tycker att något låter märkligt så tror de att det är skånska ..... Jag vet många från Blekinge och Halland som ständigt får höra att de pratar skånska. Jisses .... Jamen, skånska ÄR ju lite märkligt?
malin72
31-08-2006, 22:15
efter kvällens program är det väl bevisat att många kommer dit bara för att få en chans att synas i tv  när man tom har kamera med sig.. jag tycker att det var mer seriöst förut nu väntar man sig att det kommer knäppa inslag som gör att man tappar hakan
*nickar instämmande* Den där japanen t.ex.  med kamera och allt...
CITAT (Betty @ 31-08-2006, 23:19) *nickar instämmande* Den där japanen t.ex. :rolleyes: med kamera och allt...  *haha* Han spädde på myten ganska bra om japaner och kameror tycker jag! Annars tycker jag att gårdagens avsnitt var ganska dåligt. Dom visade ju nästan bara sådana som inte kunde sjunga. (Dock säkert bättre än vad jag själv kan sjunga!  )
CurlySue
01-09-2006, 12:03
hade varit kul att veta vad kirsi sa till honom...
malin72
15-09-2006, 21:02
ja oj detta blir svårt, kommer nog att sakna många som kommer att åka för nu är det många jag gillar
Och jag som ville att Ville skulle få vara kvar! Han var så gullig och sjöng så bra! En annan favorit som åkte ut var Erik (han med pannbandet).
malin72
15-09-2006, 21:04
CITAT (Rossi @ 15-09-2006, 22:04) Och jag som ville att Ville skulle få vara kvar! Han var så gullig och sjöng så bra! En annan favorit som åkte ut var Erik (han med pannbandet). mm håller med
En kille som de inte har visat så mycket av men som sjöng väldigt bra var han med det långa håret. Han gick ju också vidare. Det ska bli kul att se vad han kan åstadkomma längre fram.
Synd att Erik med pannbandet åkte ut. Ville... trots att han sjöng jättebra, så var han ändå inget Idolämne.. passar nog bättre på allsång.
malin72
15-09-2006, 21:07
japp det är jag nyfiken på för han är en sån där med rösten som gör att jag ryser.... jag älskar röster som berör fanns en del på tjej sidan med
CITAT (askar @ 15-09-2006, 22:07) Synd att Erik med pannbandet åkte ut. Ville... trots att han sjöng jättebra, så var han ändå inget Idolämne.. passar nog bättre på allsång. Tyckte att Erik med pannbandet kunde ha fått åkt hem redan förra veckan. Instämmer när det gäller Ville.  Dessutom hade han inte riktigt den psykiska styrkan som krävs, tycker jag.
Maria i Helsingborg
15-09-2006, 21:24
Emma, Patricia och Anders - jomenvisst prickade jag rätt från början - vidare har de gått........men Anders hängde löst ikväll!
malin72
15-09-2006, 21:25
CITAT (Maria i Helsingborg @ 15-09-2006, 22:24) Emma, Patricia och Anders - jomenvisst prickade jag rätt från början - vidare har de gått........men Anders hängde löst ikväll!  ja Anders han e en av mina favoriter
Whiskuchi
15-09-2006, 21:28
Jag har inte lärt mig ett enda namn på dem än, ännu har ingen utkristalliserat sig som favorit (och programledarna är helt underbara - jag ville bara byta kanal förra året när programledarna var i bild då)
Maria i Helsingborg
15-09-2006, 21:29
Jag pejlade in de 3 i allra första programmet och BEMÖDADE mig om att minnas deras namn  Var det i början av denna tråden som det berättades att hans syrra är tjejen med kossorna i Arla reklamen.......eller så var det någon annanstans. Back 2 Anders - han har ju sånt skönt gung och groove Måtte han kunna ta till sig det han lär sig och inte sjabbla bort tillfälle och talang.
Heja Cissi från Järvsö!!!
zaaritha
15-09-2006, 21:53
Jag har tittat några ggr--men--nja................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|