fredwel
29-08-2006, 20:49
Det säljs ju betongblock för gräsarmering nästan överallt, så nån måste ju ha provat på det. Det pratas dock nästan inget om det på detta forum eller andra. Jag funderar på att ha armerat gräs bredvid vår uppfart, vi har en tomtbit "över" som skulle passa bra som parkeringsplats för gäster.
Jag undrar dock litet över vad som behövs under blocken. Skelettjord är en tanke som slagit mig, den går ju att komprimera, vilket kanske skulle vara bra på vår lera som vi har på tomten. Nn annna som lagt armrat gräs och har några erfarenheter? Vad kostade det?
/fredrik
hadarving
26-04-2007, 14:45
Hej!
Har du fått något svar eller gott tips på din fråga? Jag har själv samma problem. Jag vill lägga betongplattor för armerat gräs på min garageinfart, som nu har packat bärlager och ovanpå det krossat 0-8 grus. Kan verkligen gräs växa i den lilla jord som fylls i den armerade betongplattan eller måste jag riva bort bärlager mm och återfylla med vad?
Harald
En dum fråga. Vad är armerat gräs
CITAT (MariaS @ 26-04-2007, 19:26)

En dum fråga. Vad är armerat gräs

Googla på "reinforced grass "
fredwel
27-04-2007, 09:07
Hej!
Vad jag förstått så ska den jord som får plats i "fickorna" räcka fär gräset. Ställ ut dom på 0/8-gruset och fyll på med jord och så.
/fredrik
Aha. Nu vet jag...
TAck Kurt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.