Full version: Rengöra kaffekanna
forget-me-not
Plastlocket till kaffekannan (framförallt den delen längst fram som vippar när man häller rolleyes.gif ) har blivit fläckat av kaffet och jag vet inte hur jag ska få bort detta. Det ser så trist ut. sleep.gif

Någon som vet?
scorpan
mitt tips är att pressa citron på wink.gif (om det inte går att få bort med hett vatten och diskmedel....)
Snöflinga
Lägg det i en blandning av maskindiskmedel och ljummet vatten, borsta rent efter c:a en kvart ... som nytt rolleyes.gif
CurlySue
bakpulver och hettvatten...låt stå över natten...funkar kanonbra på termosar m.m
Eva i Skåne
Detta är tips jag ska prova!
Vi har en dubbelbryggare, mannen dricker kaffe och jag te. Locket till kaffekannan är just så brunt och fult och det går inte bort vid vanlig maskinsdisk.

Man säger ju att te missfärgar, men här är det kaffet tongue.gif
pejori
klorin går bra att lägga locket i någon timma...fungerar på muggar också smile.gif
forget-me-not
CITAT (sarah68 @ 30-08-2006, 22:13)
bakpulver och hettvatten...låt stå över natten...funkar kanonbra på termosar m.m

Testade det här tipset och nu har jag en fräsch kaffapanna. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon