Full version: forum och träffar?
scorpan
i andra forum och på andra sidor brukar det ordnas träffar för medlemmarna.
Typ fika eller så.....
Görs det här? Jag skulle tycka det var kul med sådan träff. (är just för tillfället oootroligt kaffesugen hehe )

Man skulle ju kunna egentligen söka efter län och ort....för man kan ju inte åka hur långt som helst för en kaffe....

bara en tanke jag hade
kram på er
Reserv
Det verkar förekomma här också att dom som bor någorlunda på avstånd träffas, fikar och byter växter. Fast oftast verkar folk bo i skånetrakten eller Göteborgstrakten rolleyes.gif Kommer dom norrifrån så vart det ändå för långt för mig tongue.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 30-08-2006, 18:32)
Det verkar förekomma här också att dom som bor någorlunda på avstånd träffas, fikar och byter växter. Fast oftast verkar folk bo i skånetrakten eller Göteborgstrakten rolleyes.gif Kommer dom norrifrån så vart det ändå för långt för mig tongue.gif

(45)

Utanför ämnet men i alla fall: Reserv! Vad betyder dina kryptiska nedräkningssiffror?
scorpan
bor någorlunda på avstånd? *asg* ju längre bort desto fler träffar eller? hehe.
nej jag förstod vad du menade.
Jag tycker det är synd att sverige är så avlångt.....tryck ihop landet lite så kanske fler skulle träffas *asg*
Magdis
Kommer dom norrifrån så vart det ändå för långt för mig tongue.gif

Inte om de passerar förbi dig på väg ännu längre ner! tongue.gif

Var bor du nånstans då, scorpan?
scorpan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-08-2006, 18:36)

5 mil utanför Östersund i Jämtland
Magdis
CITAT (scorpan @ 30-08-2006, 18:38)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-08-2006, 18:36)

5 mil utanför Östersund i Jämtland

Nästan 60 mil...det var lite långt för en fika! rolleyes.gif
malin72
Det är något jag tänkt på med... grannen Pinglan och jag satt och fikade och sa "tänk vad roligt det skulle vara att träffa dom man pratar med på odla" prata allmänt och passa på att byta lite med varandra få ett ansikte på alla trevliga odliater man pratar med
AnitaO
CITAT (Rossi @ 30-08-2006, 18:34)
Det verkar förekomma här också att dom som bor någorlunda på avstånd träffas, fikar och byter växter. Fast oftast verkar folk bo i skånetrakten eller Göteborgstrakten rolleyes.gif  Kommer dom norrifrån så vart det ändå för långt för mig tongue.gif

(45)

Utanför ämnet men i alla fall: Reserv! Vad betyder dina kryptiska nedräkningssiffror?

Så många inlägg som han har kvar till 5000.
Den magiska gränsen när man själv kan välja sin medlemstitel smile.gif
Rossi
CITAT (AnitaGg @ 30-08-2006, 18:53)
Det verkar förekomma här också att dom som bor någorlunda på avstånd träffas, fikar och byter växter. Fast oftast verkar folk bo i skånetrakten eller Göteborgstrakten rolleyes.gif  Kommer dom norrifrån så vart det ändå för långt för mig tongue.gif

(45)

Aha! Där är ju jag snart också! laugh.gif Var står info om detta med att själv välja titel. Det hade jag ingen aaaaaaaaaaaaning om! smile.gif
AnitaO
CITAT (Rossi @ 30-08-2006, 18:58)

(45)

Aha! Där är ju jag snart också! laugh.gif Var står info om detta med att själv välja titel. Det hade jag ingen aaaaaaaaaaaaning om! smile.gif

Jag tror faktiskt inte att det står nånstans.
Det är nog bara muntligt från dom som har den möjligheten i sin kontrollpanel.

Du har ju inte långt kvar, så det är ju bara att börja fundera ut vad du ska ha för titel smile.gif
scorpan
ja jag vet redan vad där ska stå på min tongue.gif men som sagt...jag skriver så det glöder,är väl där snart jag med wink.gif
scorpan
NÄÄÄ....läste ju fel! det var mitt medlemsnummer jag såg *suck*
scorpan
CITAT (malin72 @ 30-08-2006, 18:49)
Det är något jag tänkt på med... grannen Pinglan och jag satt och fikade och sa "tänk vad roligt det skulle vara att träffa dom man pratar med på odla" prata allmänt och passa på att byta lite med varandra få ett ansikte på alla trevliga odliater man pratar med

Vilka bor i jämtland då? man kan kanske börja där? *s*
malin72
CITAT (scorpan @ 30-08-2006, 19:08)
CITAT (malin72 @ 30-08-2006, 18:49)

Vilka bor i jämtland då? man kan kanske börja där? *s*

jämtland nja hm vi bor i stockholms området men vi är villiga att resa en helg biggrin.gif biggrin.gif
scorpan
Vad kul! då kan ni passa på att "göra stan"
Hoppas fler nappar,så kanske det blir en fika framöver!
malin72
ja det skulle vara trevligt då får man en utflykt tongue.gif tongue.gif och samåker man så blir det ju billigare också
scorpan
jo men precis......hyr en stor buss och plocka upp folket efter vägen vetja *asg* då blir det rejält kafferep hehe
Finnes många bra hotell här i stan med.....wink.gif
scorpan
Annars finns väl ett växthus man kan övernatta i;) *asg*
nä,nu börjar man bli trött haha
netaave
Ja då kan ni plocka upp mig när ni passerar Björklinge, men skynda er innan nya E4 tas i bruk.
kerstin z5-6
Hoho:) Alla har ju inte samma respekt för avstånd laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vi brukar ses från kalix i norr till Östersund o längre ner
Odlait eller annat forum tex på Mässan i Burträsk Morsdagshelgen i maj -åtminstone tre jamtar var med sist smile.gif
Själv har jag besökt forumistträffar i Göteborg -en nätt tur på 180 mil

Älvsjömässan i Stockholm början april brukar vara välbesökt -odlaiter har knappar med namn eller namnskylt med sign på sig vid det tillfälllet
Åker nästan varje år

I helgen var jag fram o åter Skellefteå- Sundsvall -Skellefteå för att handla lite

biggrin.gif
nog ska vi väl kunna ses nånstans smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-08-2006, 22:46)
Hoho:) Alla har ju inte samma respekt för avstånd laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vi brukar ses från kalix i norr till Östersund o längre ner
Odlait eller annat forum tex på Mässan i Burträsk Morsdagshelgen i maj -åtminstone tre jamtar var med sist smile.gif
Själv har jag besökt forumistträffar i Göteborg -en nätt tur på 180 mil

Älvsjömässan i Stockholm början april brukar vara välbesökt -odlaiter har knappar med namn eller namnskylt med sign på sig vid det tillfälllet
Åker nästan varje år

I helgen var jag fram o åter Skellefteå- Sundsvall -Skellefteå för att handla lite

biggrin.gif
nog ska vi väl kunna ses nånstans smile.gif

nu har jag hört om knappar och namn skyltar vart skaffar ni sånna???
scorpan
ja frågan om knappar är jag oxå intresserad av.. wink.gif
Eva i Höga
Jag skulle gärna vilja träffa lite folk i Göteborgsområdet för att byta växter, fika, åka på plantskolerally m m. Och även på Orust där man kan besöka pelargonmuseet utanför Ellös. Finns det några sådana träffar?
Eva
__
Lars-Olof Arvids
Inte vad jag har hört, men jag håller med om att det skulle vara kul! Om det har förekommit Odla-träffar i Göteborg har jag helt missat det, däremot har jag varit med på ett par trevliga AoT-träffar.

Olle (mellan Stenungsund och Ljungskile)
Katarina H
[QUOTE=Reserv,30-

Vad menas med medlemstitel och att välja en sådan? rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-08-2006, 13:46)
Inte vad jag har hört, men jag håller med om att det skulle vara kul! Om det har förekommit Odla-träffar i Göteborg har jag helt missat det, däremot har jag varit med på ett par trevliga AoT-träffar.

Har du aldrig vari ti Botan på Pingstafton?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Höga @ 31-08-2006, 13:34)
Jag skulle gärna vilja träffa lite folk i Göteborgsområdet för att byta växter, fika, åka på plantskolerally m m. Och även på Orust där man kan besöka pelargonmuseet utanför Ellös. Finns det några sådana träffar?
Eva
__

Tyvärr kan ja g ju inte byta platnor längre eftersom vi har sålt stugan med trädgården. Men på platskolerally skulle jag alltid vara med på, fika likaså

Och till ellös åker jag också för att titta på pelargonier. Inte så oft amen då och då

Elisabeth
Betty
CITAT (Katarina H @ 31-08-2006, 13:51)
Vad menas med medlemstitel och att välja en sådan? rolleyes.gif

Medlemstitel är det som står under en eventuell avatar. Under din avatar står ordet Medlem , under min tulpanbild(avatar) står det nåt helt annat - nåt som jag har valt själv. biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Jag vet inte om det kanske har varit samarrangemang, men de Botanträffar jag har varit på har diskuterats och planerats på AoT:s forum. Här på Odla kan jag inte minnas att jag har sett något sådant, men jag är kanske inte tillräckligt uppmärksam. wink.gif

Olle
Lars-Olof Arvids
Jag misstänker att en och annan forumist tänker komma till växtmarknaden i Trädgårdsföreningen (f d fjärilshuset) nu på söndag kl 13-15. Vi som har knappar kan väl ta på oss dem så att vi känner igen varandra?

Olle
malin72
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-08-2006, 14:00)
Jag misstänker att en och annan forumist tänker komma till växtmarknaden i Trädgårdsföreningen (f d fjärilshuset) nu på söndag kl 13-15. Vi som har knappar kan väl ta på oss dem så att vi känner igen varandra?

Olle

där kom knappen igen smile.gif vad är det ni har, nyfiken tongue.gif
Lars-Olof Arvids
En rund knapp som du sätter på jackan, där det står ditt namn och "Odla.nu". Jag vet inte om de fortfarande kan beställas, men annars är det kanske dags för en ny omgång?

Olle
malin72
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-08-2006, 14:22)
En rund knapp som du sätter på jackan, där det står ditt namn och "Odla.nu". Jag vet inte om de fortfarande kan beställas, men annars är det kanske dags för en ny omgång?

Olle

ja det vore jätte kul att ha en sådan knapp smile.gif
Eva i Höga
Jag vill också ha en knapp! Då kan man ju lätt känna igen varandra om det blir någon träff.
Jag kommer lite längre fram att kontakta dem som är intresserade så får vi se vad det blir av det. Kan tyvärr inte komma till Trädgårdsföreningen på söndag.
Eva
Farbror Blå
T-shirt kanske?
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 31-08-2006, 14:59)
T-shirt kanske?

bra idé med t-shirt smile.gif smile.gif
det vill jag ha en wub.gif
scorpan
CITAT (pejori @ 31-08-2006, 15:30)
CITAT (Farbror Blå @ 31-08-2006, 14:59)
T-shirt kanske?

bra idé med t-shirt smile.gif smile.gif
det vill jag ha en wub.gif

Om alla ska ha en t-shirt där det står respektives namn och "odla.nu" så blir det väl specialbeställningar? och sånt kostar väl ganska mycket?

Är intresserad av något som talar om vem jag är här inne vid ev. träff wink.gif

"Scorpan-Odla.nu" ......Snyggt wink.gif
*Felix matte*
Vad gäller T-shirt så blir det nog billigast om var o en köper textilkrita och
plitar sitt namn på tröjan.
Specialbeställa med namn kostar en del.
Min knapp
scorpan
SÅN knapp vill jag ha wub.gif
vart kan man beställa en sådan? vad kostar dom? Vääldigt intresserad!:lol:

Vad gäller träff/fika skulle jag vilja försöka få till någon i alla fall en gång före jul.......biggrin.gif
*Felix matte*
Vet inte om intresset är stort nog att Ingemar skulle kunna beställa en till omgång.
Här är länk till tråd om KNAPPAR
scorpan
Tack Felix matte för den länken.

Ni som bor i närheten av Östersund(även ni som är berreda på långresa;) ) och är intresserad av en träff med fika,kan maila mig med "fika" som ämne.....

Ska försöka sätta datum oxå....men det blir en lite senare fråga....
Kramisar
ingrid fuxwall
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-08-2006, 14:46)

Då åkte jag förbi dig i kväll!

ingrid
scorpan
förslag på träff: Östersund,Domus 15 oktober....(är det en vardag,annars tar vi första helgdag för er som jobbar)
scorpan
Någon som är intresserad av en sådan träff?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon