fiffigafrun
Jag är så glad för jag har just kommit på vad jag ska göra med ett tråkigt skuggigt/fuktigt hörn av trädgården som vetter mot skogen där det är några tråkiga aspstubbar... rolleyes.gif

Här ska jag plantera ormbunkar, silverax, funkia, jätterams m m. Uppe på stubbarna tänkte jag stoppa mossa, ta från en gammal stubbe längre in i skogen som har som en mössa av mossa och sätta på en av dem i "stubbrabatten" istället. Men går det att flytta mossa bara så där eller dör den då? Skulle ju gärna vilja ha lite olika sorters mossa här också, även sån som växer på stammarna på gamla aspar, kan man "flytta" sådan mossa också?

Vad kan jag mer ha i min naturliga skogs-skuggs-stubb-rabatt? Har ni några förslag? Det ska gärna få bli lite "trolskt" o naturligt där då det ligger i anslutning mot skogen m aspar o granar. Zon 6 är det tyvärr...
Hannele
Visst går det; klistra med en blandning av ½ l fil + 1 äggvita.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon