Full version: Upphöld bädd.
Alpiner i Halmstad
Upphöjd bädd för fuktkansliga växter och för vår bekvämlighet.
Vår trädgård har inga plana planteringsytor, jorden lutar alltid i någon riktning. Nu har vi nått gränsen med en upphöjd bädd, som omges av vertikala planteringsplatser.
Vi har gjort en bildserie om projektet.En bildserie om en upphöjd bädd.
Bilderna visar va vi gjort fram till idag. I morgom skall vi täcka jorden med sten och plantor.
M.v.h. Bernt
KURT
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 30-08-2006, 21:37)
Upphöjd bädd för fuktkansliga växter och för vår bekvämlighet.
Vår trädgård har inga plana planteringsytor, jorden lutar alltid i någon riktning. Nu har vi nått gränsen med en upphöjd bädd, som omges av vertikala planteringsplatser.
Vi har gjort en bildserie om projektet.En bildserie om en upphöjd bädd.
Bilderna visar va vi gjort fram till idag. I morgom skall vi täcka jorden med sten och plantor.
M.v.h. Bernt

Det har blivit fel på länken, annars så fungerar sidan. Och det är mycket bra att man just får se processer, hur anläggningar byggs. Och inte bara får se det färdiga resultatet.
Alpiner i Halmstad
Vi är långt ifrån färdiga med bädden. Här kommer några bilder till, som visar hur vi gjort för att öka växtvalet.
De första plantorna är också på plats.

De första plantorna i bädden.
M.v.h. Bernt
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 04-09-2006, 21:31)
Vi är långt ifrån färdiga med bädden. Här kommer några bilder till, som visar hur vi gjort för att öka växtvalet.

M.v.h. Bernt

länken funkar inte för mig wink.gif sad.gif
KURT
CITAT (flaxss @ 04-09-2006, 21:51)
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 04-09-2006, 21:31)

M.v.h. Bernt

länken funkar inte för mig wink.gif sad.gif

Nej länken skall vara
Agneta z5-6
Jättekul att se hur arbetet växer fram,man lär sig mycket genom att se från början. Blir verkligen fiint,ni har lagt ner ett enormt jobb.

MVH/Agneta
Helen i Piteå Zon 5
Superfint blev det rolleyes.gif Jag såg bilderna på AoT forum, men där kan jag inte logga in längre och göra kommentarer. /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon