Full version: Bra rakapparat
*Hermione*
wub.gif Finns det någon "bra" rakapparat för damer? En sånn som kan anvädas i duschen och är laddnings bar. Börjar snart att stå i behov av en sånn. Behöver raka i armhålor och bikinilinjen. Vill undvika attanvända rakhyvel
Tacksamm för svar
ester
Jag har ingen som går att använda i duschen, men jag har en Philips cool-nånting. Den funkar både att raka med och som epilator till benen. Man får en kylklamp till som man sätter på apparaten och som liksom bedövar skinnet så att epilatorgejen inte gör så ont.

Jag har haft min i flera år och den fungerar utmärkt!

Ett tips ifall det är nån som ännu inte kommit på det. För att slippa få små, läskiga plitor när man är nyrakad ska man köra på roll-on över det rakade området och låta det torka! Alkoholfri roll-on!
CurlySue
hej,
finns på claes olsson och åhlens...de brukar heta "wet & dry"...
kanon bra..
*Hermione*
Tack för svaren ester och sarah68 smile.gif Jag kommer att försöka hitta dessa apparater och kollain dem.

Konstigt är det tycker jag att det är fler som har åsikter om dessa. Än tips om braiga apparater wink.gif
Inga från Närke
CITAT (Hermione @ 31-08-2006, 16:13)
Konstigt är det tycker jag att det är fler som har åsikter om dessa. Än tips om braiga apparater  ;)

Varför ska man raka sig det har jag alltid undrat. Men det är kanske för att jag själv inte har mycket hårväxt.
Vi är ju födda med hår varför ta bort?
Kan förstå om man har extra mycket och kanske svettas mycket under armarna då är det bra, men raka ben och armar och allt man gör tycker jag är lite onödigt.
Har barnbarn som började raka benen och trots god hygien så blev det infekterat p.g.a. okunnskap hur man gör. Det kan vara farligt så hennes skolsköterska när man är ung p.g.a. infektionsrisker m.m.

Nu får jag väl många på mig men detta är min åsikt.
cic
CITAT (Inga från Närke @ 31-08-2006, 22:36)
Varför ska man raka sig det har jag alltid undrat. Men det är kanske för att jag själv inte har mycket hårväxt.
Kan förstå om man har extra mycket och kanske svettas mycket under armarna då är det bra, men raka ben och armar och allt man gör tycker jag är lite onödigt.
Har barnbarn som började raka benen och trots god hygien så blev det infekterat p.g.a. okunnskap hur man gör. Det kan vara farligt så hennes skolsköterska när man är ung p.g.a. infektionsrisker m.m.

Skriv dina åsikter i den här tråden vettja! smile.gif Där vädras massor av åsikter om kroppsbehåring och borttagning av densamma.
malin72
CITAT (cic @ 31-08-2006, 22:41)
CITAT (Inga från Närke @ 31-08-2006, 22:36)

Skriv dina åsikter i den här tråden vettja! smile.gif Där vädras massor av åsikter om kroppsbehåring och borttagning av densamma.

laugh.gif laugh.gif försöker hålla mig därifrån rolleyes.gif
Inga från Närke
CITAT (malin72 @ 31-08-2006, 22:45)
laugh.gif  :lol:  försöker hålla mig därifrån  :rolleyes:

Malin det var nog mig hon menade.
Tyvärr så läste jag lite fel i din fråga, du ville ha åsikt om rakapparater och jag läste att du ville ha åsikter om rakning. Så tokigt det kan bli när man läser lite för snabbt.

Cic: Leker du polis idag biggrin.gif men jag ber om ursäkt att jag läste slarvigt, se mitt svar till Malin.
malin72
CITAT (Inga från Närke @ 31-08-2006, 22:50)
CITAT (malin72 @ 31-08-2006, 22:45)
laugh.gif  laugh.gif  försöker hålla mig därifrån  rolleyes.gif

Malin det var nog mig hon menade.
Tyvärr så läste jag lite fel i din fråga, du ville ha åsikt om rakapparater och jag läste att du ville ha åsikter om rakning. Så tokigt det kan bli när man läser lite för snabbt.

Cic: Leker du polis idag biggrin.gif men jag ber om ursäkt att jag läste slarvigt, se mitt svar till Malin.

men unsure.gif unsure.gif jag la bara ett litet inlägg i erat prat jag har inte undrat något ohmy.gif ohmy.gif
vi kanske håller på att bli trötta laugh.gif laugh.gif
cic
CITAT (Inga från Närke @ 31-08-2006, 22:50)

Jajjemän! biggrin.gif Jag märkte ju att du inte hade koll.. (Det har du ju alltid Då kände jag att "nån måste ju..") laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon