Full version: Hjälp!
Eleanor
Vi har en hankatt på 13 år, kastrerad eller steriliserad, när han var 1 år.
Han har hela tiden fortsatt att markera lite här & var utomhus, dock utan vidare lukt.
Saken är den att nu under sommaren har han börjat att lite då & då skaka lite på svansen & sända ut en stråle inomhus........ mad.gif .
Helst av allt i köket som är nymålat.
Jag undrar varför han har börjat med det här beteendet nu när han är så pass gammal? Han verkar må hur bra som helst för övrigt så jag begriper mig inte på honom. Någon som har nån förklaring? Om det trots allt kan vara nåt fel på honom?
yenny
Att han markerar i köket där det är nymålat kan kanske bero på att det just är nymålat (det luktar inte som det ska)

Fast jag tycker nog att du borde prata med en veterinär, det kan vara något som inte står rätt till.
Min katt som inte längre finns med började kissa innomhus på äldre dar och hon hade fel på levern.
ulrika palm
Hos veterinärer finns ett sk feromon som man köper tillsammans med en dosa för vägguttag. Det är samma ämne som katter som mår bra utsöndrar genom att stryka sina kinder mot tex skåpen i köket. Det händer att katter märker revir när det blir en större förändring i deras hem (i vårt fall flytten hem till oss)
Whiskuchi
http://www.feliway.se smile.gif
Eleanor
Tack!!!! wub.gif
Jag tror absolut att ni har hittat lösningen på mitt problem! Han markerar dessutom inte alls så mycket längre så han kanske känner att hans lukt är på väg tillbaka...! Men jag ska snart måla igen så...
Finns Feliway enbart hos veterinären eller även i en katt/hundshop?
Whiskuchi
Jag tror bara det finns hos veterinären... inte säker dock rolleyes.gif
Whiskuchi
...men kolla för säkerhets skull ändå upp honom hos veterinären. 13 år är ganska gammalt, dags för en senior-koll smile.gif
ifibi
Jag tror att vissa djuraffärer säljer Feliway, men det är inte speciellt vanligt. Vill du vara säker på att få tag i en så får du nog åka till veterinären.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon