Mia, zon 3
Hej!

Är det någon som skulle kunna tänka sig att avvara en lök eller bara några lökfjäll av en "svart" krollilja?
Är det intressant med byte så har jag bl.a. plantor av gammal vit doftpion (misstänkt lik 'Duchesse de Nemours'), ros-skott av 'Blush Damask', skott av fantastiska trädgårdsbjörnbär, obegränsad mängd romersk malört mm mm. Annars betalar jag gärna, om någon vill lyckliggöra mig med en "svartis"!

Tack på förhand!
/Mia
zaaritha
Finns det "svart" krollilja?!
Trodde bara det finns rosa o vit............ unsure.gif
Akis
Titta på ett inlägg som heter Liljor.... skrivet av Helen i Piteå Zon 5.
Hon har lagt en länk till hennes album där man kan se bild av den. Mycket vacker!!!

/Akis
kerstin z5-6
De är inte lätta att få tag i tror jag väntade 5 år på min smile.gif
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-09-2006, 11:33)
De är inte lätta att få tag i tror jag väntade 5 år på min smile.gif

Vart ställer man sig i kö wink.gif
kerstin z5-6
Finns nog ingen -det gäller att spana av alla Sta marknader , eller ha kontakter som har fjäll till övers -eftersom min inte är mer än några blad ännu -återkommer jag om sådär en 5 år biggrin.gif

ps Det finns även aprikosa krollisar/hybrider fr Estland
Mia, zon 3
Jag trodde nästan att det var så.... En bekant hittade en förrförra året, kanske kan jag tigga ett litet fjäll av henne.
Maria i Helsingborg
CITAT (Mia @ zon 3,04-09-2006, 13:25)
Jag trodde nästan att det var så.... En bekant hittade en förrförra året, kanske kan jag tigga ett litet fjäll av henne.

OK, jag ställer mig härmed i kö hos Mia, zon 3!!! tongue.gif rolleyes.gif
Mia, zon 3
Hehe... hör av mig om 5 år, som tidigare talare sade....! laugh.gif Men är det inte lite konstigt att ingen plantskola tagit tag i detta? Efterfrågan verkar ju minst sagt vara god....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon