CurlySue
Själv tycker jag det ser ut som hundens bakben...
men tydligen går ryckten world wide att bilden har en erigerad penis dit monterad med fotomontage på den stackars hunden

Betty
Jisses... folk ser vad de vill se! huh.gif Jag plockade fram IKEA-katalogen och tog en ordentlig titt med förstoringsglas och jag kan inte få det till något annat än att det skulle vara hundens bakben - men så har jag kanske inte så värst snuskig fantasi heller... rolleyes.gif
CurlySue
det lustiga är att det fått STORA rubriker i bland annat USA och IKEA har beskurit bilden på alla sina online kataloger.
Betty
CITAT (sarah68 @ 31-08-2006, 13:58)
det lustiga är att det fått STORA rubriker i bland annat USA och IKEA har beskurit bilden på alla sina online kataloger.

Förvånar mig inte det minsta, USA = dubbelmoralens Mecka... rolleyes.gif
IKEA har väl beskurit bilden för att få slut på snusksnacket förståss! wink.gif
Maria i Helsingborg
Usch, så snuskig fantasi jag har då ohmy.gif laugh.gif
Jag får inte till i min skalle vinkeln på benet - dålig pejl på hundanatomi?..........det andra ser jag med obestridlig tydlighet!
LadyG
Hur kan de få det till det?

Larv.
Farbror Blå
Det är ju så att om man vill, så kan man väl få till det mesta antar jag.

Som en låt med min favvogrupp, ELO, som jag lyssnade på jämt när jag var yngre. På en låt talade sångaren baklänges och det blev skandal när det uttolkades :
Jesus is the worst of all vilket skrevs upp i tidningarna.

Jag spelade in på rullbandsspelare och vände tapen och hörde väldigt tydligt det fyndiga:
Music is reversible, but time is not (musiken kan man vända på,men inte tiden)
kristerh
CITAT (Maria i Helsingborg @ 31-08-2006, 15:11)
Usch, så snuskig fantasi jag har då ohmy.gif laugh.gif
Jag får inte till i min skalle vinkeln på benet - dålig pejl på hundanatomi?..........det andra ser jag med obestridlig tydlighet!

jag måste ha lika snuskig fantasi som du laugh.gif
Betty
CITAT (kristerh @ 31-08-2006, 15:42)
Usch, så snuskig fantasi jag har då  :o  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (kristerh @ 31-08-2006, 15:42)
Usch, så snuskig fantasi jag har då  :o  :lol:

Jag med tongue.gif

HUR skulle det där kunna vara ett ben? Då måste det ju vara rakat i så fall. Jaja, hade ni inte nämnt det så hade jag aldrig sett det, hade nog knappt sett att det var en hund med. Kollar ju liksom på möblerna rolleyes.gif
anna_rispan
fast visst är det benet. det som skulle vara toppen är väl knät??!! tassen hamnar lite i skugga..
LadyG
Hundbenet

"På Svenska Kennelklubben råder ingen osäkerhet.

- Man ser det man vill se, men det där är ett hundben och ingenting annat, säger Hans Rosenberg, pressansvarig på Svenska Kennelklubben."

tongue.gif

Men jag tror inte frågan är avslutad ändå smile.gif
fruberglund
CITAT (LadyG @ 31-08-2006, 23:46)
Hundbenet

- Man ser det man vill se, men det där är ett hundben och ingenting annat, säger Hans Rosenberg, pressansvarig på Svenska Kennelklubben."

tongue.gif

Nej, nu när man kollar på en större bild så ser man ju att det är ett ben biggrin.gif
Stussi
Jag blir galen, hur mycket jag än koncentrerar mig ser jag inte att det är hundens ben! laugh.gif
Inte ens när jag tittar i katalogen! Synd att jag inte har något förstorningsglas att titta
med i katalogen.

Men hade inte någon sagt att det kunde vara något annat så hade jag garanterat inte
tänkt på det heller!
LadyG
CITAT (fruberglund @ 01-09-2006, 11:58)
CITAT (LadyG @ 31-08-2006, 23:46)
Hundbenet

tongue.gif

Nej, nu när man kollar på en större bild så ser man ju att det är ett ben biggrin.gif

Ja det är liksom övre delen av knäet som fallit i skugga (olycklig ljussättning?) ser det ut som.

Fast nu vet ju hela världen att katalogen är ute biggrin.gif
LadyG
CITAT (Stussi @ 01-09-2006, 12:03)
Jag blir galen, hur mycket jag än koncentrerar mig ser jag inte att det är hundens ben! laugh.gif
Inte ens när jag tittar i katalogen! Synd att jag inte har något förstorningsglas att titta
med i katalogen.

Men hade inte någon sagt att det kunde vara något annat så hade jag garanterat inte
tänkt på det heller!

Visst känns det som att titta på de där bilderna med prickar, med någon bild i bilden s a s? Man strirrar och stirrar och inget händer, men har man en gång uptäckt bilden kan man inte missa den igen smile.gif
Stussi
CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 11:06)
CITAT (Stussi @ 01-09-2006, 12:03)
Jag blir galen, hur mycket jag än koncentrerar mig ser jag inte att det är hundens ben!  :lol:  
med i katalogen.

tänkt på det heller!

Visst känns det som att titta på de där bilderna med prickar, med någon bild i bilden s a s? Man strirrar och stirrar och inget händer, men har man en gång uptäckt bilden kan man inte missa den igen smile.gif

Ja, precis så är det! biggrin.gif
Farbror Blå
antagligen. Men inte skulle Ikea lägga upp en bild där hunder hade ståfräs,, hehe
CurlySue
ryktena sa att det kan vara en missnöjd ikea anställd som manipulerat bilden i smyg.
Har sett att ikea tagit det säkra för det osäkra och beskurit bilden så att den stackars vovven inte får vara med längre på alla sina online kataloger...både i sverige och utomlands..
Farbror Blå
blir bara värre och värre.. sammansvärjningarnas tid är ännu inte förbi!

-Let's destroy that swedish IKEA!
-Yeah, let's show apic of a dog with a hard on, that'll finish them
rolleyes.gif
CurlySue
haha....ja precis....
laugh.gif
Månskensbonden
Underbart dubbeltydig bild! laugh.gif
Fast jag är nog benägen att se det som ett helt osnuskigt hundben...
Det är en teckning/svart streck under benets knäskål som 'spökar till det'. -Knäskålar har ju för övrigt varit tacksamma inspirationskällor tidigare! -Man minns väl hur man i ungdomen rullade upp byxbenet, böjde knät, satte på glasögonen under knäskålen, och hade en utmärkt karikatyr av Finlands dåtida president Uhro Kekkonen! tongue.gif

Näe, det är nog alltså inte task.....oops...ahum... wacko.gif ...utan tassen vi ser! biggrin.gif (Alltså 'tassen'...utan 'k'-t..... tongue.gif )

(F´resten, på tal om 'bilder med prickar'.....en sån 'psykologisk bild' brukar ju vara 'en Freud för ögat', eller hur?!.... rolleyes.gif biggrin.gif )
forget-me-not
CITAT (LadyG @ 01-09-2006, 11:05)
Fast nu vet ju hela världen att katalogen är ute biggrin.gif

laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon