Jag började i slutet på april att försöka att gå ner i vikt, efter som jag fick problem att sätta på mej skorna, vågen visade 105kg och jag hadde stora problem med hälsan främst huvudvärk ett par dagar i veckan.
Jag talade om till mina vänner och arbetskamraterna på jobbet, att nu har jag tagit beslutet om att jag skall gå ner i vikt, bra sa dom flesta vi skall stödja dej, och en del sa jaja lycka till,ett par veckor på jobbet så började vi på morgon fikat, att prata om hur man skall gå ner i vikt och ungefär samtidigt så var det ett par trådar här på forumet som handlade om hur man går ner i vikt som jag skrev i och jag fick ett PM ifrån Bettson och hon blev en form av "mentor" för mej.
Jag började med att gå korta promenader på ca 20 minuter och tog bort små ätandet, valde bort godis, läsk, kakor mm, men hadde stora problem med huvudvärk hadde svårt att promenera varje dag pga huvudvärk,men körde på endå, Bettson sa till mej att titta på vad jag åt till frukost, jag åt ofta kräm och det innerhåller mycket socker så det valde jag bort, i stället så borjade jag med blåvits mussli som är både billig och utan socker, ökade motionen och började cykla till jobbet och huvudvärken försvann.
Semmestern var jag hemma vid i år, och jag fick möjlighet att tidigt på morgon ge mej ut på motion blev helt tagen av motion kunde ge mej ut på cykelrundor på 10mil helt plötsligt så bara rann kilorna av mej kunde tappa runt ett par kilo i veckan, hittade åxå motionspår i skogen och stack ut på dom var annan dag i etapper på 4-5 timmar.
Har blivit en helt annan människa känner mej helt full av energi, och tycker att mitt liv har blivit roligare tex så kan det komma fram människor som jag alldrig har pratat med men som jag känner igen till utsende och börja prata och ge beröm åt min vikt ner gång, andra människor som jag känner bättre tex en granne hälsade jag på och hon tittade långt efter mej, sedan träffade jag henne i tvättstugan och hon bad om ursäkt hon kände inte igen mej

Effter semmester då hadde jag gott ner ca 15kg så tittade mina arbetskamrater både en och två gånger på mej, och då speciellt tjejerna och dom kommer fram och ger mej så mycket beröm och vill höra hur jag har lyckats med det. I dag ca 4 månader efter jag började så har jag gott ifrån 105kg till 82 kg och har väll vad jag tror ca 5-6 kg övervikt kvar, mina byxors storlek har varit 54/56 i dag så drar jag på mej ett par 48 or.
Vad jag kan tycka så här efter åt är, synd att jag så sent i livet förstod att i mitt fall så skall jag akta mej för socker och att motionera är något som ger lycka och en form av tillfredställelse, jag har blivit biten av motion och det är något som jag hoppas att jag kan fortsätta med i resten av livet.
Jag hoppas att någon som läser det här kan bli motiverad av vad jag har skrivit här, vill passa på att tacka Bettson för dom råden och dom trevliga PMn jag har fått från henne.