|
anna_rispan
31-08-2006, 20:22
 men, är det äkta?????
*Felix matte*
31-08-2006, 20:38
Tror att bilden är fejkad, för den har jag inte sett någonstans...inte ens i boken om ABBA som jag haft men gett bort.
Maria i Helsingborg
31-08-2006, 23:39
Njooo, den där har jag nog ändå sett förr .......snyggt?
Jag ser bara ett x i en ruta...
 Ser du den nu Betty?
Jaaa, nu ser jag bilden! Tack Cecilia, vad/hur du nu än gjorde.
Jag såg den heller inte först men jag provade att högerklicka och ta "visa bildadress" sedan kopierade jag in bildadressen i adressraden på min webbläsare (använder Safari) och då såg jag bilden. Kopierade adressen igen och provade att lägga in den i ett eget inlägg och då fungerade det. Dock har jag ingen förklaring till varför det fungerar bara för att jag gjorde så!
Gossen Ruda
01-09-2006, 07:53
Anledningen är att servern där bilden ligger inte godkänner bildlänkning. Om man däremot tittar direkt på bilden en gång så visas den men då hämter datorn bilden ur cache-minnet.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-09-2006, 08:53) Anledningen är att servern där bilden ligger inte godkänner bildlänkning. Om man däremot tittar direkt på bilden en gång så visas den men då hämter datorn bilden ur cache-minnet. Men Betty hade ju inte tittat på den innan jag lade in den i mitt inlägg. Då fanns den ju inte i hennes cache-minne och då borde hon väl inte ha sett den iaf?
OK, tack för att ni rätade ut mitt frågetecken båda två.  Nu vet jag hur jag ska göra i fortsättningen när det dyker upp små förargliga röda x.
Gossen Ruda
01-09-2006, 08:01
CITAT (Stussi @ 01-09-2006, 08:57) CITAT (Gossen Ruda @ 01-09-2006, 08:53) Anledningen är att servern där bilden ligger inte godkänner bildlänkning. Om man däremot tittar direkt på bilden en gång så visas den men då hämter datorn bilden ur cache-minnet. Men Betty hade ju inte tittat på den innan jag lade in den i mitt inlägg. Då fanns den ju inte i hennes cache-minne och då borde hon väl inte ha sett den iaf? Ja, det är ju lite märkligt. Ett utslag av den digitala tombolan kanske?
Efter jag hade skrivit CITAT Jag ser bara ett x i en ruta... så gick jag direkt till bilden via bildadressen, sen gick jag tillbaka till den här tråden och då fanns bilden här. Jag trodde att det var Cecilia som hade fixat till det på nåt sett, såg inte sambandet med att jag nyss hade tittat direkt på bilden. Ja jisses vilket datasnille jag är... btw: nu syns bara det där x-et igen...
CITAT (Betty @ 01-09-2006, 09:04) Efter jag hade skrivit CITAT Jag ser bara ett x i en ruta... så gick jag direkt till bilden via bildadressen, sen gick jag tillbaka till den här tråden och då fanns bilden här. Jag trodde att det var Cecilia som hade fixat till det på nåt sett, såg inte sambandet med att jag nyss hade tittat direkt på bilden. Ja jisses vilket datasnille jag är... btw: nu syns bara det där x-et igen...  Aha, då har vi löst det!  Betty hade redan bilden i sitt cache innan jag lade in den eftersom att hon hade gjort samma sak som mig (gått direkt till bilden).
En till fråga: Är det där cacheminnet ett väldigt "kort" minne..? Jag ser nämligen bara det där jäd** x-et i rutan nu igen...
Jag tycker ni beskriver det så bra, men inte får då jag till nån bild Vad gör jag för fel?
Farbror Blå
01-09-2006, 08:21
å här sitter ni å dreglar framför gamla bilder på kändisar;)
Jag är inte heller något datasnille men jag tror inte det. Bilden ska finnas kvar i caheminnet tills det tömms. Tror att man kan tömma det själv men även ha förinställt att det ska tömmas automatiskt efter en viss tid. Men nu kanske jag är helt ute och cyklar och blandar ihop det med något annat?
Kanske Gossen Ruda har ett bättre svar?
*Felix matte*
01-09-2006, 08:23
Nu kommer den inte försvinna ...om inte jag tar bort den ur mitt album jag har sett bilden hela tiden:)
EDIT: Felix matte hann före med ett bättre svar!
Om jag går direkt till bilden (via bildadressen) så kan jag se den - men när jag sen går tillbaka till den här tråden så är bilden inte där... Betyder det att det där cacheminnet "inte la bilden på minnet" av nån anledning? Undrar varför det funkade första gången då, men inte nu?
*Felix matte*
01-09-2006, 08:36
Mysko  här syns bilden hela tiden... den i första inlägget ... Bilden
Måste bara säga att jag inte tror att bilden är äkta. Tror inte att de skulle ställt upp på nåt sånt. Men vad vet jag
När jag klickar på länken ser det ut så här:
403: Keine Berechtigung, um auf die Datei zuzugreifen!
Farbror Blå
01-09-2006, 08:42
Vem e snyggast då?
*Felix matte*
01-09-2006, 08:42
CITAT (Betty @ 01-09-2006, 09:38) När jag klickar på länken ser det ut så här:
403: Keine Berechtigung, um auf die Datei zuzugreifen! Undras om det kan vara nån inställning du har i datorn så här ser bildadressen ut http://heinz333.piranho.at/AbbA/AbbA-01-45.jpgKan du se bilden nu?
Gossen Ruda
01-09-2006, 08:59
Jag har för mig att jag sett den bilden för länge sen så den är nog äkte. Fö har jag sett en pressbild på Agnetha och Björn där hennes kjollängd var snudd på oanständig. Vi var mer frigjorda för några decennier sen. Det tycks vara ett ABBA-fan som lagt ut bilderna. Gå gärna in på huvudsidan här.
CITAT (Felix matte @ 01-09-2006, 09:42) CITAT (Betty @ 01-09-2006, 09:38) När jag klickar på länken ser det ut så här:
403: Keine Berechtigung, um auf die Datei zuzugreifen! Undras om det kan vara nån inställning du har i datorn så här ser bildadressen ut http://heinz333.piranho.at/AbbA/AbbA-01-45.jpgKan du se bilden nu? Nej jag kan inte se bilden via din länk. Men som jag tidigare sa så kan jag se den om jag klistrar in bildadressen direkt i webläsaren.
Farbror Blå
01-09-2006, 09:05
Ujuj vilka kläder man hade på den tiden
anna_rispan
01-09-2006, 09:07
vad knasigt, jag visste inte om det där. jag ser ju bilden hela tiden. nåja, om jag hade lagt in en länk till sidan med bilden, hade det fungerat då??
CITAT (anna_rispan @ 01-09-2006, 10:07) vad knasigt, jag visste inte om det där. jag ser ju bilden hela tiden. nåja, om jag hade lagt in en länk till sidan med bilden, hade det fungerat då?? Tror jag inte, det funkade ju inte med Cecilias och Agnetas länkar. Är det bara jag som har det här problemet? I så fall har det nog bara att göra med mina inställningar i datorn...
netaave
01-09-2006, 09:25
Tror inte bilden är äkta, det där är inte Anni-Frid
anna_rispan
01-09-2006, 09:29
jag inbillar mig att tjejrna inte hade så muskliga magar som på bilden. men men.
kan tillägga att på gymnasiet på en dag som kallades för skolnas dag när vi skulle komma utklädda till skolan samt när det var dags för spexfoton så kom en del killar i folie och gladpack.....
CITAT (Gossen Ruda @ 01-09-2006, 09:59) Jag har för mig att jag sett den bilden för länge sen så den är nog äkte. Fö har jag sett en pressbild på Agnetha och Björn där hennes kjollängd var snudd på oanständig. Vi var mer frigjorda för några decennier sen. Det tycks vara ett ABBA-fan som lagt ut bilderna. Gå gärna in på huvudsidan här. Tack för den länken, intressanta bilder för ett gammalt ABBA-fan Jag tror absolut att "foliebilden" är äkta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|