Full version: DVD och VHS i samma
*Felix matte*
Idag köpte jag en DVD-VHS... den ska också klara av att överföra mina VHS till DVD
och spela upp nerladdade filmer... Inte för att jag laddar ner några och väldigt sällan
tittar på filmer, men att spara gamla hemvideos på dvd tycker jag låter bra.

Någon som har en sån apparat? Vi har lyckats knappa in tevekanaler och också att spela in på VHS biggrin.gif får fortsätta läsa igenom bruksanvisningen imorron... maken alltså...
jag surfar medans han svettas med handboken tongue.gif wub.gif
Lady Hamilton
En nyfiken fråga unsure.gif .................
Vad har du köpt för märke? Och vad kostade den?
wub.gif Oups! Det blev visst två.........
Men jag frågar för att jag själv funderar på att köpa en sådan.
*Felix matte*
Köpte den på Elgiganten, kostade 2995kr
Här ser du bild och fakta...LG RC185 smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif Tack!
Lars-Olof Arvids
Jag har också en sådan DVD-VHS. Att spela in med den har jag inte provat, men jag har ett lager naturfilmer eftersom det så sällan är några bra sådana i TV (åtminstone för mig som bara har kanal 1, 2 och 4).

Olle
*Felix matte*
Oj vad lätt det var att kopiera från vhs till dvd, bara ett enda knapptryck så skötte maskinen resten
och bra kvalitet blev det.
Lätt var det också att spela in med timer från teven. smile.gif
kristerh
CITAT (Felix matte @ 01-09-2006, 13:31)
Oj vad lätt det var att kopiera från vhs till dvd, bara ett enda knapptryck så skötte maskinen resten
och bra kvalitet blev det.
Lätt var det också att spela in med timer från teven. smile.gif

En sådan vill jag oxså ha wink.gif
KURT
Skall man spela in TV program så är det bättre med en maskin med hårddisk, då kan man redigera bort reklam och anpassa inspelningens kvalite så att det precis får plats på hela DVD-skivor.
Pjater
CITAT (KURT @ 01-09-2006, 14:02)
Skall man spela in TV program så är det bättre med en maskin med hårddisk, då kan man redigera bort reklam och anpassa inspelningens kvalite så att det precis får plats på hela DVD-skivor.

Instämmer, har så många datorer så jag har gjort en till mediacenter och Video maskiner har jag slitit ut varannat år så det är bara Hårdisk eller Dvd och S-Vcd som gäller nu förtiden biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
De gånger jag spelar in från teve är när två progr jag vill se,
sänds samtidigt eller det går på tid jag inte kan se.

Jag sparar inte på inspelat och är därför inte i behov av hårddisk..
f.ö så fanns en sådan till lite billigare pris än min (reapris)

Min video var sååå gammal att jag inte minns vilket år den köptes tongue.gif
Pjater
Bruka jag med men med alla satelitkanaler så finns det så mycket man vill se och många serier man vill se om igen har slitit ut mina videor, gammalt håller ju bäst men man vill ju ha någolunda stereo ljud, brukar har något att somna till wink.gif laugh.gif laugh.gif
KURT
CITAT (Felix matte @ 01-09-2006, 17:57)
De gånger jag spelar in från teve är när två progr jag vill se,
sänds samtidigt eller det går på tid jag inte kan se.

Jag sparar inte på inspelat och är därför inte i behov av hårddisk..
f.ö så fanns en sådan till lite billigare pris än min (reapris)

Min video var sååå gammal att jag inte minns vilket år den köptes tongue.gif

Det är just därför man skall ha hårddisk, man kan spela över gamla program när den är full. Är det något man verkligen vill spara så spelar man in på DVD.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon