Full version: Är man knäpp eller?
Magdis
Jag sitter redan och dreglar över vilka fröer jag ska beställa till nästa år och har nästan lust att skicka efter dem redan nu! biggrin.gif Skulle helst sätta igång med frösådderna redan nu också! laugh.gif Då är man kanske liiiite knäpp...eller? rolleyes.gif
kerstin z5-6
laugh.gif
Betty
Inte värre än nån annan här...skulle jag tro... rolleyes.gif laugh.gif
Magdis
Nä det kanske är tvärtom...att man har blivit normal istället! rolleyes.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-08-2006, 23:09)
Nä det kanske är tvärtom...att man har blivit normal istället! rolleyes.gif laugh.gif

Fullt normal - på ett sånt här ställe! laugh.gif
kristerh
Ska nog inte beställa fröer till nästa vår wink.gif de jag köpte förra året ligger kvar i sina förpackningar laugh.gif
Agneta z5-6
Tänk,jag som trodde att jag var helt ute och cyklade;detta med fröer.......

tydligen är jag bara en av väldigt,väldigt många .............. laugh.gif

som skulle vilja ha lite fröer redan nu/AW
Elisabeth P
Knäpp ohmy.gif Näpp laugh.gif
Vad är då alla vi som redan byter frö för det vildaste tongue.gif
Jag samlar och byter på lite olika håll och har inte ens funderat på om det är knäppt laugh.gif

Lisa
titti49zon6
Jag är nog jätteknäpp biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Har i veckan sått 6 olika sorters Trillium...det var färska frön så dom skall sås nu,men jag längtar tills det blir dec-jan så man riktigt får sätta igång
lyckero
Ja, förmodligen - men här är man i alla fall i gott sällskap!
Tycker ännu en frögalning.
Lyckero
katah
här finns en till knäppis!

jag tycker att de de små liven är det bästa som finns... Ge mig perioden jan-juni av odlarlivet och jag är helnöjd!

Jag "nästan" struntar i vad det blir sen wink.gif

Jag har redan tagit fram alla mina klippta idé-bilder om blommor jag vill ha.

Men inser nu efter första året som perennodlare att man kanske kan skicka några frågor hit först för att välja lite enklare perenner.

Av mina ca. 10 perenn -sorter har grott 4 eller 5 arter. Inte så dumt egentligen... men jag återkommer .... biggrin.gif
Monarda
Jag är redan inne på nästa säsong. Frökatalogerna är mer eller mindre sönderbläddrade men invikta hörn och noteringar överallt. Jag sällar mig gärna till frönördarnas skara. wacko.gif
Magdis
Hur ska man kunna vänta ända tills det är dags att börja? tongue.gif Fast i januari kanske jag kommer känna annorlunda, med en 2 månadersbebis att ta hand om. Fast det går säkert att pilla ner fröer i jord med bärsele på magen. rolleyes.gif
pejori
här är en galning till laugh.gif laugh.gif
har skickat efter en ansenlig mängd aklejor och lobelior till nästa år smile.gif smile.gif
carmar
Du är inte ensam, jag har samlat frön "hela sommaren" + att jag redan besällt vissa fröer. Jag ser fram emot feb-mars då man kan börja så smått med frösådd. biggrin.gif
zynk
Vadå knäpp???
Jag har just sått julros, stäppsalvia, digitalis o stockros. Vet inte hur jag ska göra med de två senaste för de lär väl knappast klara vintern. Kunde bara inte hålla mig. Men det är ju så gott som gratis så lite får man unna sig även om det blir pannkaka rolleyes.gif .
Maggan H
Man är i gott sällskap, verkar det som! tongue.gif Har också lite i lönndom bläddrat och skrivet ner lite olika sorter... Men tyckte själv att jag var knäpp som var ute i Lite God Tid, liksom! Började fundera på frökatalogerna, de nya har väl inte kommit ännu? Eller kommer de efter jul?? Minns inte! blink.gif blink.gif blink.gif Var beställer ni ifrån, ni andra hagalna, köplystna som har kli i fingrarna?? biggrin.gif
kerstin z5-6
vid jul , somliga i nov -jag försöker hålla mej från firmorna till dec -då nya katalogen kommit -för att vara säker på att få av årets fröskörd
men visst kliar det ...
I år ska jag nog beställa lite alpiner från rocky mountain rare plants
förutom de vanliga favoritställena rmrp
Lady Hamilton

Här läser jag och planerar för fullt, nästa år sådder. "Vi" kör väll igång 1/1-07 vi som har största "klådan" i fingrarna. Men visst så längtar jag till de nya katalogerna kommer ut wub.gif blir nog att beställa en hel del även där i från laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon