Kat
Har du en japansk avdelning i din trädgård?

Lägg gärna in en länk till bilder!
renate
Jag har en så kallat Japansk hörna som vi gjorde för ett antal år i en trädgårdskurs,fich hjälp av kursledaren.Den består av tre växter och tre sten,Nu ha jag gjort om den,grävde upp den befindliga gräsmattan och la markduk.Sedan ska det fyllas med "Japanmix" det är svart/vit singel.Den lilla tallen och idegranen har jag formklppt,den trdje växten är en bambu,egen frösådd.Ska se om jag hitta en bild.
Det syns inte så bra på bilden,men hörnan med markduk är min så kallat Japansk hörna.Lustigt nog går jag en trädgårdskurs med samma kursledaren som gav inspiration till en japanhörna.
Ingis
Jag har ingen "japansk hörna", men skulle väldigt gärna vilja ha en. Men stenarna saknar jag. Lite större sådana.
Inga från Närke
Har ingen och tänker inte skaffa heller vi bor ju i Sverige rolleyes.gif biggrin.gif
fruberglund
Tycker inte det passar hos oss här på landet men annars tycker jag det är fint.

Det enda jag har här är en japansk blodlönn men inte i nån hörna biggrin.gif
Pernillaheterjag
Har ingen renodlad japansk hörna, men jag har många "japanska" växter och har kanske ett japanskt stuk på en del av trädgården. Älskar den rena känslan man får i en japansk trädgård.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon