Min pion har fått aldeles bruna torra blad. Vad kan detta bero på?
Jag kan inte minnas att den blev sån förra året, men det e klart den vissnar ju ner vintertid så det kanske bara är normalt, någon som kan lugna mig?
Lisa
kristerh
01-09-2006, 15:16
Har du haft någon frostnatt
Elisabeth P
01-09-2006, 15:28
Nog för att det varit rätt kallt ett par mornar, men frost det är tveksamt. I morse tyckte jag det var kyligt när jag körde till jobbet kl 6 och då visade tempen på +9 grader. Tidigare nätter har jag inte superkoll på
Lisa
Lady Hamilton
01-09-2006, 15:30
Jag tycker inte att du skall vara ett dugg oroad Med det vädret som vi har haft så kan detta "fenomen" bero på många olika orsaker.
kristerh
01-09-2006, 15:33
annars kan det vara något spinnangrepp eller svamp kanske någon annan kan det bättre men det ser ut som ett frostnyp, men det är väldigt lokalt isåfall för de övriga bladen är ju inte angripna annat än att de ser fläckiga o konstiga ut
Elisabeth P
01-09-2006, 16:15
Tack för att ni bryr er i alla fall Tyvärr är det nog inte så mycket jag kan göra. Får vänta och se. Hoppas att den blir lika fin nästa år,som i år för den har blommat jättemycket
Lisa
Lady Hamilton
01-09-2006, 16:25
Jag är övertygad om att den blir lika fin nästa år. Pioner vissnar ju ner på hösten och skjuter nytt varje vår. Sedan att din pion "behagade" vissna ner lite tidigare är ingen fara. H*n var kanske lite trött och ville gå i tidig vintervila.........
Elisabeth P
01-09-2006, 16:36
CITAT (Hamilton @ 01-09-2006, 17:25)
H*n var kanske lite trött :wub: och ville gå i tidig vintervila.........
Ja så måste det ju vara . Sov sött
Lisa
Madeleine1
02-09-2006, 19:22
Så där gör min "alltid". Blommar och ett par veckor efter blomningen börjar den vissna ner och se trist ut. Det får till följd att jag alltid klipper ner den och får en stor glugg i rabatten...
kerstin z5-6
02-09-2006, 19:40
bara vätskebrist på högsommaren .. då vissnar de tidígt-ögon för nästa sommar ligger redan klara under jorden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.