Full version: nej nu ger jag mig
malin72
på vinnst och förlust det går inte....se min andra tråd ang att möblera om. det blir en uppgrävd där och en där men det blir ju inte som jag vill
min fråga: kan jag gräva upp allt och sen på med lite ny jord och sen snabbt ner med allt igen så som jag vill ha det...kommer jag att döda perennerna då??? det som blommar nu det får jag väl förlora men ......
låter bara kängurun stå kvar den vågar jag inte röra nu..
vad tror ni unsure.gif unsure.gif
Pinglan
ja jag tror att du ska göra om alltihop, hihi.

wacko.gif wacko.gif wacko.gif
malin72
vad tror ni andra(förutom grannen som hittade pm nu)
mitt i allt sitter ju en jätte löjtnadshjärta både rosa och en vit samt fänrikshjärta ska jag ta bort dom och sätta dom själva någonstanns wink.gif
Eva 33c
CITAT
min fråga: kan jag gräva upp allt och sen på med lite ny jord och sen snabbt ner med allt igen så som jag vill ha det...kommer jag att döda perennerna då???

Jag tycker hösten är en jättebra tid för just det. För någon vecka sedan renoverade jag en av mina rabatter på just det sättet. Jag gräver upp plantorna, ställer dem med jordklumpen i en balja med lite vatten i botten och i skuggan om det är en solig dag. Där kan de faktiskt stå till nöds någon dag om man inte hinner klart. (Faktum är att några överblivna alpastrar fortfarande står i baljan..... De lever än och är gröna och fina, får se vad jag gör med dem.)
Sedan är det lätt att rensa bort ogräs och jordförbättra innan man planterar tillbaka. Jag flyttade en blommande höstflox i början av denna vecka, den blommar lika fint på den nya växtplatsen tex. smile.gif
malin72
tack för svaret smile.gif nu har jag gjort så och är helt slut i kroppen laugh.gif laugh.gif
vi får se vad som kommer var nästa år...det som vissnat ner var ju lite svårt att flytta på laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
de dör inte -det är en jättebra tid för flytt i din zon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon