Full version: gurka
katah
Mina utladsgurkor växer som bara den och är större ( både längre och tjockare ) än växthusgurkor.

Vissa är goda andra beska.

jag tycker att det har regnat tillräckligt för att man inte skulle behöva vattna, men måste man göra det ändå för att få gurkor med normala smak?
Inga från Närke
Om det regnat varje dag behöver du inte ge extra vatten men har det varit uppehåll så bör du nog ge dem vatten.
Det beska beror mest på att de inte vattnats. Jag har mina i växthus så där vattnar jag varje dag.
Eva 33c
CITAT
är större ( både längre och tjockare ) än växthusgurkor

Jag har 7 olika sorters gurkor i växthuset och Kinseisk slang har visat en klar tendens att bli besk så fort den blir lite för stor. Ingen av de andra sorterna har blivit beska ens när de förvuxit sig. Så förutom vattenbrist (men de borde nog gurkorna inte vara så stora heller tycker jag...) kan också sorten ha betydelse för beskhet.
Jag ska i alla fall INTE odla Kinesisk slang nästa år. sleep.gif
katah
hmmm ,så kan det vara sorten som är kinkig....

Ska testa något som ni andra rekommenderar nästa år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon