Full version: vinbärsbuske
Pinglan
Hej! är det nån som kan tala om för mig hur jag ska göra med min vinbärsbuske, jag satte ner den i våras och den har vuxit jättebra, men nu undrar jag om jag ska klippa ner den i höst för att få den lite mer buskig, den är just nu väldigt gles.

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Inga från Närke
CITAT (Pinglan @ 02-09-2006, 17:32)
Hej! är det nån som kan tala om för mig hur jag ska göra med min vinbärsbuske, jag satte ner den i våras och den har vuxit jättebra, men nu undrar jag om jag ska klippa ner den i höst för att få den lite mer buskig, den är just nu väldigt gles.

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

Lägg din fråga i tråden Köksträdgården så kanske du får mera svar. Den hör liksom hemma där din fråga.
Annars ska du inte klippa ner den helt utan bara ansa den lite, är inte så hemma på vinbär fast jag har själv. Men som sagt fråga i andra tråden, även använd sökfunktionen så hittar du kanske några svar.
Herbert Arvidsson
Hej din vinbärsbuske som du satte i våras och vuxit jättebra, kommer att bli tät nästa säsong och då kan du gallra. I fortsättningen kan du ta en tredjedel av busken varje år, om det gäller svarta vinbär.Kväverik gödsel ges på våren men överdriv inte gödsling till vinbär Lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon