Nån som har provat mästarrabatten 2006? Tycker den verkar fin...
kerstin z5-6
03-09-2006, 11:52
Visst, den var väl fin men inte var den märkvärdigare än nån annan?
Mia, zon 3
04-09-2006, 12:10
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-09-2006, 12:52)
Håller med Kerstin.... Att gräva upp en hel rabatt och inte få peta ihop något eget??!!
Men det kan kanske vara ett bra sätt att lära sig komponera ihop växter, mer praktiskt än att bara titta på bilder.
Klart dom är jätteduktiga, om det är perenner eller rosor som ska planteras båda är lika svåra att få till snyggt. Jag vill ha massor av olika rosor och det går ut över skönheten. Jag sätter inte 5 eller 10 av alla rossorter, men en del har jag gjort så med. Perenner under rosor ska fungera, inte alltid så enkelt. Tror att dom vackraste rabatterna oftast är dom med massor av plats, som man ser i parker, där man kan hålla passande färger, många av varje sort. Vi som är trädgårdsintresserade vill ha många sorter av allt, då blir det färgkrockar och utrymmet finns inte till allt man vill ha, man klämmer gärna in för mycket.
Mia, zon 3
07-09-2006, 12:15
Så sant, så sant.... Men varför kan man inte komma ihåg så kloka ord när man står där på plantskolan/-marknaden....? Då far ha-galenskapen i en, och det blir 1 av den, 1 av den, 1 av den osv.....
Men jag har sett snygga rabatter med massor olika sorter, men de var strängt färgkoordinerade. Då blev det inte rörigt i alla fall. Men där krävs nog som sagt en ganska stor talang för komponering.