Full version: Dåliga trimmers
Ralf
Någon som har erfarenheter av Black & Deckers trimmer GLC2000? Jag köpte en sådan för 2 år sedan. Batteriet förvarades efter konstens alla regler, men nu så går det ej att arbeta med trimmern mer än några minuter, sedan är det tvärdött. Någon annan som har erfarenheter av detta??
Ninnin
Hej Ralf!
Nu är det så att jag är en nybörjare i trädgården och på tekniska prylar är jag urdålig men vill bara tipsa om en liten sak (som du kanske redan har tänkt på..) Min man, som är betydligt mer teknisk än jag, knorrade idag över att tändstiften i vår trimmer var dåliga. Trimmern fungerade två korta stunder för att sedan lägga av. Vi har en Huskvarna så de är inte lika men kanske kan de ha samma fel?
Hälsn. Ninnin
Hannele
Jag tror det i början är noga med att den laddas noggrant en visst tid, ett dygn och att det är tomt innan ny laddning osv. Det står noga i instruktioner. Gör man fel, händer det att uppladdningsbara batteriet töms.
Ralf
CITAT (Hannele @ 25-05-2003, 08:55)
Jag tror det i början är noga med att den laddas noggrant en visst tid, ett dygn och att det är tomt innan ny laddning osv. Det står noga i instruktioner. Gör man fel, händer det att uppladdningsbara batteriet töms.

som jag skrev, konstens alla regler är följda. Det värsta är att COOP inte har detta batteri till försäljning..... Och påstod att dom inte fick ta hem det för B&D. Får se hur det blir.
Hannele
På COOP har jag alltid fått pengarna tillbaka eller en ny vara, om något inte funkat.
Posse
CITAT (Ninnin @ 24-05-2003, 22:43)
Hej Ralf!
Nu är det så att jag är en nybörjare i trädgården och på tekniska prylar är jag urdålig men vill bara tipsa om en liten sak (som du kanske redan har tänkt på..) Min man, som är betydligt mer teknisk än jag, knorrade idag över att tändstiften i vår trimmer var dåliga. Trimmern fungerade två korta stunder för att sedan lägga av. Vi har en Huskvarna så de är inte lika men kanske kan de ha samma fel?
Hälsn. Ninnin

Jag misstänker starkt att Black & Decker-trimmern GLC2000 är en elektrisk, laddningsbar sådan, men att Huskvarnan går på bensin.
Ewa L
Jag hade också en batteridriven trimmer. Sköttes helt efter manualen, men batteriets levnad blev kort! Strängt taget samma historia som din.

Gav upp och köpte en med sladd. Än så länge har jag lyckats att inte klippa av den. (3 år). Och den fungerar!! rolleyes.gif
KURT
CITAT (Ralf @ 25-05-2003, 10:06)
CITAT (Hannele @ 25-05-2003, 08:55)

som jag skrev, konstens alla regler är följda. Det värsta är att COOP inte har detta batteri till försäljning..... Och påstod att dom inte fick ta hem det för B&D. Får se hur det blir.

Även om de hade kunnat ta hem det så skulle det förmodligen varit dyrare än själva trimmern! B&D är kända för att bygga in sina laddningsbara batterier så att de inte kan återvinnas när apparaten är förbrukad.
Ralf
Nu har jag skickat två mail till Black&Decker, på olika adresser. Det ena brevet skickade jag till en support adress för en vecka sedan. Den andra till en chef på B&D. Får se om jag får svar på något av mailen......

El-klipparen med samma fabrikat krånglar nu oxå.
Anders zon III
Hmmm... Att du köper B&D, Ralf!

Fast du vet bättre nu!

smile.gif
Ralf
CITAT (Anders zon III @ 26-05-2003, 23:16)
Hmmm... Att du köper B&D, Ralf!

Fast du vet bättre nu!

smile.gif

Ekonomin gjorde begränsningar i utbudet....

Funderar på att skrota denna trimmer. Tråden matas ut för långt hela tiden. Ofta så har man en stump på 40 cm. Eller så klipps det av bitar så man blir alldeles blodig på benen......

Nån som har en trimmer att rekommendera???
e_sedell
CITAT (Ninnin @ 24-05-2003, 22:43)
Hej Ralf!
Hälsn. Ninnin

biggrin.gif En elmotor har inga tändstift laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon