Full version: Dåliga trimmers
Ralf
Någon som har erfarenheter av Black & Deckers trimmer GLC2000? Jag köpte en sådan för 2 år sedan. Batteriet förvarades efter konstens alla regler, men nu så går det ej att arbeta med trimmern mer än några minuter, sedan är det tvärdött. Någon annan som har erfarenheter av detta??
Ninnin
Hej Ralf!
Nu är det så att jag är en nybörjare i trädgården och på tekniska prylar är jag urdålig men vill bara tipsa om en liten sak (som du kanske redan har tänkt på..) Min man, som är betydligt mer teknisk än jag, knorrade idag över att tändstiften i vår trimmer var dåliga. Trimmern fungerade två korta stunder för att sedan lägga av. Vi har en Huskvarna så de är inte lika men kanske kan de ha samma fel?
Hälsn. Ninnin
Hannele
Jag tror det i början är noga med att den laddas noggrant en visst tid, ett dygn och att det är tomt innan ny laddning osv. Det står noga i instruktioner. Gör man fel, händer det att uppladdningsbara batteriet töms.
Ralf
CITAT (Hannele @ 25-05-2003, 08:55)
Jag tror det i början är noga med att den laddas noggrant en visst tid, ett dygn och att det är tomt innan ny laddning osv. Det står noga i instruktioner. Gör man fel, händer det att uppladdningsbara batteriet töms.

som jag skrev, konstens alla regler är följda. Det värsta är att COOP inte har detta batteri till försäljning..... Och påstod att dom inte fick ta hem det för B&D. Får se hur det blir.
Hannele
På COOP har jag alltid fått pengarna tillbaka eller en ny vara, om något inte funkat.
Posse
CITAT (Ninnin @ 24-05-2003, 22:43)
Hej Ralf!
Nu är det så att jag är en nybörjare i trädgården och på tekniska prylar är jag urdålig men vill bara tipsa om en liten sak (som du kanske redan har tänkt på..) Min man, som är betydligt mer teknisk än jag, knorrade idag över att tändstiften i vår trimmer var dåliga. Trimmern fungerade två korta stunder för att sedan lägga av. Vi har en Huskvarna så de är inte lika men kanske kan de ha samma fel?
Hälsn. Ninnin