Full version: paprika
katah
jag har haft en paprika innomhus i rumstemperatur förra vintern ,
den blommade i januari och gav den första paprikan någon gång i maj, tror jag.
nu har jag skördat det mesta i den riktiga skörden, men vissa plantor har börjat blomma på nytt!

Nu vi tokstollen förstås ha paprikor till jul!!!

Hur ska jag bära mig åt?

Hur länge höstsolen räcker i växthuset ( zon 2) söderläge. När skulle de behöva extrabelysning?
Vad är den lägsta temperatur jag ska leverera för dom, för att de skulle orka bära frukt?
Gäller det att gödselvattna vidare, eller skulle de behöva någon
" viloperiod" egetligen ?
Alexander-VG-zon3
mina blommar med nu med ca35 knoppar å jag har mina i söder å jag kommer ha dom där tills det är dags att ta in dom i +10c sen ta ut dom igen till våren . så jag lämnar frukter å blommor kvar
katah
Hr du någon extrabelysning under vintern ?
Jag skulle kunna använda lysrör som jag använder till att driva plantor på vårkanten.
Den plantan som jag hade inne förra vintern var i vardagsrummet utan extralampa tills jag började med frösådder, då fick de lite extra.

Får du paprika till jul från dom som blommar nu ? smile.gif
Alexander-VG-zon3
dom mognar inte i en temp på +10c elelrdom mognar men väldigt sakta .
jag har sjäv haft dom inne inann men då har dom alltid dött så jag har alldrig haft frukter till jul .
men dom här ska jag testa denna vinter att ha dom i en källare som håller +10c +12c utan extra ljuse bler det . och jag är säker på att dom kommer klara det men bara att frukterna kommer någ vara gröna väldigt väldigt länge å jag vet inte äns omknopparna komemr slå ut
ingrid fuxwall
Min planta som står i ett söderfönster under vintern ger "frukt" så gott som hela året.

Gödsling är jag väldigt dålig på men det fungerar i alla fall.

ingrid
katah
Jag kommer nog att ha flera plator inne i år! Den som testar den ser...
Ciczi
Min första paprika sådde jag sensommaren och den gav frukt på självaste julafton. wub.gif

Paprika

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon