|
Bettson
03-09-2006, 19:27
Jag köpte två nya handväskor i helgen. Jag har förstått att jag har lite ovanliga krav på väskorna jag köper. Nu undrar jag: Hur många handväskor har ni, kör ni med en trotjänare, byter ni höst och vår eller matchar ni kläderna? Eller rent av använder ni inte handväska? Vad är viktigast, funktion eller utseende/mode. Hur ser en bra handväska ut? Vad har ni i den och hur organiserar ni? Är ni den typen som bara tar med det nödvändigaste eller är ni utrustade för de flesta av livet eventualiteter? Skulle någon i familjen våga öppna er handväska utan er tillåtelse? Blir lite nyfiken eftersom in ung man i min närhet yttrade något om tjejer och deras handväskor............. Och en något äldre herre sa något om att handväskan speglar damers värderingar i övriga saker också, kan det stämma?
Jag har 7 olika handväskor tror jag. 2 mindre lite "festligare" och 5 sk vardagsväskor. Jag har gärna en väska som passar i färg till mina kläder, om inte så har den en neutral färg. Jag vill gärna ha en ganska stor väska, för det är rätt mycket som släpas omkring där: Som minst 2 mobiler, mp3-spelare, plånbok, nyckelknippa, en liten parfym, pappersnäsdukar, lite "bra att ha-mediciner", hårborste och ett par sminkgrejer. I regel skramlar det omkring en massa annat mer eller mindre onyttigt i den också! Jag gillar inte blanka väskor, annars har jag ganska bred väsksmak. Vill dock gärna att dom både ska kunna hållas i handen och ha så långa handtag så att dom kan hängas på axeln. I mina väskor råder ofta kaos, dvs det är stökigt!  Och ja, familjen går glatt i mina väskor - det är helt OK!
jag har flera handväskor.... tittar enbart på funktionen...den ska inte vara för stor, men ha gott om fack och utrymme. kör med en eller två oftast...bryr mej inte om färgen på kläderna inte matchar. jag släpar med allt som kan vara bra att ha...extra telefonkort till mobilen... medicin block penna nycklar...en liten kniv en tesked samt en del för eventualitererna skull....som plåster sax och sårsalva. hårborste smink telefon plånbok nycklar ...m.m. i min väska är det kaos...och ingen i familjen vågar titta på eller i den... då blir det krig om någon "snokar" i min väska utan lov
gammelnalle
03-09-2006, 20:04
Nä, jag har ingen handväska...men tycker att ett blixtlås i botten vore bra... det ni ska ha tag i ligger ju ändå alltid längst ner.... b
Jag använder ytterst sällan handväska. Har en enda, en sportig modell i canvastyg. Den tar jag och fyller med mobil, litet paraply, lypsyl, nycklar och plånbok om jag ska iväg någon längre resa. Ska jag ut på kortare ärenden stoppar jag det allra västentligaste i jeans- och jackfickorna istället. Dels därför att jag tycker det är jobbigt att släpa på handväska, men också för att jag har jättesvårt att finna en som passar mig. Jag är hellre utan handväska än går med någon som inte är "jag". Använder ö h t inga accesoarer - tycker inte jag passar i smycken, scarfs, handväskor, osv.
Björken
03-09-2006, 20:09
Jag är handväskhatare  , använder det så sällan som möjligt. Behöver jag ha med lite mera grejor så tar jag min lilla ryggsäck till hjälp. Släpa med mig en massa saker bara för att i fall att.............nej, det gjorde jag bara när barnen var små.
Bettson
03-09-2006, 20:10
Ungefär som jag då. Några riktiga festväskor, så sällan använda att dom räknar jag inte. Annars tror jag att jag har sex stycken vardagsväskor. Tre av varje sort i ljusare eller mörkare färg till årstid. Jag har en lite elegantare business-väska när man är lite mera uppklädd och en mera vardagsväska när man är ute på fritidsaktiviteter. Sedan har jag en pytteväska som bara rymmer plånbok och nycklar med långt axelband. Den använder jag när jag julhandlar eller går på marknader och det är mycket folk.Brukar hänga den under kappan eller jackan så att ficktjuvar inte skall ha det så lätt. I de andra väskorna vill jag skall ha tre styva fack. Ett där jag kan lägga viktiga kvitton jag behöver spara. Ett där det i varje väska ligger tandborste och liten tandkrämstub, kam , spegel och ett litet läppstift. I det tredje facket finns det jag flyttar mellan väskorna när jag byter. Plånbok, extra myntfack, samt nyckelhållare i läder. Nyckelhållare vill jag alltid ha eftersom nycklar tar sönder både foder i fickorna och skrapar handväskorna inuti. Det extra myntfakcet för att spara på plånboken så att den inte går sönder. En handväska som inte har separat mobiltelefonficka köper jag inte. Jag har också en liten sminknecessär som jag kan lägga i om jag vill, men den tar jag inte alltid med mig. På vintern finns alltid en låsspray med också. Av modellerna så vill jag ha väskor man kan ställa ifrån sig utan att de välter. Och så gillar jag inte djupa säckar. De skall vara grunda. Det gör att jag hittar grejor i handväskan även om det är beckmörkt ute. Annars som Stina. Jag vill också kunna hålla väskan i handen och när jag vill, hänga den på axeln. Materialet är aldrig konstläder. Antingen läder vilket jag gillar bäst eller tyg. Ingen i min familj skulle en våga peta på min handväska utan att be om lov. Förr var det den enda privata sfär man hade. När barnen var mindre så var väskorna större och då fick man gömma allt som man ville ha ifred där. Tex reservfikakbrödet för gäster låg där. Annars existerade det inte USB-minnet med mina e-legitimationer lägger jag aldrig i handväskan pga stöldrisken. Det har en lång halskedja och är avslutningsvis nedstoppat i BH:n, viket jag anser är det säkraste stället.
Lady Hamilton
03-09-2006, 20:11
Jag har en typ av skinn ryggsäck med många olika fack. I "ryggan" finns alltid börs, nycklar, kalender, näsdukar, pennor, sax, nagelfil, mediciner o suturtejp. Jag sliter ut ca en "rygga" per år för den följer mig överallt.
Bettson
03-09-2006, 20:19
Ett bra sätt för att få minre att bära är att skrota kalender i papper, det har jag gjort.
Min kalender sitter i outlook. Min mobiltelfon har en specialprogramvara som gör att jag kan spola över kalendern i mobiltelefonen. Och skiver jag in något i mobiltelefonen så kan jag synkronisera tillbaka till datorn.
Skönt att man på det viset har en skäkerhetkopiering av adressbok och kalender i fall väskan/mobiltelefonen skulle bli stulen.
Jag har en hadväska, men jätteliten. ...resten får maken oftast bära, den stackarn
*Felix matte*
03-09-2006, 20:37
Har några stycken men använder ytterst sällan... inte speciellt mycket innehåll, bara det nödvändigaste... liten hårborste, liten spegel, våtservetter, papper och penna, lypsyl/läppglans, tandpetare, pappersnäsdukar, hårsnodd,mobil, mediciner och tuggummi (viktigast) Plånboken (pytteliten) har jag alltid i fickan. Javisst... fritt fram för den som vill att rota i väskan... bara de inte blandar ihop allt.... Rätt sak i rätt fack/ficka ska de va.
birgitek
03-09-2006, 20:38
jag har väl ett tiotal olika väskor, men två som jag använder dagligen. En i svart krokopressat skinn typ slank dokumentväska med axelrem, den rymmer A4-dokument samt datorn, har massor med fack för mobil, pennor och liknande. Sen har jag en liten axelremsväska i samma skinn ,som ryms i den större. när jag går på lunch eller på stan. Jag är normalt inte särskilt pedantisk men när det gäller väskorna så städar jag dem minst en gång per vecka. Dessa väskor är nog en sex-sju år gamla, svindyra var dom men är fortfarande lika snygga. Birgit Ek
Anki på Öland
03-09-2006, 20:48
Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan. Anki
Bettson
03-09-2006, 20:49
CITAT (birgitek @ 03-09-2006, 21:38) jag har väl ett tiotal olika väskor, men två som jag använder dagligen. En i svart krokopressat skinn typ slank dokumentväska med axelrem, den rymmer A4-dokument samt datorn, har massor med fack för mobil, pennor och liknande. Sen har jag en liten axelremsväska i samma skinn ,som ryms i den större. när jag går på lunch eller på stan. Jag är normalt inte särskilt pedantisk men när det gäller väskorna så städar jag dem minst en gång per vecka. Dessa väskor är nog en sex-sju år gamla, svindyra var dom men är fortfarande lika snygga. Birgit Ek Ja datorväskan ja..... den har jag inte räknat. Praktiskt med matchande väska som ryms i den stora. Var har du köpt dom? Är heller inte pedantiskt men när det gäller väskorna... då städas det. Måste liksom ha allt viktigt på ett ställe så det inte kommer bort.
Använder väldigt sällan handväska. Undantagen är om jag är på fest och har klänning på mig och inga fickor att stoppa saker i. Annars knör jag ner allt i fickorna eller i en ryggsäck om det är mycket. Jag bär aldrig med mig läppstift, kam, spegel och sånt där utan för det mesta är det bara plånbok och nycklar...ibland filofax och mobiltelefon (som jag ytterst motvilligt slår igång)
Bettson
03-09-2006, 21:03
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-09-2006, 21:56) Använder väldigt sällan handväska. Undantagen är om jag är på fest och har klänning på mig och inga fickor att stoppa saker i. Annars knör jag ner allt i fickorna eller i en ryggsäck om det är mycket. Jag bär aldrig med mig läppstift, kam, spegel och sånt där utan för det mesta är det bara plånbok och nycklar...ibland filofax och mobiltelefon (som jag ytterst motvilligt slår igång) Kör in filofaxen i mobilen då så blir det en sak mindre.
åh, jag har en trotjänare som alltid följer med, dvs. den ska passa till det mesta. Gärna lite bohemisk, med en lång rem det är ett måste så att den hänger nere vid höften, absolut snyggadte på mig. Den jag har nu har träpärlor och små metallsaker som ser ut som mynt påsydda, vit, snyggt men opraktiskt, funderar på hur jag ska tvätta den med allt trä på, förslag mottages tacksamt! Vanligtvis är den ett rent kaos och ett ormbo av sladdar från min mp3-spelare som jag inte kan vara utan, nycklar, plånbok, mobil som inte alltid är på, eheum. Och ganska ofta några snygga ätpinnar som jag använder till håret (om ni är trötta på snoddar, prova hår- eller ätpinnar, fantastiska! Snygga, ingen ser om det är en ätpinne, otroligt enkla att använda och hårvänliga! Finns i alla utformningar du någonsin kan tänka dig) Allt ligger i en enda röra, så de första fem minuterna av en spårvagnsresa ägnar jag alltid åt att reda ut sladdarna... Om någon någonsin ens skulle våga rota i min väska utan tillstånd! Den personen blir förmodligen av med handen, man får rota i den själv om man vill låna ngt, men först måste man inhämta tillstånd... Väskan är min kompis, den följer med mig i allt. När pojkvännen och jag är ute och går eller gör ngt annat slutar det ofta med att han får bära den en stund:D
CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 22:03) Kör in filofaxen i mobilen då så blir det en sak mindre. Fast jag tycker om min filofax. Den är vackert blå och tjock och jag fick den av min man i julklapp 1999. Då gör jag mig hellre av med mobilen.
Bettson
03-09-2006, 21:22
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-09-2006, 22:18) CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 22:03) Kör in filofaxen i mobilen då så blir det en sak mindre. Fast jag tycker om min filofax. Den är vackert blå och tjock och jag fick den av min man i julklapp 1999. Då gör jag mig hellre av med mobilen.  Visst vännen, du behöver ett lugnare tempo. Alldeles riktigt.
Bettson
03-09-2006, 21:38
Jag köpte två handväskor på en marknad i helgen. Jag rotade runt hela marknadståndet och kikade på lite olika väskor. Den först väskan jag kikade på ville försäljaren ha 900kr för. Den uppfyllde inte mina krav så jag letade vidare. Då kom föräljaren med en billig tygväska för 150 kr ( när jag är ledig ser jag ut som fattiga mormor ungefär antar jag). Jag ville inte ha den heller. Beskrev kraven på min väska och då fick jag leta själv. Det tog 35 minuter att hitta första väskan. En fin läderväska som jag säkert hade fått ge 800 för i en affär i city. Kommer tillbaka sa jag för han hade tog bara kontanter. Försäljaren såg besviken ut. När jag kom tillbaka så tyckte jag det var dags att byta ut plånboken och nyckelhållaren också. Hittade bra och snygga grejor i skinn. Så fick jag syn på en canvasväska för mera fritidsbruk också. Jag lägger upp allt på disken och frågade hur mycket han skulle ha för alltihopa. Jag hade som sagt "redan köpt" ville ha reda på summan. Förmodligen tolkade föräljaren det hela som att jag var grym på att pruta, vilket jag är, men just idag var jag inte på det bettet. 650kr svarade han. OK sa jag och räckte fram tusen kronor. Idag när jag la över allt i den nya plånboken så såg jag att han hade gett mig fyrahundra tillbaka. Alltså hade han prutat lite till på växeln, jar tror inte han räknat fel för han hade femtiolappar i plånboken. Desstutom så la han ner en extra nyckelhållare och ett extra myntfack också. Det hade jag inget emot för man kan ha flera. Nu vet jag inte riktigt hur han tolkade mig egentligen. Antingen var han så trött på mitt rotande att han ville bli av med mig. Eller också var det som min man sa. Försäljaren var från en annan kultur och kanske så var mitt beteende ganska likt prutsignalerna i hans hemland. Bra äffär gjorde jag i alla fall.
herkules
03-09-2006, 21:55
väskor - wow, now we are talking..! älskar väskor och har en hel garderob full. köper både nya och gamla. samlar på gamla diorväskor. har ni någon som ligger och skräpar, tjoa på mig! de flesta väskor jag använder är stora och ska gå att ha över axeln. allt ska rymmas, extratröja, paraply, plånbok, nycklar, telefon, mp3spelare, bok osv. tror jag nog skulle klara mig en helg hemifrån på en väska, iaf säger min man det.. många fack ska det vara så det blir någon ordning i röran, jag vill veta var grejerna är så jag slipper rota. skinn eller tyg spelar ingen roll för mig, mode är inte viktigt (då skulle jag bli ruinerad). en bra väska ska vara stor och sitta skönt på axeln. ingen rotar i mina väskor utan att fråga först.
CITAT (Castea @ 03-09-2006, 21:08) Jag använder ytterst sällan handväska. Har en enda, en sportig modell i canvastyg. Den tar jag och fyller med mobil, litet paraply, lypsyl, nycklar och plånbok om jag ska iväg någon längre resa. Ska jag ut på kortare ärenden stoppar jag det allra västentligaste i jeans- och jackfickorna istället. Dels därför att jag tycker det är jobbigt att släpa på handväska, men också för att jag har jättesvårt att finna en som passar mig. Jag är hellre utan handväska än går med någon som inte är "jag". Använder ö h t inga accesoarer - tycker inte jag passar i smycken, scarfs, handväskor, osv. Precis så är det för mig med! De få gånger det blir ett nödvändigt ont blir det en lite sportig Björn Borg ryggsäck i mindre modell, så att jag fortfarande har händerna fria.
CITAT (Anki på Öland @ 03-09-2006, 21:48) Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan. Anki Var hittar man en minimal plånbok som fortfarande rymmer alla kort man har?  Är precis på jakt efter en nämligen.....
CITAT (gammelnalle @ 03-09-2006, 21:04) Nä, jag har ingen handväska...men tycker att ett blixtlås i botten vore bra... det ni ska ha tag i ligger ju ändå alltid längst ner.... b I wish!......  Jag jobbar ju´i affär och det är liiiite jobbigt med alla som letar och letar efter plånboken längst ned i väskan i flera minuter. Varför kan folk inte leta fram den när de står i kön och väntar?
*Felix matte*
04-09-2006, 07:08
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 06:57) CITAT (Anki på Öland @ 03-09-2006, 21:48) Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan. Anki Var hittar man en minimal plånbok som fortfarande rymmer alla kort man har?  Är precis på jakt efter en nämligen.....  Köpte den på Domus för ett år sedan, kostar 69kr de har den också nu...maken köpte likadan i sommar. Har sex kortfickor, sedelfack och myntfack med dragkedja....körkortet bredvid på bilden. 
Bettson
04-09-2006, 07:23
CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 20:27) Blir lite nyfiken eftersom in ung man i min närhet yttrade något om tjejer och deras handväskor............. Och en något äldre herre sa något om att handväskan speglar damers värderingar i övriga saker också, kan det stämma?  OK hjälp mig med lite argument mot dom här då, jag går bet. Bland annat säger herrarna att just handväskan speglar tjejen/damen i övrigt. OCh så kommer en massa generaliseringar. Allt eftersom jag protesterar och säger så är jag inte alls, så kommer svaret: Du ja, men du är ju inte "normal" Bland annat säger de. En organiserd handväska tyder på ett organiserat liv, kanske pedant En tjej som kommer med färgmatchad handväska varje dag prioriterar mode så starkt att de aktar sig. (stort klädkonto) Utan handväska: Ta mig som jag är annars får det vara, gott självförtroende. Stor sliten handväska med mycket innehåll som säkert legat där flera år: Handväskan är min nalle/mascot. Tjejen skulle vara lost utan handväska. Kanske lite osäker Kaos i handväskan men hittar ändå: Klarar många bollar i luften, presterar mycket på jobbet. Är den typen som bränner ut sig. Hittar inte ens en gång plånboken i handväskan även om den är organiserad : SKulle förmdodligen inte hitta glasögonen på näsan heller, eller glömma var de parkerar bilen. Begynnande alsheimersz light. Kaos i handväskan och hittar ingenting: Förmodligen har de städhjälp hemma eller skulle behöva sådan. Stor , fräsch organiserad handväska med mycket grejor : Mary Poppinstyp som klarar alla eventualiteter även ett tredje världskrig och kan koka soppa på en spik. man är säker i hennes sällskap men får inte mycket att säga till om. Och tjejer som vaktar sin handväska som om den innehöll statshemligheter har den som sitt sista revir. De låter andras skrida över en massa andra gränser men har handväskan som sitt sista "hemliga rum" ingen får se. Snäll tjej som det är lätt att lära känna. Nu behöver jag lite motargument, för tom jag kan bli tyst ibland. Jag påstår att herrarnas empiriska undersökning inte stämmer alls.
Hannele
04-09-2006, 07:24
CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 20:27) Hur många handväskor har ni, kör ni med en trotjänare, byter ni höst och vår eller matchar ni kläderna?
Skulle någon i familjen våga öppna er handväska utan er tillåtelse? Maken kan, men vill inte röra min handväska - eller plånbok. Jag är mer svag för skor...
Innan resor tömmer jag handväskan och lämnar onödiga kort hemma. På trädgårdsresor är det lämpligt att ha en passande handväska: Min vattenkannahandväska på äventyr i Rom.
Handväskan är för mig ett nödvändigt ont . Men den ska vara så neutral som möjligt så att den passar till allt. Och bära den i handen, det är det värsta jag vet. Nej, släng den över axeln och gå, är mitt motto. Den får gärna vara i ryggsäcksmodell.
Många fack är ett måste. Jag hittar för det mesta snabbt vad jag behöver i den. Vad min blir fylld med först, det är en massa papperslappar och kvitton som jag aldrig slänger.
Det bekvämaste är när man har såna jackor, så att det mesta får plats i fickorna. Då slipper man handväskan helt.
CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 08:08) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 06:57) CITAT (Anki på Öland @ 03-09-2006, 21:48) Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan. Anki Var hittar man en minimal plånbok som fortfarande rymmer alla kort man har?  Är precis på jakt efter en nämligen.....  Köpte den på Domus för ett år sedan, kostar 69kr de har den också nu...maken köpte likadan i sommar. Har sex kortfickor, sedelfack och myntfack med dragkedja....körkortet bredvid på bilden. Finns Domus fortfarande? Här i Uppsala hette det först Tempo, sedan Domus och nu i många år Åhlens. Men det är kanske olika i olika städer?
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 09:44) Finns Domus fortfarande? Här i Uppsala hette det först Tempo, sedan Domus och nu i många år Åhlens. Men det är kanske olika i olika städer?  :wub: Nu är det mycket möjligt att det är jag som är ute och cyklar, även om jag på fullaste allvar tror att det är du Domus är väl = Konsum = Coop Och Åhlens = Tempo = Epa. Men som sagt var, det kanske är jag.............
CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 20:27) Nu behöver jag lite motargument, för tom jag kan bli tyst ibland. Jag påstår att herrarnas empiriska undersökning inte stämmer alls. Jag har aldrig ens tänkt på vad damer har för väskor...väska som väska liksom, även om ryggsäck verkar mest praktiskt. Men nu, efter att ha läst detta...så kommer jag säkert att spendera mer tid på att titta på väskor för att "se om det stämmer", ackack
*Felix matte*
04-09-2006, 09:50
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 09:44) CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 08:08) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 06:57) CITAT (Anki på Öland @ 03-09-2006, 21:48) Använder inte handväska. En minimal plånbok och bilnycklarna stoppar jag i fickan. Anki Var hittar man en minimal plånbok som fortfarande rymmer alla kort man har?  Är precis på jakt efter en nämligen.....  Köpte den på Domus för ett år sedan, kostar 69kr de har den också nu...maken köpte likadan i sommar. Har sex kortfickor, sedelfack och myntfack med dragkedja....körkortet bredvid på bilden. Finns Domus fortfarande? Här i Uppsala hette det först Tempo, sedan Domus och nu i många år Åhlens. Men det är kanske olika i olika städer?  Se bevis! Domus finns. Våt Domus har bokhandel, kiosk och spelavdelning med lite livsmedel, skor, kosmetik/hygien.
Så bra  Visst var det bättre när det hette Konsum, Domus, Obs, Epa, etc? Jag har aldrig fattat vad alla de där moderna varianterna betyder. För övrigt arbetar jag på att bli mer trogen konsumkund. Jag fattar för övrigt inte hur ni kvinnor orkar dra omkring på så många olika väskor hela tiden  Stackare  Jag kan förstå att en liten väska är bra ibland, men, jag tycker det är illa nog att behöva dra omkring på en plånbok. Och flera väskor...nä, då skulle jag glömma dem överallt, lägga fel saker i fel väska, osv...
*Felix matte*
04-09-2006, 10:08
Nej jag förstår inte heller varför det byts och ändras... här på Coop Forum har varusortimentet krympt och ändrats sedan namnbyte... inte till det bättre måste jag säga. De som bestämmer sortimentet sitter i Umeå, 60 mil härifrån. Varor som sålde bra här men inte i övriga delar av norra Norrland... får vi nu vara utan. Jag har sedan namnbytet mer och mer börjat handla på ICA.
Bettson
04-09-2006, 10:28
CITAT (pejori @ 04-09-2006, 10:43) Själv är jag pedant på jobbet men slarvig privat. Handväskan är en del av min jobb-profil. Vad är jag då Scizofren kanske Och jag hittar i sömnen i handväskan blixtsnabbt, men glömmer var jag parkerar bilen (vilket senaste Stockholmsresan kan verifiera) och glasögonen får helst inte vara någon annan stans än på näsan, för annars försvinner dom. Därför ligger de aldrig i handväskan och inget glasögonfordral finns. Möjligtvis så har den tesen om handväskan som varit sista hemliga rummet stämt, men det är svunnen tid. Numera sitter personliga sfären så långt ut att ingen ens en gång skulle fundera på att kika i min handväska. Så jag behöver inte bevaka den längre.
Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"
Lady Hamilton
04-09-2006, 10:46
CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 11:08) Nej jag förstår inte heller varför det byts och ändras... här på Coop Forum har varusortimentet krympt och ändrats sedan namnbyte... inte till det bättre måste jag säga. De som bestämmer sortimentet sitter i Umeå, 60 mil härifrån...........  Men det är konstigt............för Coop i Umeå är ju "gigantiskt" stort. Så där fattas det nog inget i varu sortimentet.
Hannele
04-09-2006, 10:47
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. Ja, och han har inte sett besvärad ut.
Lady Hamilton
04-09-2006, 10:52
CITAT (Hamilton @ 03-09-2006, 21:11) .....I "ryggan" finns alltid börs, nycklar, kalender, näsdukar, pennor, sax, nagelfil, mediciner o suturtejp...... Och mobil,ciggaretter, tändare, glasögonfodral, glasögon (har 2 par beroende på om det är sol eller ej) och allting ligger "var på sin plats" börsen kan inte försvinna i väskan, för den är av stor modell, kan inte med de små modellerna där "inget" får plats
Bettson
04-09-2006, 11:05
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  VIsst är det oftast så *fniss*
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 12:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. Maken har aldrig sett besvärad ut över att behöva hålla i min handväska.
Fizzgigg
04-09-2006, 11:11
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Ungefär som när man ger en kvinna en vaskrensare menar du? Skämt, skämt, bränn mig inte på bål!!
Bettson
04-09-2006, 11:14
CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:11) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Ungefär som när man ger en kvinna en vaskrensare menar du? Skämt, skämt, bränn mig inte på bål!! Här hemma är de jag som rensar avloppen. Är den enda som inte är äckelmagad eller har tillräckligt respekt för basilusker.
Fizzgigg
04-09-2006, 11:20
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Att hålla i den med någon form av värdighet är väl inte så svårt. Jag skulle däremot inte ge mig på att försöka hitta något i en "traditionell" handväska, inte så mycket för att jag inte skulle hitta det jag letade efter utan för att jag troligtvis skulle gå vilse och aldrig hitta ut igen. Jag kan tänka mig rubriken i tidningen: Man spårlöst försvunnen i handväska. Räddningstjänster tänker inte ens försöka. "Är man så korkad får man skylla sig själv." Turligt nog har min bättre hälft en handväska som är så liten att det knappt ryms en skrymmande åsikt i den så jag känne rmig trygg i alla avseenden.
Bettson
04-09-2006, 11:36
CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:20) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Att hålla i den med någon form av värdighet är väl inte så svårt. Jag skulle däremot inte ge mig på att försöka hitta något i en "traditionell" handväska, inte så mycket för att jag inte skulle hitta det jag letade efter utan för att jag troligtvis skulle gå vilse och aldrig hitta ut igen. Jag kan tänka mig rubriken i tidningen: Man spårlöst försvunnen i handväska. Räddningstjänster tänker inte ens försöka. "Är man så korkad får man skylla sig själv." Turligt nog har min bättre hälft en handväska som är så liten att det knappt ryms en skrymmande åsikt i den så jag känne rmig trygg i alla avseenden.  jamen sedan så kan man faktist se, gärna hos tjejer i tonåren ner de skall ha en sak i sin handväska. Så börjar de plocks upp innehållet på bordet och de staplar och staplar grejor. När de väl hittar grejen de skall ha (gammelnalles förslag om blixtlås vore inte dumt) så är högen på bordet tre gångner så stor som handväskan Jag måste säga att jag blir alltid lika imponerad. Jag menar bara att man måste vara väldigt duktig för att lyckas stuva in allt på så liten rymd. Nästan så att de borde göra en yrkestalang av det, för jag skulle då inte klara det.
Fizzgigg
04-09-2006, 11:51
CITAT (Bettson @ 04-09-2006, 12:36) CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:20) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Att hålla i den med någon form av värdighet är väl inte så svårt. Jag skulle däremot inte ge mig på att försöka hitta något i en "traditionell" handväska, inte så mycket för att jag inte skulle hitta det jag letade efter utan för att jag troligtvis skulle gå vilse och aldrig hitta ut igen. Jag kan tänka mig rubriken i tidningen: Man spårlöst försvunnen i handväska. Räddningstjänster tänker inte ens försöka. "Är man så korkad får man skylla sig själv." Turligt nog har min bättre hälft en handväska som är så liten att det knappt ryms en skrymmande åsikt i den så jag känne rmig trygg i alla avseenden.  jamen sedan så kan man faktist se, gärna hos tjejer i tonåren ner de skall ha en sak i sin handväska. Så börjar de plocks upp innehållet på bordet och de staplar och staplar grejor. När de väl hittar grejen de skall ha (gammelnalles förslag om blixtlås vore inte dumt) så är högen på bordet tre gångner så stor som handväskan Jag måste säga att jag blir alltid lika imponerad. Jag menar bara att man måste vara väldigt duktig för att lyckas stuva in allt på så liten rymd. Nästan så att de borde göra en yrkestalang av det, för jag skulle då inte klara det.  Det är ju en bra idé, det borde ju vara en underbar egenskap för lagerpersonal. *Den okunniga chefen krafsar sig i huvudet* - Jag begriper inte hurman får plats tre personbilar, fem SJ-pallar med brödrostar, åtta tvättmaskiner och ett mysigt lunchrum i ett lagerutrymme på sex kvardatmeter. - Inga problem, men det ser lite ödligt ut borta i högra hörnet.
Ja, en handväska håller man ju utan problem; man håller den lämpligen inte i någon rem (om man inte lyckas göra det på något mycket hafsigt sätt så att väskan nästan släpar i marken etc), utan man håller den i ena kanten i ett obekvämt grepp så att det för alla förbipasserande är uppenbart att man är ovan vid hållandet, samt, väntar på ägarinnan av handväskan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|