Full version: album
annika_h
Tänkte skapa mig ett album här på odla ,men bilderna jag vill ladda ner är för stora!
Måste jag först minska ner dem och i såfall på vilket sätt?
Sparar ju alla mina egna bilder i ett format och vill ju inte ändra dem där, hur gör ni andra??
Jag har som sagt redan fixat album och förstår mig på hur de ska laddas ner men resten fungerar inte
*Felix matte*
Läs i DEN HÄR TRÅDEN... där hittar du tips om hur du förminskar bilderna.

Lycka till! smile.gif
scorpan
Hej!
Ett enkelt tips på att minska ner bilderna är:
Högerklicka på bilden och välj; öppna med. där har du bildprogram du kan välja och om du inte har det så trycker du på "välj program"
Programmet jag tycker är lättast är Adobe photoshop, men man kan även använda sig av paint men just paint kan jag inte så bra.
Adobe däremot: när programmet startats och bilden kommit upp så högerklickar du på bildens kant, ramen upptill. där har du 3 alternativ att välja mellan....ta den mittersta (hoppas det står lika som för mig,kommer inte på just nu vad det står) sedan skriver du i att bilden ska visas i cm....och där sätter du tex: 10x15....och 72 i upplösning brukar räcka om det är en bra bild biggrin.gif
Glöm inte att spara om bilden......tar du på "spara som" så ändrar du inget på orginalbilden....jag brukar göra en speciell mapp för bilder jag vill lägga upp på internet.

Hoppas jag var lite till hjälp.
annika_h
Tack för hjälpen !
Jag har äntligen förstått, följde ditt råd skorpan och det fungerade biggrin.gif
Kanske blev bilderna lite små, nu får jag jobba på fotograferandet så att det blir lite bilder att lägga in...
malin72
glöm inte sen att gå in på din kontrollpanel och aktivera ditt album så vi andra kan se det också wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon