Full version: Växthylla fixad!
Carex
Kände att ja behövde lite mer plats till mina växter, fönsterbrädet skulle aldrig räcka till med tjugoåtta orkidéer som måste in snart från att ha varit utomhus. Så idag blev jag skjutsad till ikea och köpte en svart smideshylla, det är egentligen en badrumshylla, men det syns inte!:D
Den är verkligen snygg och slukar några krukor som jag annars inte vet var jag skulle ställt. Hyllan står en liten bit in i rummet så växterna får extrabelysning. Jag är så nöjd!:D
Lady Hamilton
Bild tack! sleep.gif
Kan tänkas att även någon annan vill få det "verkligen snyggt" Här delar vi med oss av allt som är till det bättre laugh.gif
CurlySue
samma här....
bild tack... smile.gif
har ca 20 pellisar som måste förvaras...+ 2 fjärils lavendlar m.m...
Margith
CITAT (Hamilton @ 04-09-2006, 12:37)
Kan tänkas att även någon annan vill få det "verkligen snyggt" Här delar vi med oss av allt som är till det bättre  :lol:

laugh.gif tongue.gif laugh.gif

Vad säger ni om att vi försöker att fixa lite bilder på mer eller mindre smarta lösningar för övervintring av blommor? Och samlar dem i den här tråden?

Det här är ju ett bekymmer varenda höst och jag är säker på att det finns många fiffiga, kreativa, snygga, mindre snygga men effektiva lösningar, osv på problemet smile.gif
CurlySue
det tycker jag är en kanon bra idé....
är själv i desperat behov av snygga lösningar till min kolonistuga..
Margith
Det här är min lösning på "pelargon-problemet" biggrin.gif

Det här är en liten del av min tvättstuga, knappast så vackert, men det fungerar utmärkt laugh.gif

På väggen sitter långa, breda brädor på såna där metall-konsoller, med ett lysrör i taket och ett under övre hyllan. I fönstret ligger smalare brädor på träklossar som vi skruvat fast i fönsterkarmen, lysrören är våra avlagda från köket. Över alla bänkar hänger lysrör som nog är tänkta som skrivbordsbelysning.

Hyfsat enkelt, hyfsat billigt, men som sagt, inte så vackert tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon