Full version: Flytta hosta
Leia
Bör jag vänta till i vår med att flytta min hosta, eler går det bra nu på hösten? smile.gif
Lena i Torslanda
Det går alldeles utmärkt att flytta dem på hösten. Det är nog en av de mest flyttåliga växterna som finns. Passa på att dela dem också så får du lite extra bonus för ditt jobb smile.gif
Leia
Tack för tipset om delning, det hade jag inte tänkt på! smile.gif
lyckebo
Har tre jättestora hostor som jag måste flytta på nu när vi ska bygga altan.

Vad ska jag tänka på???

Tänkte även dela på dom...Är det svårt???

Är det någon sorts mark dom inte trivs i ???? Tänkte flytta några upp mot berget... där är det mulljord... Och halvskuggigt och väldigt fuktigt, vattnet från berget rinner ner där....
Jan Lindgren
Hej!
Jag tror inte det går att misslyckas med att dela Hosta. Vill du ha många plantor så spola rent rötterna så att du ser knopparna. Alla Hostor trivs i skugga och en del i sol. De flesta vill ha ganska mycket fukt. Är jorden tillräckligt fuktighetshållande så spelar jordmånen inte så stor roll. Jag har redan börjat dela mina Hostor.
MVH
Jan Lindgren
lyckebo
Gött!!

Då ska vi bara vänta till vädret blir lite bättre! Sen bär det ut i trädgården!!!

Åhhh! Vad jag ser fram emot det!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon