Full version: Högt gräs i z5-6
Agneta z5-6
Skulle gärna vilja ha förslag på något högt gräs (ca.2 m) gärna med vippor som överlever här i min zon 5-6. går det bra att så själv - växer fort - så är det ingen nackdel. ?? unsure.gif unsure.gif

MVH/Agneta
kerstin z5-6
Här hittar du massor - Gardens North att så själv
av dessa rek jag särskilt
ANDROPOGON gerardii 180 cm
SPODIOPOGON sibiricus 1,5 liknar bambu hela plantan lila efter första frost
Alla markerade med z3 är bombsäkra -stort urval
Helen i Piteå Zon 5
Håller med Kerstin om att Andropogon gerardii är ett både vackert och lättsått gräs. Mina 'tuvor' är frösådda -04 och ett är nu ca. 160cm. Andropogon gillar inte att flytta runt, utan bör växa på rätt plats direkt, 2 av mina plantor har fått fara runt lite och är därför inte fullt så höga ännu.
Men jag har även Molinia arundinacea ´Windspiel´det blir ca. 2m högt, även det tycker jag är vackert, det är inte frösått utan köpt på handelsträdgård.
Bild på Andropogon...
http://www.odla.nu/album/data/helen/950_p56063.jpg
Agneta z5-6
Tack både Kerstin z5-6 och Helen i Piteå, Andropogon lät väldigt intressant och bilden från dig Helen var väldigt snygg.Garden North hade ju bra med gräs. MVH/Agneta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon