Full version: Hundvakt
Inga från Närke
På fredag och fram till söndag skall vi vara hundvakt åt en av grannarna. Ska bli spännande se hur det går, det är första gången som hon skall vara hos oss. Hoppas det går bra så jag inte får känningar av min allergi. Rasen är Wheatenterrier och hon heter Foxy och är hur gullig som helst. Matte skall på hundutställning med sina 2 andra hundar.
Ett bra tillfälle också för mig att testa om rasen går bra för jag skulle gärna kunna tänka mig en sådan när jag blir hemma.
*Felix matte*
Åh en Softis wub.gif dom är ju sååå fina... tror inte att du alls behöver oroa dig för ev allergi eftersom Softisar räknas till "allergivänliga" precis som Bichon..som ju vi alla i vår familj tål trots att en del har pälsdjursallergi. smile.gif
Leia
Min granne som är allergiker har en "softis" och det gå jättebra! smile.gif Hunden är 7 år och ägaren har bara kännt av sin allergi 1 gång på dessa år. Hon fick då ett hår i ögat när hon stod och borstade hunden. Hon borstar den alltid ute för att det inte ska bli några hår inne! smile.gif Hoppas att det går bra! smile.gif wub.gif
Inga från Närke
Här kommer några bilder på Foxy som vi var hundvakt åt i helgen. Visst är hon gullig. Tyvärr vet jag inte hur gammal hon är. Det gick bra hade sängkamrat på nätterna för det är hon van vid hemma. Märkte inte av någon allergi heller så det var ju bra.

Går det att äta tro?
sudden
vad söt hon var!! wub.gif

den rasen är jättefin men tyvärr involverar den en del pälsvård (jag är lite lat sådär)

går inte softis bra brukar pudel funka fast de är inte riktigt lika söta och där är det ännu mera pälsvård tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon