Full version: Dj..la rådjur!
Blomstersmurfen
Nej, nu blir jag galen! De ska inte tycka om clematis, rönnsumak mm enl SLU:s lista, men det gör de visst det! Jag har många clematis i mitt viltstaket, och nu har de ätit clematis utmed en hel sida i natt.
Ti bee
Hövva! ohmy.gif
Hur de lyckas se så späda och fredliga ut, de små ulvarna!
Jag har inga rådjur här hos mig (för långt från skogen antar jag), tack och lov, för fy vad arg jag skulle bli! mad.gif
KURT
CITAT (Blomstersmurfen @ 25-05-2003, 11:06)
Nej, nu blir jag galen! De ska inte tycka om clematis, rönnsumak mm enl SLU:s lista, men det gör de visst det! Jag har många clematis i mitt viltstaket, och nu har de ätit clematis utmed en hel sida i natt.

Du har väl inte glömt att sätta upp SLU:S lista? Det kan ju finnas något rådjur som missat att läsa listan!
Hasse_h
Gör en blandning av blodmjöl och vatten. Doppa stora oasis-bitar i blandningen och sätt dem på pinnar som sätts ner i marken kring de växter man vill skydda. Upprepa doppet i blodmjölsblandningen en gång i veckan eller efter regn.

Ser ju inte så kul ut, men enligt uppgift fungerar det bra.
Louise i Göteborg
Vad tror du om slingerstormhatt? Släktingar brukar ju likna varandra i fråga om ätlighet......
Vet inte alls hur giftig den slingrande varianten är men håll med om att det verkar lockande.
Blomstersmurfen
Slingerstormhatt??? Vad är det, hur ser den ut, var får man tag på den??? Jag är helt galen i alla klättrande saker som till slut skall få hela viltstängslet som en grön blommande vägg (om tio år eller så...)! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon