CurlySue
Hej,
såg denna på IKEA igår

Och tänkte det måste ju vara perfekt att ha precis innanför dörren att ha vantar, trädgårdshandskar m.m i....men tänker sy egna fickor i snygg vaxduk med rosmönster på...så att det blir lite tåligare....

vad tror ni? är det en bra idé?
anna_rispan
låter som en fiffig idé! överhuvudtaget att sy egna så man kan få ett roligt möster istället för det där vita tyget.

lycka till!!
ninnisky
CITAT (sarah68 @ 05-09-2006, 19:37)
Hej,
såg denna på IKEA igår

Och tänkte det måste ju vara perfekt att ha precis innanför dörren att ha vantar, trädgårdshandskar m.m i....men tänker sy egna fickor i snygg vaxduk med rosmönster på...så att det blir lite tåligare....

vad tror ni? är det en bra idé?

Om du gillar att sy och handarbeta så kan jag rekommendera www.sysidan.se. Ett av mina favoritforum (näst efter odla såklart) wub.gif

Funderar nästan på att härma dig ! biggrin.gif
malin72
vilken bra sak jag är såååååååå trött på allt som ramlar ner kepsar vantar mm vad kostade en sån????
Bettson
Jag har försökt mid diverse lösningar i många år.

Så tog jag ett stooooooorrrrt tag i plånboken och satte in fyra garderober i hallen i stället. En av dessa är skoskåp.

Sedan skall vi göra en gästhängare bakom en av dörrarna.

Det gör att jag slipper ha en pryl framme i hallen. VIlket är skönt för jag orkar inte tjata om prdningen längre.

Och visst var det dyrt, ,men jag fattar inte att jag inte kommit på tanken tidigare.
Magdis
Den såg ju rätt fiffig ut! Vad är det för mått på den? Vi måste ha mer klädutrymme nu när "Djingis" kommer. Vi har en byrå med tre lådor, en åt oss var i familjen men snart är vi ju fyra.
mari_tres
Vi har en likadan fast en enklare modell i trä, är jättebra! Mössor och vantar på vintern, trädgårdshandskar och andra saker på sommaren. Rekomenderas wub.gif
CurlySue
Den kostar 149 kr

Mått:

Storlek
Bredd: 37 cm
Djup: 17 cm
Höjd: 97 cm

direkt länk till IKEA
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=70083501
forget-me-not
Den här tycker jag var snygg. Och så kan man ju måla den i en fin färg man tycker om.

IKEA
forget-me-not
Trådnappar lite om det går bra. smile.gif
Jag tycker det är så fint med korgar i naturmaterial.
Men jag har märkt att de har en distinkt doft som jag tycker är jobbig och därför har jag aldrig köpt några korgar. Jag är doftkänslig som få. wink.gif
Någon som kan berätta om den där doften försvinner efter ett tag, om den bara känns när produkten är nytillverkad eller om den finns kvar under lång tid?
Magdis
CITAT (forget-me-not @ 05-09-2006, 23:30)
Den här tycker jag var snygg. Och så kan man ju måla den i en fin färg man tycker om.

IKEA

Den var verkligen fin. Det var mer min stil än den första...jag gillar trä bättre än metall.
anna_rispan
en sån där kan ju en händig människa göra helt själv också!!
fruberglund
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 21:03)
Jag har försökt mid diverse lösningar i många år.

Så tog jag ett stooooooorrrrt tag i plånboken och satte in fyra garderober i hallen i stället. En av dessa är skoskåp.

Sedan skall vi göra en gästhängare bakom en av dörrarna.

Det gör att jag slipper ha en pryl framme i hallen. VIlket är skönt för jag orkar inte tjata om prdningen längre.

Och visst var det dyrt, ,men jag fattar inte att jag inte kommit på tanken tidigare.

Det ska vi också göra i höst.

Nu när vi fått Isak och säkert kommer skaffa fler barn sen så känns det som att man inte vill ha miljoner saker framme utan stuva undan dem istället. Tyvärr får vi inte plats med bredare än 150 cm men med Ikeas smarta Pax-garderober så kommer vi kunna stuva in mycket i dem ändå smile.gif

Lääääängtar tills det är färdigt.

Hyllan var fin men jag undrar om den är så praktisk huh.gif
Rossi
Vi har en motsvarande anordning i garaget/förrådet där vi har just trädgårdhandskar, hackor, trädgårdsspadar etc. Det funkar bra. Vi har köpt vår på IKEA eller om det var Coop Forum. Det behöver inte vara så snyggt ute i garaget.

Sen har vi på Coop Forum köpt liknande anordning för skor som man hänger inne i garderoben. Funkar också bra.
pejori
den är bra till mycket den smile.gif
hade en sådan till posten när ungarna bodde hemma.. smile.gif
där fick alla deras tidningar och kataloger plats.
ett fack till varje person med namnet på och en till utgående post... wub.gif wub.gif
lisselbo
CITAT (forget-me-not @ 05-09-2006, 23:30)

IKEA

En sådan har jag, kanonbra.
Har delat den i tre delar nu, eftersom den inte fick plats i hallen riktigt sen vi gjorde om lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon