malin72
min tomt sitter ihop med en lång garage vägg.. har nu med Kerstins hjälp bestämmt att jag ska göra en större rabatt, ska även göra en liten gång i rabatten har stora planer tongue.gif
men nu är det så att väggen förstör hur jag än tänker vad ska jag göra tycker ni det planterade blåregnet var tänkt att klättra upp på ena sidan men annars då unsure.gif unsure.gif vill få det lite lummigt
Inga från Närke
Klätterhortensia är grön och kraftig med vita eller rosa (tror jag finns) blommor. Klättrar själva och kan klippas (ansas).
malin72
CITAT (Inga från Närke @ 05-09-2006, 20:36)
Klätterhortensia är grön och kraftig med vita eller rosa (tror jag finns) blommor. Klättrar själva och kan klippas (ansas).

slingrar den sig eller unsure.gif väggen är ljust aprikos ska jag kanske säga också....
Inga från Närke
CITAT (malin72 @ 05-09-2006, 20:50)
CITAT (Inga från Närke @ 05-09-2006, 20:36)

slingrar den sig eller unsure.gif väggen är ljust aprikos ska jag kanske säga också....

På denna bilden från 2005 sitter den i mitten av buskarna. Den är betydligt större i år- Växer med små sugkoppar på grenarna och man kan binda upp den lite och se till att den växer lite där man vill men annars fixar den det själv. Växer alltså platt mot väggen men det blir nya grenar som växer sidledes och framåt. De som växer framåt brukar jag klippa bort när de har blommat över för att få den att sprida sig mer åt sidorna och uppåt mot väggen.
malin72
aha snyggt det ska jag kolla upp... vad sitter till höger på din bild unsure.gif
malin72
när ska man plantera ner sina klätter växter ???? är det nu eller våren som gäller? har lite svårt att bestämma vad som kan vara bra till den jobbigt aprikosa väggen ska jag bara ha grönt unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon