Berit70
wub.gif Hej. Hjälp mej någon. Vi köpte för 3 år sedan ett tak av succleanter? till vår lilla bod. Detta har inte alls blivit vad det skulle bli. Vi har nu involverat lite taklök men det är väl inte riktigt detta det skall vara. Nu undrar jag om någon vet om man kan hitta frö av succl. och var. Har frågat på handelsträdgårdar men ingen tycks veta. Snälla HJÄLP
kerstin z5-6
Succulenter -torrväxter hittar du i släktet sedum , av olika typer -dit räknas taklök, fetknopp mfl -som passar bra just på tak smile.gif

De som är lättast att så själv är just taklök , många sedumarter är bra på att sprida över stora områden även från små plantor , som man hittar i plantskolor
vad gick fel ?med taket ?
Berit70
rolleyes.gif Tack för svaret Kerstin. Ja om jag det visste. Dom bara försvann. Lite dyrt försök
kerstin z5-6
Ok ..Torvblock med hönsnät är det jag sett här -funkar bra om man är duktig med bevattning första säsongen o inte bor för kallt till
Taklök odlar jag bla i grus .
Berit70
rolleyes.gif Det här är köpt färdigt. Och vi gjorde precis som de sa man skulle. Men vad hjälpte det. Inte är det lätt heller att peta ner nya taklökar. Kanske skall vi vänta till våren med att fixa fler
kerstin z5-6
Ja , vänta till våren -trist när man betalar dyrt och det inte fungerar ....
Berit70
biggrin.gif Tack för hjälpen Kerstin. Från det ena till det andra Jag älskar din ros i svaren. Var hittar man den?
Gåsis
Här

/Åsa
Berit70
rolleyes.gif Tack snälla Åsa. Nu skall jag bara lära mej hur jag får tag i dom. I min ålder går det inte så fort
malin72
CITAT (Berit70 @ 07-09-2006, 11:39)
rolleyes.gif Tack snälla Åsa. Nu skall jag bara lära mej hur jag får tag i dom. I min ålder går det inte så fort

om du tittar på index sidan längre ner på support har jag frågat ang rörliga gubbar där kan du nog hitta svar
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-09-2006, 11:41)
De som är lättast att så själv är just taklök

fetknopp är hur lätt som helst att så, bara att hälla ut där man vill ha dem, eller så i småkrukor på våren och peta ner dem där man vill ha dem.
Berit70
smile.gif Tack alla snälla för svar och info om bilder. Har inte riktigt lyckats ännu men det kommer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon