Castea
Hej!

Ni som har fadderbarn, och brukar sända dem julklappar, när på hösten brukar ni sända era paket för att de ska nå fram i tid (förhoppningsvis)?

Sen undrar jag om ni vet någon svensk internetbutik eller vanlig butik som säljer barnböcker på portugisiska? Skulle nämligen gärna vilja skicka en sådan till mitt fadderbarn, gärna Astrid Lindgren-böcker på portugisiska.

smile.gif
Kathy
Kan den här länken vara till hjälp?
ninnisky
Till vårt SOS-fadderbarn i Thailand skickar vi bara sådant som ryms i brev - och det är deras önskemål eftersom paket där försvinner oftare än brev.

Brukar skicka i mitten-slutet av november och det kommer fram lagom till jul. smile.gif
AnitaO
Senast mitten av oktober. I alla fall om det är Barnfonden.
Leia
Vad bra att du påminde mig att jag också måste fixa paket i god tid! smile.gif wub.gif Och ja, som Anita skrev 2 månader innan för att brev ska hinnas översättas och så. (barnfonden)
forget-me-not
CITAT (ninnisky @ 06-09-2006, 13:02)
Till vårt SOS-fadderbarn i Thailand skickar vi bara sådant som ryms i brev - och det är deras önskemål eftersom paket där försvinner oftare än brev.

Med brev, menar du då postens minsta vadderade kuvert?
Eller även de större vadderade kuverten?
I ett sånt litet kuvert får man inte plats med mycket inte. sad.gif
Vad brukar du skicka?
forget-me-not
Jag hittade den här länken där du kan söka på böcker och även köpa om du hittar någon du vill ha.
Castea

Fann vad jag tänkt mig - Ronja på portugisiska. Men är priserna i SEK? Tycker det är mysko att samma bok skiljer sig så mycket i pris beroende på språk.

Ronja
forget-me-not
smile.gif

CITAT (Castea @ 06-09-2006, 18:01)
Fann vad jag tänkt mig - Ronja på portugisiska. Men är priserna i SEK? Tycker det är mysko att samma bok skiljer sig så mycket i pris beroende på språk.

Kan det bero på upplagestorlek kanske, att vissa böcker har liten upplaga och därmed blir dyrare?

Jag önskar det gick att hitta något av Astrid Lindgren översatt till Kiswahili, men det verkar inte gå att hitta. Eller något annat för den delen, någon barnbok av något slag som en 6-åring kan gilla. De finns visserligen på engelska, men är man 6 år kan man inte så mycket engelska - ännu. wub.gif
Castea
wink.gif

Beställt, klappat & klart.

Hoppas "min" 11-åring i de brasilianska skogarna kommer att kunna njuta av Ronja i Mattisskogen. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon