Full version: Vår i rabatten!
cic
Är det verkligen meningen att tovsippan ska blomma nu? blink.gif

Och att lökarna ska titta upp?

Vad tusan är det som händer egentligen?! blink.gif wacko.gif
Gillan
Jag var tvungen att ge mig ut i rabatten och kika innan jag svarade.
Och min blommar den också. Den översta alltså, och det är en
Julros. rolleyes.gif laugh.gif

För övrigt så vet jag inte vad dina " lökar " har uppe och göra nu.
Lars-Olof Arvids
En julros med typiska tovsippeblad i så fall! biggrin.gif
Tovsippan har tydligen fått fnatt och tror att den är en höstanemon! tongue.gif

Olle
Gillan
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-09-2006, 08:21)
En julros med typiska tovsippeblad i så fall! biggrin.gif
Tovsippan har tydligen fått fnatt och tror att den är en höstanemon! tongue.gif

Olle

Attan också! Då är det alltså en Tovsippa jag har också! Som
är namnad som Julros blink.gif

Sicken glädjedödare du var, så här på morgonkvisten då rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Tovsippans blad är ganska djupt flikiga, medan julrosens endast är lätt sågade samt mörkare och glansigare. Men blommorna kan vara väldigt lika!

Olle
cic
Ok, Tovsippan har fått fnatt. Men hur är det med vårlöken som har tittat upp? Är det vanligt att dom gör det?
Anki V
Förra hösten gjorde mina påskliljor så men det verkade inte spela någon roll. De blommade så fint i våras i alla fall.

/Anki
cic
Ok, då håller jag mig lugn.. smile.gif
Berith
Men lökarna brukar/ska väl titta upp nu på hösten? Så gör iaf mina, dom har gjort så i några år (har inte tänkt på det tidigare) och så gör dom i år också.

Men jag är inte så haj på varför det gör som det gör i trägårn, jag bara konstaterar att det gör nåt. sleep.gif
Betty
Det är inte helt ovanligt att en del tidigblommande växter får för sig att blomma en gång till på hösten. Hos mig blommar sen ett par veckor tillbaka en vårblommande liten viva: Bild Har tidigare haft en rönnspirea som blommade om i september.
renate
Din lökplanta ser ut som pärlhyacint och de brukar titta upp på hösten,det gör mina med.Måste kika i morgon om mina tovsippar blommar,men det tror jag inte.
cic
Skönt att höra att jag inte är själv och att det inte är någon fara för blommningen i vår. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon