Full version: Flytta liljekonvaljer
Inger GMT
Hej
Vi har rosa liljekonvaljer i vår "nya " trädgård. Det var en verklig överaskning i våras , jag visste inte ens att det fanns rosa liljekonvaljer.
Nu skulle jag vilja flytta en del av dem till en ny rabatt. Hur gör jag och när är det bästatt göra det? Höst eller vår?
Hälsningar Inger

GMT trädgård
ninnisky
Vi flyttade liljekonvaljer, vanliga vita, från landet till stan våren 95 precis innan de skulle blomma. Det gick så bra att de tackade oss för flytten med en generös blomning i år. Tog också med en "bit" till grannen med samma resultat.
Fast jag tror att det fungerar lika bra att göra det nu på hösten smile.gif
kristerh
det verkar inte bry sig när på året man flyttar på dem wink.gif har massor av liljekonvaljer på tomten och varje gång jag behöver plantera något eller gräva av någon annan anledning så blir de flyttade, de verkar som sagt inte bry sig, utan blommar lika bra ändå.
Inger GMT
Hej
Tack för svaren. Jag tror att jag flyttar en del nu i höst. Det låter ju som det inte är något problem att flytta dem.
Hälsningar Inger

GMT Trädgård
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon