Full version: Getbrist
LadyG
Den schweiziske medborgaren greps när han körde 161 kilometer i timmen på en 100-sträcka.
När polisen stannade honom lade mannen fram sitt försvar.
- Jag drog fördel av möjligheten att köra fortare utan att riskera att köra på en get, förklarade fortköraren.

Fick betala böter
Den kanadensiske polismannen Joel Doiron säger i ett uttalande att han arbetat längs vägarna i Ontario i 20 år - utan att någonsin stöta på en get.
– Ingen har någonsin använt den ursäkten för att köra för fort, säger Doiron till nyhetsbyrån AFP.
– Jag har aldrig varit i Schweiz, men jag antar att det måste finnas en hel del getter där.
Slutligen beordrades schweizaren betala böter på motsvarande omkring 2 500 kronor.

Getbrist

Det var nog den mest udda bortförklaring jag hört. laugh.gif
Biggan_
Det här påminner mej om historien om polisen som fick syn på en kvinna som körde alldeles för fort. Hon ökade farten hela tiden och när hon kom fram till en bensinstation rusade hon av bilen och försvann in på toaletten. När hon kom ut därifrån står polisen utanför och hon utbrister då:- Ni trodde väl inte jag skulle hinna, men det gjorde jag! biggrin.gif laugh.gif
LadyG
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Den var bra smile.gif

Folk har de mest besynnerliga anledningar ibland smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon