|
Full version: Andreas Resor
andreas i uppsala
07-09-2006, 19:12
Så roligt att du delar med dej av dina resor! Fina bilder!
Fina bilder Andreas Alltid kul att få se bilder från främmande länder. Visst kan resa vara livet... men för de flesta handlar det om annat. Inte alla har föräldrar som kan bjuda på resor jorden runt.. lyckos dig.
andreas i uppsala
07-09-2006, 20:27
CITAT (askar @ 07-09-2006, 21:17) Fina bilder Andreas Alltid kul att få se bilder från främmande länder. Visst kan resa vara livet... men för de flesta handlar det om annat. Inte alla har föräldrar som kan bjuda på resor jorden runt.. lyckos dig.  Det gör de inte heller  Men genom envist sparande, prioriteringar, jobbande och kontakter går allt
CITAT (andreas i uppsala @ 07-09-2006, 21:27) CITAT (askar @ 07-09-2006, 21:17) Fina bilder Andreas Alltid kul att få se bilder från främmande länder. Visst kan resa vara livet... men för de flesta handlar det om annat. Inte alla har föräldrar som kan bjuda på resor jorden runt.. lyckos dig.  det gör de inte heller  Men genom envist sparande, jobbande, prioriterande och kontakter går allt Det gör de inte heller  Men genom envist sparande, prioriteringar, jobbande och kontakter går allt   ... tog för givet eftersom du tidigare berättat om era resor och du var studerande. F,låt mina förhastade slutsatser.
andreas i uppsala
07-09-2006, 21:57
Underbara bilder Andreas!!!!!
Vilka underbara bilder andreas. Min far är en riktig "globetrotter", så det känns lite grann som om jag sett bilderna sen förut. Han tar alltså väldigt mycket bilder han också. Och trots att han närmar sig 75 år, så är han fortfarande titt som tätt ute på nån fotvandring i Tibet eller Kina eller.......... Det lustiga är att han har haft Uppsala som medelpunkt i tillvaron sen han var en ung sökande konstnär i mitten av 50-talet. Kanske är det ett Uppsalasyndrom Ser verkligen fram mot kommande bilder.
Håller med om att den kameran verkar vara värd sitt pris. Oerhört fina bilder. Rena konstverk faktiskt
Fialotta
08-09-2006, 08:27
Härliga bilder du bjuder på...tack för du delar med dig
gammelnalle
08-09-2006, 09:34
avundsjuk??? jag?? jo till 100%.... men inte missunsam.. och vilken skärpa på korten... björn
Underbara bilder. Jag sitter här i regnet och drömmer mig bort.
andreas i uppsala
08-09-2006, 11:40
CITAT (Evgeni @ 08-09-2006, 07:36) Vilka underbara bilder andreas. Min far är en riktig "globetrotter", så det känns lite grann som om jag sett bilderna sen förut. Han tar alltså väldigt mycket bilder han också. Och trots att han närmar sig 75 år, så är han fortfarande titt som tätt ute på nån fotvandring i Tibet eller Kina eller.......... Det lustiga är att han har haft Uppsala som medelpunkt i tillvaron sen han var en ung sökande konstnär i mitten av 50-talet. Kanske är det ett Uppsalasyndrom Ser verkligen fram mot kommande bilder. kan ligga någonting i det kanske
ninnisky
08-09-2006, 11:57
Med igenkännandets leende tittar jag på dina underbara bilder från Bali. Vi var där vintern 1997 Ska bli spännande att följa din tråd!
andreas i uppsala
08-09-2006, 12:05
andreas i uppsala
08-09-2006, 12:09
andreas i uppsala
08-09-2006, 13:06
andreas i uppsala
08-09-2006, 13:13
Visst är det fina bilder, med härlig skärpa och fina färger. Jag blir lite nyfiken på vilken utrustning du har. Fotar du i RAW-format och vilken efterbehandling gör du i så fall? Vilka gluggar har du?
andreas i uppsala
11-09-2006, 17:42
CITAT (LarsV @ 09-09-2006, 10:14) Visst är det fina bilder, med härlig skärpa och fina färger. Jag blir lite nyfiken på vilken utrustning du har. Fotar du i RAW-format och vilken efterbehandling gör du i så fall? Vilka gluggar har du? Lars: Jag fotar fortfarande i RGB  Har en 350D, kit objektiv och ett underbart skarpt 50mms objektiv. Bilderna fixar jag till i photoshop 7.0. JAg brukar även använda mig av pol. filter under soliga dagar Stockholmsbilder från i söndags  Arfurstens...    
Ja, visst är det skarpa bilder. Måste vara en riktigt skarp 50-mm. Själv försöker jag åstadkomma bra bilder med en D70, men kommer inte i närheten av dina färger. Jag har i o f sig lagt in en egen färgkurva för att "matta" de skarpa röda färgerna, men nu har det nog blivit för matt.
Det är bara att gratulera!
andreas i uppsala
13-09-2006, 08:11
50 mm objektivet till canons eos-modeller är oerhört skarpt, helt jämförbart med de dyrare objektiven. Det som gör 50 mm så fantastiskt är att den är så otroligt billig, bara runt 1000-lappen  Har du ett pol.filter under en blå dag så blir även vita byggnader krispigare och du får den där vykortsblåa färgen, dessutom hjälper den till att ta bort "störningar", fusk enligt vissa men det anser inte jag. Brukar alltid fixa till färgbalansen lite grann ifall jag klantat mig. Andra filter som kan rekomenderas är ett skylightfilter Skärpan kan man fixa till på photoshop under länken filter > sharpen > unsharp mask. Jag brukar alltid lägga till lite skärpa då kitet jämfört med det fasta 50 mm är under all kritik
Jättefina bilder Andreas... men nu när jag läser att du jobbar med dom i Ph så är det inte lika roligt att titta ... jag gillar att se på obearbetade.. naturliga.
andreas i uppsala
13-09-2006, 08:28
CITAT (askar @ 13-09-2006, 09:13) Jättefina bilder Andreas... men nu när jag läser att du jobbar med dom i Ph så är det inte lika roligt att titta ... jag gillar att se på obearbetade.. naturliga.  beskärning, skärpa och bildförminskning är det jag fixar till (beroende på vilket objektiv som används). Något som de flesta som fotar också brukar fixa till. Det finns inga fotografer som inte använder sig av nåt bildbehandlingsprogram
CITAT (andreas i uppsala @ 13-09-2006, 09:28) beskärning, skärpa och bildförminskning är det jag fixar till (beroende på vilket objektiv som används). Något som de flesta som fotar också brukar fixa till. Det finns inga fotografer som inte använder sig av nåt bildbehandlingsprogram Jag kan bara hålla med. Varför ska man inte använda de möjligheter som faktiskt finns. Men det innebär ju inte att man inte tagit bilden. Det är ju oerhört svårt att redigera en från början dålig bild till att bli riktigt bra. Att man sedan hjälper till lite för att få den där extra, sista finessen, ja det är det många som gör.
andreas i uppsala
15-09-2006, 19:59
japp, bara man inte går för långt  Lite Nice-bilder Promenade des Anglais  Blommande Agave   
andreas i uppsala
15-09-2006, 20:14
andreas i uppsala
08-11-2006, 22:55
andreas i uppsala
08-11-2006, 23:06
Vet du, av alla dessa vackra foton gillar jag vykortet bäst!  En riktig resebild den, du!!
Härligt, Andreas! Tack! Mulle, som också älskar att resa
andreas i uppsala
27-11-2006, 18:42
Fantastiska bilder Anreas tagen med en bra kamera av en duktig fotograf. Tack att du delar med dig.
Jag håller med Renate, fantastiska bilder! Du är verkligen duktig på att fotografera Andreas.
andreas i uppsala
03-03-2007, 02:26
tack alla för era värmande kommentarer  Jag fortsätter med bilder från senaste resan, som jag sparat till i över ett halvår så det kändes underbart att komma iväg. Ladies and Gents, I give you the City by the bay. I give you the white city in the heart of sunny California. I give you San Francisco!  
niklaswik
03-03-2007, 12:11
Galning..  Du har ingen bil va?  (så du måste köpa bensin menar jag..  ) San Francisco är otroligt fin/intressant stad, var där 1996 men då var jag bara 10 år så jag kunde väl inte riktigt uppskatta den så mycket som jag skulle göra nu. En sak är i alla fall säker - Hur många bilder man än ser på dom lutande gatorna så måste man ändå vara där och stå i en sån där backe för att inse hur äckligt branta dom faktiskt är!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|