Hej på er!
Nu har jag tänkt och tänkt....
Jag har flera olika sorter fuschior som jag köpte som sticklingar förra året och föregående vinter lät dom "sova över" i vårt kalla garage.
Men om jag nu har tillgång till ett stort rum inomhus som ligger i sydläge och som jag kommer att kunna reglera värmen i. Kan jag inte då låta dem vara inne?
Vad jag menar är att jag skulle vilja låta bli att klippa ner dom och ta bort alla blad. De ska bara bli vanliga krukväxter och förhoppningsvis bli ännu större till nästa sommar.
Går det? Eller är jag helt ute och cyklar?
Med vänlig hälsning
Anna, Stockholm zon 2-3
kristerh
08-09-2006, 12:39
Jag testade med att övervintra ett par fuchsior inne förra vintern, jag ställde dem under blomlampa i ett rum som höll ca 15 grader och det gick jättebra förutom ett spinnangrepp, men det fick jag bort som tur är.
malin72
08-09-2006, 13:21
vad bra för så vill jag göra med mina stora vågar inte göra som man ska låta dom vila jag vill så gärna att dom klarar sig så jag ska prova låta dom vara inne som vanliga växter...kanske ta nån stickling för att var säker
Tack för ditt svar!!
15 grader blir det.
/Anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.