Full version: ni som har hoyor ute
Alexander-VG-zon3
hejsan alla

nni som har era hoyor ute har ni tat in dom eller har ni dom kvar ute än .
i natt hadde jag +5c å dom flesta hoyor ska ju inte klara mmer än det å jag har inte varit ute än å kollat om dom blivit skadade .
men jag funderar på att ta in dom för går dte ner mot 5c s¨å kan dte göra det fler gånnger plus kanske ännu längre så har jag sovit gott så en morron har det varit +3c så är allt stendött men jag kan jju även skydda dom om jag vill ha dom längre ute .

men hur har ni gjjort med eran??? wub.gif
yenny
Jag har tagit in mina nu, för jag vill inte riskera att jag tar livet av de.
Alexander-VG-zon3
CITAT (yenny @ 09-09-2006, 14:34)

oki jag kollade alla mina å alla klarde sig utan skador så jag behäller mina någ ute längre wub.gif
yenny
CITAT (flaxss @ 09-09-2006, 14:35)
CITAT (yenny @ 09-09-2006, 14:34)

oki jag kollade alla mina å alla klarde sig utan skador så jag behäller mina någ ute längre wub.gif

Du bor ju aningens längre ner i landet än jag gör.. så du kan nog ha de kvar ute ett tag till.. själv vill jag inte chansa.
Linda_A
Jag har tagit in alla utan serpens ännu. Har lite beslutångest ang den. Vill gärna hitta en stor planta av den. Men som Jenny säger så bor vi längre ner och jag tycker inte att tempen har vara direkt låg ännu! Men snart åker serpens in med.
pejori
har också tagit in alla smile.gif smile.gif
Alexander-VG-zon3
fast mina klarde sig utmärkt faktist , trode dom skulle vara stendöa imed tempen sjukn till +5c . så jag tror jag tar in dom vid +5c å kkanske slänger på en fiber duk om det skulle gå ner mot +3c så kna jag ha dom ute llite längre till dagarna är jju varma än .
fast sen så ska ju carnosa å uastralis vara mer tåliga å kan tillåmed ta en till 3 frostnätter om det skulle vara så men det vågar jag någ inte
Linda_A
Jag vågar inte chansa så mina åker innan dessa. (säger hon utan att veta vad nattstempen legat på de senaste dagarna. sleep.gif )
lissa
Jag trodde att hoyorna inte gillade att byta plats och har därför inte vågat ställa ut dom...Är dom inte så känsliga för byten som det sägs???? smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (lissa @ 10-09-2006, 00:23)
Jag trodde att hoyorna inte gillade att byta plats och har därför inte vågat ställa ut dom...Är dom inte så känsliga för byten som det sägs???? smile.gif

jag tog ut mina utan att härda dom å har även flyttat dom runt på olika ute platser under somaren wink.gif wink.gif men jag viste inte äns att dom inte gilade
niklaswik
+3 i Kristianstad!?!?

Jag har som kallast haft +7,5 och jag bor minst 80 mil norr om dig. :S

Det trodde jag då inte.
Whiskuchi
Jaha, då börjar det bli dags att ta in växterna nu då... just nu, när de är som allra vackrast ute wink.gif Har dock inga hoyor ute, men pelargoner, ampelliljor, hibiscus, benjaminfikus, rosengeranier m.m... äh, jag tar in dem i morgon..
Alexander-VG-zon3
CITAT (niklaswik @ 10-09-2006, 18:50)
+3 i Kristianstad!?!?

Jag har som kallast haft +7,5 och jag bor minst 80 mil norr om dig. :S

Det trodde jag då inte.

inte har jag då haft det men jag bor inte i området som man oftast tänker kristianstad själv har jga haft som minst +5c .
men jag har tat in hoyorna ändå jag ger mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon