Full version: Spgel i trädgården
Mallan
Av en slump kom jag på hur snyggt det skulle bli med en stor spegel i vår lite tråkigt sitthörna. Jag kånkade runt en gammal spegel och vips så fick jag in hela trädgården i den i stället för att sitta och glo in i en gammal tegelvägg. Hel läkert blev det.
Men min fråga är, vad kan man ha för spegelglas utomhus? Jag vill helst att den sitter där permanent. Sen funderar jag lite hur det blir med solreflexer. Nu har vi ett mindre segeltak över hörnan så för det mesta blir det nog ingen sol direkt in på spegeln, bara när taket är borttaget.

Någon som har erfarenheter av detta och kan tipsa mig om spegelglas, kostnad, andra tips att tänka på???
Lena N
Jag satte för några år sedan (sommaren 2002 tror jag) upp en vanlig inomhusspegel utan ram. En sådan som man brukar sätta upp ett antal intill varandra, oftast i höjdled. Minns just nu inte vad de brukar kallas. huh.gif

Eftersom jag har några stycken stående har jag inte brytt mig om att ta in den på vintern, utan tänkte att jag byter ut den vid behov. Den är fortfarande oskadad. Eftersom den sitter på ett plank där brädorna sitter varannan fram varannan bak, om du förstår hur jag menar, så får den en del luft på baksidan.
Lena N
Så här såg det ut när min spegel var nyuppsatt. Nu är den helt inramad av klätterhortensian.
CurlySue
vilken urläcker idé....
det ska jag testa i någon hörna i på min kolonilott..
KURT
Man kanske skall sätta upp en rocfågelprofil ovanför, så att inte fåglar flyger in i den. Skall den monteras så måste ev lim vara utomhusbeständigt. Speglar kan användas för att t ex fördubbla vattenytor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon