Fizzgigg
Nu har vi tvingats kasta ut alla de underbara penséerna från blomlådorna på balkongen och det börjar bli dags att fundera över vad som ska pryda balkongräcket i vinter. Förra vintern hade vi ljung som var röd och trevlig men skräpade ner som om den hade betalt för det. Nu har vi fått förslag om prydnadskål och små cypresser och passande plastväxter.
Är det någon som har fler förslag på vad som är tjusigt i vintriga blomlådor?
Pernillaheterjag
Tycker att prydnadskål är jättefint, men vill bara varna för den om det är så att du har en inglasad balkong som du tänker vistas i under vintern. De luktar riktigt ILLA!
Fizzgigg
Den är inte inglasad men jag har upptäckt att de kan riktigt stora så jag börjar bli osäker på om de ens fungerar att ha i en blomlåda. Och om de luktar illa ökar det ju inte deras chanser. smile.gif
kerstin z5-6
Plast ! Näää dra mej laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
När det finns granris som är så fint ...med ljusslinga i till jul
Dessförinnan föreslår jag hebe finns i stort sortiment just nu
Om ljungen skräpar -? vattnades den ok ?
Ophelia
Jag har haft kvistar av röd och limegrön kornell samt idegran när det varit vinter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon