Har ni några bra tips på sandlåda till min lille telning?
Räcker det att slå ihop plank och fylla med sand eller skall man gräva ur så att den blir djupare?
Jag gissar att fiberduk i botten är att föredra.
Andra tips och ideér?
Någon form av lock... antar att det finns katter i närheten. Tycker själv om katter men inte kissandes på "fel" ställe...
Det finns många varianter på byggvaruhusen - om man vil ha lite idéer eller köpa en färdig
Lycka till!
Hasse_h
26-05-2003, 08:35
När jag byggde en sandlåda grävde jag ur ca 4 dm ner och gjorde en ram med stolpar som gick ca 2 dm över marken. Ovanpå ramen spikade jag dit sittbrädor runtom. Fyllde lådan med sand upp till ca 1 dm från överkanten utan någon fiberduk eller annat i botten.
Hannele
26-05-2003, 14:24
En pallkrage?!
Funkar som odlingsbänk, när ungarna vuxit.
Pallkrage?? Alldeles för liiiiten. Har ni sett sahara?? Då börjar vi snacka sandlåda!
Man kanske skulle kunna ta stockar istället för plankor... *hmm* Var får man tag på barkade fina stockar i Stock(!)holmstrakten?
Man kör antingen runt med släpkärra och fyra, fem, sex bärvilliga vänner och frågar där stockar ligger och skräpar på tomterna, eller så ringer man en av de firmor som fäller träd och frågar om när de har nästa fällning. För större Saharaliknande sandlådor krävs det ganska långa timmerstockar och dessa väger i oförmultnat skick ungefär som en ökenelefant...
Trädmästarna jobbar i hela Storstockholmsområdet,
http://www.sv-tradmastarna.se/.
CITAT (Tommy @ 26-05-2003, 15:45)
Man kanske skulle kunna ta stockar istället för plankor... *hmm* Var får man tag på barkade fina stockar i Stock(!)holmstrakten?
Sök efter Trädgårdsslipers på Gula Sidorna!
Hasse_h
28-05-2003, 00:03
Tryckimpregnerat byggtimmer brukar byggvaruhusen sälja. Åtminstone i mina trakter. De finns i längder uppåt 3-4 meter tror jag.
Grejt!! Nu är det bara arbetet kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.