|
Satte alternativen i bokstavsordning, om nån undrar varför expressen.se hamnade sist/tvåa. Ser att när det länkas till "artiklar" här så är dom flesta från aftonbladet.se. Vore kul att veta om det verkligen är fler som läser den före expressen.se. Själv läser jag expressen.se för att det är mer nyheter än slask och slisk. Har inte förstått varför nyheter sen flera dagar tillbaka ska ligga kvar, som dom ju gör på aftonbladet.se. Och sen tycker jag att aftonbladet har så mycket annat som är ointressant, notiser och artiklar om knepiga ämnen eller händelser. Neej, vill jag veta vad som hänt så läser jag expressen.se. Varför har ni valt just den tidningen? PS. och ni som undrar vad jag menar med aftonbladet.se och expressen.se så är det de två största "kvällstidningarnas" nätversioner.
Maria i Helsingborg
12-09-2006, 06:37
Inga kvällstidningar alls. Men det alternativet fanns ju inte.
Jag väljer Aftonbladet. En av anledningarna att jag väljer just den är för att den står högst upp i listan i mappen "Media" under mina Favoriter... A-bladets upplägg tilltalar mig mer än Expressens upplägg. Jag köper dessutom A-bladets pappersvariant på onsdagar för att jag tycker att den har den bästa TV-bilagan av de båda. För övrigt tycker jag att det är hugget som stucket vilken av dem som har mest "slask och slisk-nyheter".
Jag röstade på Expressen eftersom jag just nu har den som startsida ...detta pga jag har sett att de snabbare uppdaterar viktiga händelser. Jag läser valda delar av bägge, plus några tidningar till.
I pappersformat har jag NSD, köper aldrig någon kvällstidning.
Själv röstade jag på AB. Enbart för att jag också köper den en gång i veckan för TV-bilagan. För övrigt så är de i mina ögon precis lika goda kålsupare bägge två när det gäller sensationshysteri och allt annat dravvel de kör med. Om jag vill läsa nåt mer seriöst, så blir det DN eller SVD SVD har jag dessutom som nyhetsportal på start -sidan.
Hannele
12-09-2006, 07:58
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-09-2006, 07:37) Inga kvällstidningar alls. Men det alternativet fanns ju inte. Ja, sadant alternativ borde finnas med. Jag betalar ytterst sällan för kvällstidning, men måste erkänna att Aftonbladet är bättre än sitt rykte.
Läser AB om jag har behov av att skälla på något, alltid finns det något dumt de gjort på AB som man kan avreagera sig på. Expressens hemsida är bara ful, den orkar jag inte med.
Vill jag läsa nyheter blir det DN eller SvD.
birgitek
12-09-2006, 09:10
För mej alternativet ingen av dem, kan inte tänka mej att betala för smörja. Läser SVD, DN och den lokala morgontidningen. Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 12-09-2006, 11:10) För mej alternativet ingen av dem, kan inte tänka mej att betala för smörja. Läser SVD, DN och den lokala morgontidningen. Birgit Ek Köpa? Jag trodde vi talade om nätupplagan. Skulle inte falla mig in att betala för en tidning.  Ska jag alls läsa papperstidning blir det City eller Metro (gratis), men annars håller jag mig till Internet. Gratis så.
Läser rosa sidorna i AB. På nätet, köper inte papperstidningen.
Betalar gör jag för DN.
CITAT (Hannele @ 12-09-2006, 08:58) CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-09-2006, 07:37) Inga kvällstidningar alls. Men det alternativet fanns ju inte. Ja, sadant alternativ borde finnas med. Jag betalar ytterst sällan för kvällstidning, men måste erkänna att Aftonbladet är bättre än sitt rykte.  Neej det alternativet fanns inte med, eftersom jag var nyfiken på vilken nättidning som hade flest läsare bland odlaiterna. -------- och just nu leder aftonbladet.se med 19 röster mot expressen.se som kommit upp i 10!
kristerh
12-09-2006, 10:24
Jag har slutat köpa kvällstidningarna, de innehåller bara en massa vinklat o sensationer, skvaller om kändisar mm, men jag brukar titta på bägge tidningarnas hemsidor, och måste jag välja blir det expressen.
Jag missförstod frågan initialt, tänkte genast på Gösta Ekman Men måste jag välja får det bli AB. Jag läser alltid AB och SvD på nätet. AB är snabbast med nyheter.
Farbror Blå
12-09-2006, 11:24
Fanns inget alternativ: Läser inte sån smörja
birgitek
12-09-2006, 11:59
CITAT (LadyG @ 12-09-2006, 10:14) CITAT (birgitek @ 12-09-2006, 11:10) För mej alternativet ingen av dem, kan inte tänka mej att betala för smörja. Läser SVD, DN och den lokala morgontidningen. Birgit Ek Köpa? Jag trodde vi talade om nätupplagan. Skulle inte falla mig in att betala för en tidning.  Ska jag alls läsa papperstidning blir det City eller Metro (gratis), men annars håller jag mig till Internet. Gratis så. Ja vi talade tydligen om nätupplagorna, jag missuppfattade det. Men nu undrar jag, missar du inte det väsentligaste nämligen den fördjupning som både Svenskan och Dagens Nyheter är så bra på. Inte pulbiceras väl hela pappersutgåvan på nätet. Har iofs inte tittat på deras nätutgåvor ,eftersom jag läser tidningarna varje morgon när jag äter frukost. Jag ägnar faktiskt en timme varje morgon åt tidningsläsning innan jag åker till jobbet. Och jag tycker den timmen är en skön stund som jag inte vill bli av med. Birgit Ek
Farbror Blå
12-09-2006, 12:02
Aha, men även nätupplagan av sagda tidningar är ju mycket grundare än övriga riktiga dagstidningar.
Det enda jag möter när det gäller Expressen och Aftonbladet, är de exemplar som ligger på nån sylta om jag nån gång äter snabbmat.
Dessutom läser man ju så gott som varje dag löpsedlarna och finner att det inte heller idag har hänt nåt alls och de bara skriver om skräp, sk kändisars liv, vem som satt på vem, vem som köpt plastbröst eller liknande trams.
Smuttan
12-09-2006, 12:43
Jag läser Expressen vi nätet, likaså NSD och Norrbottenkuriren. Lusläser dock inte Expressen utan bara de stora rubrikerna.
läser båda med samma energi... expressen har en lokal Göteborgsdel...därför gillar jag den... aftonbladet har annat som jag föredrar... loggomässigt föredrar jag aftonbladet
CITAT (birgitek @ 12-09-2006, 12:59) Ja vi talade tydligen om nätupplagorna, jag missuppfattade det. Men nu undrar jag, missar du inte det väsentligaste nämligen den fördjupning som både Svenskan och Dagens Nyheter är så bra på. Inte pulbiceras väl hela pappersutgåvan på nätet. Hej! Vi hade SvD förrut men jag blev så irriterad på deras "läs mer på vår site svd.se" som de håller på med. Anledningen till att jag har en morgontidning är ju för att läsa det jag är intresserad av där och då. Inte komma ihåg det tills jag sitter framför datorn och ska slösurfa. Så jag tycker ofta att deras fördjupning ligger på nätet? Men annars så håller jag med om att Svd och DN är de bästa tidningarna, jag lär mig alltid något nytt när jag läser dem. Deras kulturdelar är ju oöverträffade.  Nu har vi lokaltidningen på mornarna och jag kollar AB&Expressen varje dag på nätet. Köper jag någon gång en kvällstidning så är det hugget som stucket vilken det bilr, vill bara åt korsordsbilagan.  /suddis.
netaave
13-09-2006, 13:31
Expressen av födsel och ohejdad vana! Är uppväxt med den, lika så maken. Numera blir det bara nätupplagan. Vi har den lokala avisan som morgontidning, den måste jag ha till frukost i papper. Vi har årsprenumeration som dras månadsvis på lönen och den summan märks knappt.
Aftonbladet för mig. Tidigare köpte jag GT (som ju ägs av Expressen numera), men GT/Expressen har jag aldrig tyckt om på nätet, vet inte varför. Nåt med layouten säkert. Och så slutade jag nästan ändå köpa kvällstidningar efter poliskravallerna i Göteborg 2001, då jag fullt ut insåg hur usla tidningarna var. Så, alltså, Aftonbladet.se, men sällan Aftonbladet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|