|
Full version: Nygammalt ämne
Farbror Blå
12-09-2006, 07:57
DEnna tråd har funnits i olika varianter förut, men tar upp den igen!
Ser många odlaiter som jag inte känner igen sen tidigare och tänkte att det kanske är dags för en ny presentationsrunda?=)
Vem är du?
Anita heter jag som kanske märks Bor i hus tillsammans med min man och 3 Golden Retrievers. Har 3 utflugna barn. En som jobbar och 2 som pluggar.
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2006, 09:57) DEnna tråd har funnits i olika varianter förut, men tar upp den igen!
Ser många odlaiter som jag inte känner igen sen tidigare och tänkte att det kanske är dags för en ny presentationsrunda?=)
Vem är du? Du glömde presentera dig själv också Några fakta om mig: Själv är jag en glad, kamsportande frilansjournalist (30+ men känner mig som 19) som har böcker, datorer och växter som hobby och som älskar sin make över allt annat. En av mina hobbies är också att klättra på väggar, pyssla med katterna och någon gång ibland syr jag. En sak jag vill testa någon dag: Bågskytte, det ser kul ut! Favorit-saker: Möbler i trä, Queen, blått, lavendel och pelargoner.
niklaswik
12-09-2006, 10:24
Jag är en ganska nybliven lastbilschaufför på 19 år, "snart 20" vill jag tillägga.  Bor än så länge hemma hos mina föräldrar men försöker hitta nån bra lägenhet i en stad 6 mil bort där min tjej bor. Tycker om allt som har motor och går att köra; luft, mark eller vatten spelar ingen roll. Brukar sitta vid datorn alldeles för mycket och slutade nästan helt se på tv när dom släckte ner det analoga nätet (i maj). Tycker att djur och natur ska få sköta sig själva så mycket som möjligt, därför lite "anti-jakt". Älgar kan dom väl få skjuta om det nu är så roligt, men låt vargarna och björnarna ta den mat dom behöver först... Skulle gärna vilja ha en ödla som husdjur om det inte vore för en sån massa krångel-mat, syrsor och så. Har dock en katt, som är världens bästa (så klart). Lyssnar helst på Lars Winnerbäcks gamla låtar (före ca 2000) men det mesta går bra. I sportväg gillar jag mest bandy (Edsbyns IF) och de flesta motorsporter. Om jag skulle råka titta på TV så blir det helst nåt med Fredrik&Filip eller Seinfeld. Växtmässigt så tycker jag bäst om "exotiska" växter. Palmer, kaktusar och passionsblommor framför allt. Politiskt till höger och skostorlek 44, nån mer info som önskas?  Puh, där fick jag nog med det allra mesta, skönt, nu kan jag länka till det här inlägget om det blir några fler såna här "presentera dig själv"-trådar..  Justja, Queen gillar jag också.
Killensomvillhagrönafingrar
12-09-2006, 10:57
Jag är 2 barns far (3,5 och 0,5 år) 32 år gammal, egenföretagare med på tok för mycket och många ideer.
Bor i villa på landet, eller ja 7 min från Kungsbacka och 20 från Gbg. Har så stor tomt jag vill med tanke på att jag kan utöka den när jag vill.
Sysslar på fritiden med mitt akvarie på 1500 liter, bygger på huset och trädgården, tränar, seglar nän månad per sommar samt umgås med vänner.
Är lite väl vild med ideer som sagt har just nu dessa projekt påbörjade: Biorum Kontor Barnkammare badrum bastu klädkammare plantering av gammal oxelhäck vedbod 100 kvm berså med pergola barskåpsbyggnation betong utemöbler, 1 soffa samt 2 fåtöljer
Det jag får klart blir oftast nåt riktigt genomtänkt och genomarbetat, men då jag är petnoga på hur det skall bli så lägger jag på tok för mycket tid på mina projekt.
Tur att man har nästan lika intresserad fruga samt dotter som gillar snickra.
En sak jag vill testa någon gång: Finns hur mycket som helst jag vill göra men bygga damm, segla till höga kusten, åka nån månad till Asien och lära mig fridykning seriöst
Favorit saker: familjen, design i alla dess former, avkoppling med goda vänner, jazz
Farbror Blå
12-09-2006, 11:08
snart 40, helt knäpp (enligt vissa) glad läsivrig (älskar deckare) skrivkunnig (fuskar som skribent då och då) undervisare naturtokig (älskar skogen och strapatser) djurhavare (kisse ) samboende landsortsbo
Summersun
12-09-2006, 11:18
23 årig två barns mamma från Finland. En pojke snart 4 år och en flicka 2 år. En make har jag också. Trädgårdsintresset har börjat vakna ordentligt, och det är väl tur det eftersom vi har en hel del att göra nästa vår/sommar. Har just flyttat till vårt nybyggda hus och sålt det gamla. Är hemma med barnen ännu, börjar jobba igen nästa år. Andra intressen förutom växter: internet, internet och internet  och djur; vi har har några "sorter"... 2 hundar, 3 katter (kanske 4 snart), 2 chinchillor, en leguan, en dvärghamster, akvariefiskar och 4 utekaniner. Tror det var alla...än så länge
hej hej *vinkar* Therese var namnet och jag är en glad tjej på 22 år lite drygt och jag bor i en förort till stockholm tillsammans med min pojkvän, min hund Maximus och mina två katter Vilda och Skalman (båda är flickor) Jag arbetar dels som timvikarie på dagis och dels på en blomavdelning i en daglivsbutik och jag är då anställd av S-blommor. Jag ska precis börja övningsköra på bilskola och siktar på ett körkort så snart som möjligt. Växtintresset... jag har alltid älskat fina blommor men intresset vaknade nog först när jag började jobba med det och träffade en kille som kan hålla dem vid liv till skillnad från mig själv som är extremt duktig på att vattna ihjäl växterna eller inte vattna dem alls
Smuttan
12-09-2006, 13:08
Smuttan här fast det är ju ett ganska så löjligt nick, skulle ju bara prova gå med här och blev kvar så då får nicket hänga med, heter egentligen "ingsan". Är gammal som gatan men det gör inte na. Har väl alltid varit intresserad av blommor och har haft massor, men sedan mina katter kom in i lgh:en så har det blitt dåligt med den varan (kan inte förstå  ) Men nu som sagt så har jag börjat om lite smått med fröer från egna blommor till att börja med, men jag är ju väldans tacksam om det skulle finnas skott el fröer som ingen "vill" ha. (Köper gärna) Åtta barm och åtta barnbarn, 1 tik och 3 katter vilka jag nu snart ska bannlysa från blomrummet via en spalje. Ja det var jag de i ett nötskal. Kan tillägga att jag finns uppe i norrbotten.
scorpan
12-09-2006, 13:32
Jag heter Carina blir 32 nu i oktober, inga barn ännu men en gubbe sen 11 år tillbaka och 2 hundar. Ena hunden är en blandras mellan Golden retriver och Siberian Husky.5 år (Isse kallas han)...andra hunden är en Släthårig Foxterrier på 9 år.(irre kallas han) Mina intressen är djur,barn och blommor.(har ni nåt ni ändå tänker kasta eller inte vill ha så tar jag gärna emot  ) Lyssnar på all musik men får jag bestämma så är det andligt i första hand.(men är i en perid då det ska var knäpptyst helst) Många säger jag är "knäpp"....undrar varför! *s* Har både humor och humör....vet inte vem jag fått det av.  Har 7 syskon och 8 syskonbarn...Smuttan härinne är min mor. Sedan jag blev medlem härinne så har det blivit lite mer växter hemma hos mig  har satt egna frön och de har redan börjat komma. Har sjukpension,bor på stor gård med hus....fick precis stillestånd i hjärnkontoret.....får lägga till mer sen. kram.
Jag är: * närmare 40 än 30 * ordälskare och nitisk språkpolis, vilket speglat utbildning och yrkesval. Leve klarspråket i offentliga handlingar och dokument! * fritidsmusicerande * aktivt kristen med frivilliguppdrag inom kyrkan * singel, med en kandidat under tacksam bearbetning  * som Tjuren Ferdinand - njuter av enkla ting i livet, som att lukta på blommorna. Extremt svår att reta upp, men lyckas man blir jag farlig... och dum. Häpp!
Pinglan
12-09-2006, 14:13
Hej, jag är ganska ny här på odla, har fått mitt trädgårdsintresse från min granne, jag är 40 år gift och har en son på 6år. Mina intressen är ju numera då min fina trädgård, gillar att umgås med mina vänner, promenader, mm. -farbror blå såg att du skrev landsortsbo, bor du ute på ön landsort?
foolishRice
12-09-2006, 14:31
Hej. Är 20 år, studerar till civilingenjör (kemi). Kan rätt mycket om vatten, näringsämnen etc. Ursprungligen från Norrköping. Egentligen inte så värst ny här (bytte använarnamn för en tid sedan). Hade användarnamnet Nymphaea förut. Har sysslat med lite allt möjligt i trädgårn' men har framförallt pysslat med inneväxter (synnerligen orkidéer). Kan en del om fröförökning och kloning av orkidéer. Håller igång en hemsida om orkidéer.Andra intressen: elektronik, matlagning, resor.
Farbror Blå
12-09-2006, 15:25
CITAT (Pinglan @ 12-09-2006, 15:13) Hej, jag är ganska ny här på odla, har fått mitt trädgårdsintresse från min granne, jag är 40 år gift och har en son på 6år. Mina intressen är ju numera då min fina trädgård, gillar att umgås med mina vänner, promenader, mm. -farbror blå såg att du skrev landsortsbo, bor du ute på ön landsort?  Nej då, uttryckte mej lite slarvigt kanske. Bor på landsorten,alltså landsbygden inte på Landsort=)
Tja.. vem är jag!?
Jenny heter jag, 34år Bor en bit utanför stockholm. Älskar min sambo, min misse Frida, hoyor och trädgård. Pysslar med diverse handarbeten så som stickar, virkar, gör smycken av pärlor. Läser mest romaner men även en å annan deckare och fiction. Arbetar gör jag som vårdare på en gruppbostad för gravt utv. störda.
Magdis, 33 år bor i Piteå. Folk vill gärna stämpla mig som "prästfrun" men själv tycker jag att min man borde kallas "sjuksköterskemaken" istället. Jobbar natt som sjuksköterska på medicinavdelning (hjärtan) Har en dotter på 5 år och en pjupp på -10 veckor i magen. Älskar att pyssla med trädgården och växterna, förstås. Gillar att måla med oljefärger och att träna. Gillar sjuk humor och att skoja mycket.
netaave
12-09-2006, 17:26
Tjej 50+ make, kanin, tre barn och två barnbarn. Bor i ett samhälle norr om Uppsala i zon 4. Förutom trädgården gillar jag att hänga vid datorn, älskar dans och läser mycket.
Hej Catarina heter ja, är 40+ Är sambo Bor i hus utanför mariestad Har 2 tonårsbarn 1 katt som min dotter kom med då hon flytta hem igen Gillar att "påta" i trädgården, har ingen stor märkvärdig trädgård men vi trivs i den, stor altan i söderläge Gillar mina "änglisar" även om dom ibland ställer till det för mig tänkte på alla larver dom haft på sig i sommar Gillar att resa till sol och värme Ja de var lite om mig MVH Catarina
minimissen
12-09-2006, 23:37
Hej, alldeles ny medlem här! Jag är en snart 40-årig tjej, lyckligt gift sen - fåsenu - 9 år, inga barn, 3 katter (1 har jag som avatar). Bor i zon 3 - tror jag - har inte riktigt koll på zonerna...  Har inte ens en balkong för tillfället så krukväxter är det gröna jag har. Jobbar som veterinär på en liten klinik, pysslar med mycket, bland annat miniatyrer och pärlor. Läser mycket. Ofantligt mycket. Minst en bok om dagen (utom om livet inte tillåter, men då blir jag lite kinkig  ). Gärna deckare (klassiker och moderna), historia, fantasy, sci fi, gamla barnböcker, biografier, växtböcker, kattböcker mm mm mm... Lyssnar mycket på musik, mest EBM, electron och industri, men även bland annat gammal jazz, punk, visor och Johnny Cash... Jaja, jag vet att det bara är förvirrande men ändå!  Älskar höst och mörka kvällar, vill ha riktigt snöiga vintrar, fnattar lyckligt runt när det blir vår och letar vårtecken och tycker inte om sommarvärme. Kan bero på att jag är född och delvis uppvuxen i Tornedalen (med meänkieli och allt). Oj, det blev visst rätt långt... Men då vet ni en sak till jag gillar - att babbla!
Alexander-VG-zon3
13-09-2006, 20:50
rolig tråd å intresant hejsan alla Linus heter jag med ett antal andra nick som flaxss,nike m.f. och jag är en 17 (18 i nov) kille som bor i ett hus från 40talet , det är mormors hus å jag bor alltså hos mormor och det ligger 20-30min från kristianstad och utan för broby vid helgeå zon 1-1,5-2 på tomntet finns där ett hus på en backe med en trädgård nere å en lite mindre uppe på backen den på backen sköter mormor och dne där nere får jag plantera i å fixa å sköta . och jag har råtter och fiskar som husdjur och älskar blommor å blad å allt som hör med klimat,väder,trädgård till m.m. min familj är mamma å pappa som bor i broby och mormor å hennes man och sen jag jag letar än efter den rätta killen 'är bög whatever' jag studerar eller går på ett så kallat specialutformat program där jag läser om växter m.m. och ska sen försöka komma vidare på en gardencenter utbildning och få jobb inom trädgård/växter . det var väl allt kankse lite mycket info eller nåt men roligt å skriva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|