Full version: Charmen med Chili!
gustav1977
Hej!

Tycker det är helt underbart att läsa alla inlägg om chiliskördar och recept mm som finns på forumet. Jag odlar själv chili för första gången denna säsong och jag måste medge att det är något magiskt, sensuellt, nästan julaftonsliknande att se plantorna växa för att sedan skörda de små liven:)

För mig är det rikedomen av sorter, skillnaden i färg, form och kanske framförallt styrka som gör det såå roligt att odla chili. Sen är de ju väldigt lättodlade och trivs lite överallt om man sköter dem hyfsat! Kan varmt rekommendera alla att odla chili!

Längtar hem till en maffig kvällskörd av Jalapenos som ska in i ugnen, fyllda med cheddarost, omlindade av salta baconskivor! Så fantastiskt gott!

Odla på!!

/gustav
Mia, zon 3
Vad gott det lät! wub.gif Tycker det är jättekul att odla chili, men har hittills varit ganska fantasilös vad gäller användningen.... Hur stora/starka bör frukterna vara för att det där receptet ska funka?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon