Pantern
Snälla ....kan tala om för mig hur det går till att lägga in bilder i inlägget. Jag kommer så lång som att jag har kopierat URL på Egenskaper...men sen finns det ingen text klistra in....går ej heller att sätta markören på texten. Hjälp ! någon som kan.

Pantern
sudden
CITAT (Pantern @ 13-09-2006, 00:37)
Snälla ....kan tala om för mig hur det går till att lägga in bilder i inlägget. Jag kommer så lång som att jag har kopierat URL på Egenskaper...men sen finns det ingen text klistra in....går ej heller att sätta markören på texten. Hjälp ! någon som kan.

Pantern

det finns en liten knapp ovanför rutan man skriver i som heter "BILD" klicka på den så kommer det upp ett fält att klistra in texten i =)
Pantern
Tack för din hjälp ...men jag fick upp ett konstigt felmeddelande om att bilden ej kunde läggas ut????
Den som är intresserad får gå in i mitt album i stället.
Tycker det här är en ganska jobbig sida ...man blir utslängd hela tiden från sitt album???Kanske är något fel.

Pantern rolleyes.gif
askar
Högerklicka på bilden så får du fram en ruta
där klickar du på Egenskaper och
i nästa markerar du och kopierar Adress (URL)

Sedan går du till ditt inlägg... klicka på BILD som du hittar ovanför skrivrutan
där står http://, det måste du radera innan du klistrar in bildadressen.

Du kan Förhandsgranska inlägget innan du postar det... knappen till det finns strax nerom skrivrutan.

För att vi ska kunna se ditt album måste du..
Gå in på Din kontrollpanel
Redigera profilinformation.... där skriver du användarnamn i ditt fotoalbum.

Lycka till! smile.gif
sudden
är det kanske fel filformat?? är det jpg eller jpeg? bmp-filer kanske inte fungerar...?
Ciczi
bmp kan vara jobbiga att ha att göra med...

Jpg eller jpeg är alltid bättre än bmp ur alla synvinklar när det gäller att producera bilder på nätet...

sedan vill jag gärna tipsa om testforumet där man kan testa sådana saker som att lägga ut bilder och annat skoj..

lycka till

Ciczi
Inga från Närke
CITAT (Pantern @ 13-09-2006, 01:05)
Tack för din hjälp ...men jag fick upp ett konstigt felmeddelande om att bilden ej kunde läggas ut????
Tycker det här är en ganska jobbig sida ...man blir utslängd hela tiden från sitt album???Kanske är något fel.

Pantern rolleyes.gif

Du har inget album så vitt jag kan se, man får det svaret när man klickar på kameraikonen. Gå in på din profil och redigera den. Sedan kan du gå till testforumet och testa innan du provar i ett inlägg.
Pantern
CITAT (Inga från Närke @ 13-09-2006, 22:57)
CITAT (Pantern @ 13-09-2006, 01:05)

Pantern   rolleyes.gif

Du har inget album så vitt jag kan se, man får det svaret när man klickar på kameraikonen. Gå in på din profil och redigera den. Sedan kan du gå till testforumet och testa innan du provar i ett inlägg.

Det var fel i användarnamnet.
Jag har fått hjälp från red.
Nu fugerar det.
Pantern
renate
Tittade på dina fina bilder,Slingerhjärta har jag aldrig srdd,mysig växt.Tog mig friheten och kopierade bilden till inlägget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon